کار برداشت گندم در سیستان وبلوچستان به اتمام رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان، گفت: کار برداشت گندم در این استان به اتمام رسیده اما خرمن کوبی گندم‌های درو شده همچنان ادامه دارد.

کار برداشت گندم در سیستان وبلوچستان به اتمام رسید

امان الله طوقی، اظهار داشت: ۶۸ هزار و۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص داشت که بیش از ۶۶ درصد آن در منطقه سیستان بوده است.

وی، تصریح کرد: افزون‌بر ۱۰۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی و ده‌ها دستگاه دروگر در کار برداشت گندم در سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: یک هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم و ۳۰ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، پتاسه و فسفاته به منظور حمایت از کشاورزان این استان در فصل کشت امسال در اختیار آنان قرار گرفت.

وی، بیان کرد: کشاورزان سیستان و بلوچستان تاکنون ۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به ۱۱ مرکز خرید تحویل داده‌اند.

طوقی با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود، افزود: قیمت خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

طوقی، ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: همچنین در این مدت ۱۳۰۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از گندم کاران استان خریداری کرده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها