مراسم اعطای جوایز نوبل به دلیل کرونا لغو شد

مدیر بنیاد نوبل اعلام کرد، به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا در جهان ضیافت امسال ویژه اعطای جوایز نوبل لغو شده است.

مراسم اعطای جوایز نوبل به دلیل کرونا لغو شد

«لارس هایکنستن» مدیر اجرایی بنیاد نوبل با بیان ناممکن بودن حضور افراد در ضیافت سالیانه اعطای جوایز نوبل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، از لغو این مراسم خبر داد.

با اعلام مدیر بنیاد نوبل ضیافت سال ۲۰۲۰ اعطای جوایز نوبل لغو شد. با لغو مراسم امسال، این برای چهارمین بار از سال ۱۹۰۱ و آغاز مراسم اعطای جوایز نوبل است که این ضیافت لغو می‌شود.

«لارس هایکنستن» مدیر اجرایی بنیاد نوبل در توضیح لغو این مراسم گفت: «دو مشکل وجود دارد. اول، امکان اینکه تعداد زیادی از افراد در یک جای شلوغ در کنار هم جمع بشوند، وجود ندارد. دوم، معلوم نیست که افراد بتوانند به اندازه‌ای که خواهانش هستند، به سوئد (مقر مراسم نوبل) سفر کنند».

قرار است برندگان جوایز نوبل طبق معمول در ماه اکتبر اعلام شود اما مشخص نیست که مراسم اعطای جوایز به چه شکلی برگزار شود.

مدیر بنیاد نوبل گفت: «کمی نامشخص است که ما چطور بخواهیم این کار را انجام دهیم. مطمئنا شیوه معمول قبلی که همه حاضر می‌شوند احتمالا نخواهد بود اما ممکن است برخی از برندگان جوایز به استکهلم بیایند و برخی در خانه‌ها در کشورهایشان بمانند و ما به روش دیجیتالی با آنها ارتباط برقرار کنیم».

وی همچنین اظهارنظرها درباره ارتباط لغو کردن ضیافت سالیانه اعطای جوایز نوبل با وضعیت کنونی شیوع کرونا در سوئد را رد کرد.

پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش دادند که به دلیل بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در سوئد و توصیف سوئد توسط برخی کشورها به عنوان یک کشور دارای ریسک بالا، مراسم نوبل لغو شده است.

مدیر بنیاد نوبل گفت: «وضعیت جاری فرصت‌های خوبی برای تاکید بر آنچه که موضوع جوایز نوبل است، فراهم کرده است و آن موضوع، علم، ادبیات و کار روی صلح است».

وی افزود: «همه‌گیری (کرونا) اساسا یک بحران بزرگ برای بشریت است اما همچنین بدان معناست که مسائلی که بنیاد نوبل با آنها مواجه است حتی مهم‌تر از قبل شده است و در نتیجه به مردم اهمیت علم یادآوری خواهد شد».

در تاریخ ضیافت‌های اعطای جوایز نوبل، تا پیش از این سه بار این مراسم لغو شده بود. اولین بار در سال ۱۹۰۷ به دنبال فوت پادشاه وقت سوئد این مراسم لغو شد. بار دوم در سال ۱۹۲۴ و بار سوم در سال ۱۹۵۶ این مراسم لغو شده بود.

منبع: یورونیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها