راز جسد 800 میلیون ساله آدم فضایی یا مسافر زمان؟

سال ها پیش کارگران معدنی در روسیه، جنازه عجیب زنی را در اعماق زمین پیدا کردند که یوفولوژیست‎ها و دانشمندان را به چالش کشید.

راز جسد 800 میلیون ساله آدم فضایی یا مسافر زمان؟

همیشه کشف هر ردی از انسان‌های اولیه، محققان را با افق‌های تازه‌ای روبه‌رو کرده و یافته‌های جدیدی را از گذشته در اختیار بشر قرار داده است. در پرونده مجهول امروز، به ماجرای کشف جسدی می‌پردازیم که اگر درستی آن به‌طور رسمی تایید می‌شد، همه معادلات ذهنی دانشمندان را درباره قدیمی‌ترین سوابقی که از انسان در این سیاره در دست دارند، زیر سوال می‌برد. اما به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت این ماجرا و مستنداتش هیچ‌گاه برای عموم علنی نشد و در هاله‌ای از ابهام باقی ماند.

مومیایی در مایع مرموز

در سپتامبر 1969 در روستای «کمروو»ی روسیه یک جسد عجیب کشف شد. کارگران مثل روزهای عادی در عمق 80 متری یک معدن زغال‌سنگ در نزدیکی این روستا مشغول کار بودند که جسمی سخت شبیه صندوقچه یا تابوتی ازجنس سنگ مرمر پیدا کردند، آن را به سطح زمین آوردند و به‎سختی بازش کردند. داخل تابوت از مایع آبی‌رنگی پر شده‎ و جنازه زنی در آن بود که به‌نظر می‌رسید تازه مرده است. انگار آن مایع عجیب، مثل مومیایی‌های مصری آن را سالم نگه داشته بود . به‌نظر می‌رسید زن 30 ساله پوششی به‌رنگ قهوه‌ای تیره بر تن و دستانی با ناخن‌های بلند داشت. بالای سرش یک جعبه‌مکعبی شبیه موبایل‌های امروزی قرارداشت. چیزی نگذشت که همه روستا از این کشف باخبر شدند و پای نیروهای نظامی به محل باز شد. مأموران امنیتی، اهالی را به بهانه آلوده‌بودن محیط از محل دور کردند. معدن برای تحقیقات دانشمندان تا مدتی تعطیل شد و محلی‌ها از هرگونه صحبت درباره ماجرا منع شدند. کارگرانی هم که با تابوت تماس مستقیم داشتند، قرنطینه شدند. برای آزمایش‌های دقیق‌تر تصمیم گرفته شد جسد را با بالگرد به آزمایشگاهی مجهز و نامعلوم منتقل کنند اما به‌دلیل سنگینی بیش‌ازحدش مجبور شدند مایع درون تابوت را خالی کنند که با تغییر رنگ و سیاه‌شدن جسد روبه‌رو شدند بنابراین تابوت را دوباره از مایع پرکردند تا جسد به‌حالت طبیعی بازگردد.

ژنتیک انسانی و تابوت فرا انسانی جسد

دولت روسیه این پرونده محرمانه را به گروهی خاص از دانشمندان سپرد. آن زمان شایع شده‌بود که درصورت اثبات نتایج اولیه، همه دانش بشری موردتردید قرار می‌گیرد. قدمت تابوت و جسد را 800 میلیون سال تخمین زدند یعنی طول عمر آن از معدنی که در آن قرار داشت بیشتر بود! یوفولوژیست‌ها بر این باور بودند که جسد مربوط به یک موجود فرازمینی است چون ترکیب شیمیایی مایع و عملکرد شیء درون تابوت به هیچ‌یک از فرمول‌های زمینی شبیه نبودند. دانشمندان فرض را براین قرار دادند که احتمالا فناوری آن‌زمان پیشرفته‌تر از امروز بوده است و در رد ادعای یوفولوژیست‌ها براساس آزمایش‌های ژنتیکی، دی.ان.ای جسد را انسانی اعلام کردند. گفته می‌شود یک‌سال بعد کارگرانی که تابوت را لمس کرده‌بودند، با بیماری ناشناخته‌ای فوت شدند. به گفته محلی‌ها، تا مدت‌ زیادی کاوش‌های گسترده‌ای در آن ناحیه از طرف دولت انجام می‌شد که درنهایت به کشف قبرستانی باستانی منجر شد. با این‌حال درباره این ماجرا هیچ اطلاعات رسمی منتشر نشد و تصاویر موجود در فضای مجازی ربطی به این کشف ندارند. شاید تنها به همین دلیل باید داستان را جعلی و تخیلی فرض کنیم اما اگر کوچک‌ترین احتمالی در واقعی بودن داستان وجود داشته‌باشد، در اثبات بیگانگان فرازمینی و سفر در زمان بسیار موثر است. این داستان مشهور به «افسانه شاهزاده تیسولسکی» هنوز بین اهالی این روستا روایت می شود و آن را باور دارند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها