پرداخت 380 میلیاردی تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: امسال تاکنون 380 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در قالب تبصره 18 در استان پرداخت شده است.

پرداخت 380 میلیاردی تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان

محمد دره ‌وزمی، امروز(31تیر) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با محور بررسی پرداخت تسهیلات تصره 18 برگزار شد، اظهار کرد: براساس مصوبه کشور، از محل بند الف تبصره 18، 7 بانک به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تعیین شده‌اند.

وی، افزود: سهم استان در پرداخت تسهیلات 118 میلیارد تومان بود که متاسفانه به دلایل مختلف که بخشی از آن به واحدهای تولیدی و بخشی مربوط به کم‌کاری و عدم همکاری بانک‌هاست، موفقیت چندانی در پرداخت این تسهیلات در کردستان نداشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بیان کرد: در همین راستا از حدود ماه گذشته جلسات متعددی با حضور بانک‌های عامل و مسوولان استان برگزار شده است.

دره وزمی، ذکر کرد: کردستان در زمینه میزان تحقق این برنامه در رده 24 کشوری قرار دارد که رضایت‌بخش نیست.

وی، از پرداخت 380 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تبصره 18 در سال جاری در استان خبر داد و گفت: در صورت تحقق وعده‌های مدیران عامل بانک‌های استان، این میزان طی دو روز آینده به 60 میلیارد تومان افزایش می‌یابد و کردستان در رده‌های میانی کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، عنوان کرد: برای پرداخت تسهیلات ثابت هنوز فرصت وجود دارد، اما زمان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، پایان ماه جاری تعیین شده است.

دره ­وزمی، افزود: اگر چه برای تمدید زمان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تبصره 18 درخواست شده است اما نباید این فرصت را از واحدهای تولیدی بگیریم.

وی، گفت: هر استانی که سریع‌تر عمل کند می‌توانند سهم بیشتری از تسهیلات بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بیان کرد: جذب این تسهیلات می‌تواند در شرایط اقتصادی کنونی کمک خوبی به واحدهای تولید استان باشد که امیدواریم بانک‌ها و صاحبان واحدهای تولیدی برای جذب این تسهیلات همت کنند.

دره‌وزمی، گفت: چند واحد تولیدی استان مشکلات بانکی و مشکل با یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان داشتند که در این جلسه مطرح و تمهیدات لازم برای رفع این مشکلات اندیشیده شد.

وی، خاطرنشان کرد: اگر واحد تولیدی در شرایط کنونی حاکم بر جامعه به ویژه از لحاظ اقتصادی، بتواند تولید و اشتغال خود را حفظ کند باید به او مدال داد و تشویقش کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با اشاره به اینکه تامین قطعات یدکی برای تولیدکنندگان بسیار سخت شده است، یادآور شد: در وضعیتی که کشورمان تحریم است اگر قطعه‌ای از دستگاهی در واحد تولیدی خراب و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد باید برای رفع این مشکل از هزار راه و مسیر عبور کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها