استان ایلام در آستانه خاموشی/ موج گرما مصرف برق را به اوج رساند

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام، با اشاره به افزایش مصرف برق و احتمال اعمال خاموشی در استان گفت: رعایت الگوی مصرف الزامی است.

استان ایلام در آستانه خاموشی/ موج گرما مصرف برق را به اوج رساند

هادی شیرخانی، موج جدید گرما را باعث افزایش مصرف برق در استان عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت افزایش بار مضاعف به تاسیسات تامین برق، اعمال خاموشی در استان محتمل است.

مدیرعامل توزیع برق استان ایلام، گفت: برای پرهیز از خاموشی‌ها در این شرایط جوی تنها راه ممکن رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان خواهد بود که امیدواریم شهروندان نسبت به اجرای این توصیه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی، استفاده بهینه از وسایل سرمایشی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: بیشترین بار موجود مصرف در نتیجه استفاده از وسایل سرمایشی است که می‌توان با برنامه مدون مناطق نسبتا خنک استان مانند شهرستان‌های حوزه شمالی میزان مصرف را کاهش دهند تا در شهرستان‌های حوزه جنوبی و گرم مشکل تأمین برق جبران شود.

شیرخانی، اقدامات بازدارنده برای کاهش مصرف برق در استان ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: تغییر ساعت کار ادارات، ابلاغ به خاموشی وسایل سرمایشی در ساعات غیر اداری و کاهش درجه کولرهای گازی مورد استفاده دستگاه‌های اداری نیز انجام شده است.

وی، به عدم استفاده از وسایلی نظیر ماشین‌های لباسشویی، جارو برقی و اتو و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف تاکید کرد و گفت: برای پرهیز از خاموشی‌ها رعایت الگوی مصرف الزامی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها