۱۴۳ نفر از کادر درمانی در چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش از ۱۴۳ نفر از کادر درمانی در چهارمحال و بختیاری در پنج ماه گذشته تاکنون به کرونا مبتلا شدند.

۱۴۳ نفر از کادر درمانی در چهارمحال و بختیاری به کرونا مبتلا شدند

مجید شیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین کلینیک تنفسی کشور در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد راه اندازی و با راه اندازی ۳۸ کلینیک ۱۶ ساعته، غربالگری فعال بیماران کرونایی به سرعت آغاز و در حال حاضر پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی در مراکز درمانی استان انجام و داروهای مؤثر بیماری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیماری کرونا تاکنون داروی اختصاصی نداشته و داروهای موجود کمک کننده هستند و اثر درمانی آنها ثابت نشده است لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساده و مؤثرترین راه مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: بیش از ۱۴۳ نفر از کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان طی پنج ماه گذشته تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی با اشاره به لزوم مراقبت شدید از بیماران بد حال کرونایی و ارائه خدمت مطلوب به مبتلایان به این بیماری، قطعاً خستگی کادر درمانی در نحوه ارائه خدمات و افزایش خطر مرگ و میر مبتلایان به کرونا اثرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: تاکنون نظرات مختلفی راجع به رفتار ویروس کرونا مطرح و دانشگاه علوم پزشکی در بسیاری از شاخص‌های کنترل این بیماری نسبت به سایر استان‌ها پیشگام بوده و نظرات و پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته به عنوان الگو در وزارت و به کار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت موجود بسیار شکننده و غیر قابل پیش بینی است و درصورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با بحران جدی مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های میلیاردی تجهیز تخت‌های ICU و محدودیت تجهیزات و ظرفیت بیمارستان، کنترل شرایط ضروری است.

وی بیان کرد: سیستم درمان و پرستاران پس از پنج ماه تلاش بی وقفه و شبانه روزی خسته شده است و جابه جایی کادر پرستاری با توجه به تخصصی شدن خدمات و زمان بر بودن کسب مهارت پرستاران در صورت جابه جایی در بین بخش‌ها نیازمند ارائه راهکارهایی برای افزایش انگیزه پرسنل و کنترل شرایط است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها