آزادی ۱۱۳ مددجوی محکوم مالی در یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۱۳ مددجو محکوم مالی در ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد.

آزادی ۱۱۳ مددجوی محکوم مالی در یزد

اسلام افشون اظهار داشت: در چهار ماهه اول امسال برای آزادی ۱۱۳ محکوم مالی جرایم غیرعمد بالغ بر ۳۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی بیان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد، مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۹ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۱۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

افشون ادامه داد: هم اکنون ۱۹۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان بیان کرد: بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با ۱۱۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

افشون ضمن قدردانی از کمک خیران عنوان کرد: هدف این مجموعه آزادی محکومین جرایم غیرعمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می‌کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها