حریرچی: ۲۰ درصد متوفیان روزانه در کشور از بیماری کرونا است

معاون کل وزیر بهداشت گفت: هم‌اکنون بالغ‌بر ۲۰ درصد موارد مرگ در کشور را شیوع کرونا شامل می‌شود که پیش‌ازاین تمام بیماری‌های عفونی کمتر از ۲۰ درصد در فوت افراد اثرگذار بود.

حریرچی: ۲۰ درصد متوفیان روزانه در کشور از بیماری کرونا است

ایرج حریرچی صبح امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی با اشاره به لزوم زندگی همراه با کرونا اظهار کرد: حداقل یکسال زمان تا کشف واکسن این بیماری زمان نیاز است و باید بتوانیم تا زمان این اتفاق، ابتلا مردم به حداقل برسد و به تأخیر بیفتد.

وی سیاست تأخیر در ابتلا و کشف واکسن را سیاست‌های اصلی جهانی در مقابله با کرونا دانست و گفت: ۱۵۰ هزار گروه در جهان به دنبال کشف واکسن کرونا هستند و باید بدانیم سالیان طولانی است که بیماری‌هایی همچون ایدز و مالاریا واکسنی برای آن کشف نشده است.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: کرونا ازجمله ویروس‌های پیچیده‌ای است که اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و تمام شئون زندگی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی میزان بستری در خراسان شمالی را ۶ در ۱۰۰ هزار عنوان و این رقم را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: باید نسبت به اجرای برنامه‌ها و مراسمات در اعیاد آینده توجه لازم انجام شود.

حریرچی فوت بالای ۲۰۰ نفر روزانه بر اثر کرونا را آماری بسیار بالا دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ‌بر ۲۰ درصد موارد مرگ در کشور را شیوع کرونا شامل می‌شود که پیش‌ازاین تمام بیماری‌های عفونی کمتر از ۲۰ درصد در فوت افراد اثرگذار بود.

وی افراد شهید شده در جنگ تحمیلی را روزانه بالغ‌بر ۶۰ نفر بیان کرد و با مقایسه با فوت‌شدگان کرونا گفت: این آمار باید همگان را موردتوجه قرار دهد و نسبت به شیوع این بیماری ملاحظه کرد.

معاون کل وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم تغییر در رفتارهای اجتماعی افزود: اقتصاد و معیشت مردم در کشور باید برقرار باشد و مهم‌ترین هدف نیز در کنار این موضوع حفظ جان و سلامت مردم است.

وی در انتها استفاده ۹۵ درصد مردم از ماسک را عامل مهم و مؤثر در کاهش بیماری دانست و خاطرنشان کرد: استراتژی آینده افزایش تست از افراد است که مبتلایان در مرحله نخست باید شناسایی شوند و از افراد نزدیک به مبتلایان نیز باید تست گرفته شود زیرا ۲۱ درصد این افراد نیز مبتلا می وشند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • خلیل
    0

    وقتی این اقا تو تلویزیون اومد توضیح داد که ما به روش گله ای داریم مردم را اداره میکنیم الان هم باید منتظر باشه گله ای داریم می‌میریم چرا ناراحت اند عملکرد خودشان داره جواب میده

  • ...
    0

    خب هر ننه قمري ميتونه بياد بگه اين حرفها رو !!! شماها لازم نكرده بياييد اظهار نظر كنيد ، ملت خودشون وضع و ميبينند.هروقت شما عرضه داشتيد اوضاع و مديريت كنيد ، اونوقت بياييد حرف بزنيد تا قيافه نحس تون و ببينيم.

  • خلیل
    0

    اقای حریرچی شما رک و پوست کنده میگید هرکس بستری میشه میمیره میشه این سوال را پاسخ بدهید این تهران که منبع کل الودگی ها شده را شما چرا قرنطینه نمیکنید نشستید هر روز تعداد مرده ها را میشماری بلد نیستید استعفا بدهید یه کا رمثبت نتوانستید از اسفند انجام بدهید فقط میایید امار مرده میدید رها کن این وزارت را صدارت را این همه مردم را قتل عام نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها