سخنران قبل از نمازجمعه قم: کرونا، سکولار است؛ تلاش می کند کشورهای دینی را به سمت بی دینی سوق بدهد

سید عباس موسوی مطلق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ادعا کرد که عده‌ای امروز بی جهت به خطر برگزاری مراسم‌های محرم دامن می‌زنند.

سخنران قبل از نمازجمعه قم: کرونا، سکولار است؛ تلاش می کند کشورهای دینی را به سمت بی دینی سوق بدهد

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: ویروس کرونا سکولار است و ما فقط از نظر متخصصان متدین در برپایی مراسم‌ و عزاداری‌های محرم و صفر پیروی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ادعا کرد که عده‌ای امروز بی جهت به خطر برگزاری مراسم‌های محرم دامن می‌زنند.

موسوی مطلق همچنین گفت که کرونا یک ویروس سکولار است که تلاش می‌کند کشورهای دینی را با آثار مخرب خود به سمت بی دینی سوق دهد.

وی بدون اشاره به نام و هویت این عده، اظهار داشت: مراسم‌های مذهبی ماه محرم و صفر باید با شور همیشگی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم بار دیگر گفت: عده‌ای در هفته‌های ابتدایی شیوع کرونا، پروژه تعطیلی مراکز زیارتی و هیات های مذهبی را به‌پیش می‌بردند که با برخوردهای عاقلانه مردم و مسوولان شکست خوردند.

موسوی مطلق ابراز داشت: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مراکز زیارتی و برپایی مراسم‌های دینی و هیات های مذهبی کمتر از نیم درصد در سرایت کرونا نقش دارند.

به گفته وی، برخی دنبال تعطیلی و بستن راه‌های ابراز عواطف و احساسات مردم به اهل بیت(ع) و سید الشهدا(ع) هستند اما این افراد بدانند که هیچ فردی نمی‌تواند مانع از برگزاری و برپایی این مراسم‌ها بشود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم گفت: برخی افراد بی جهت اصرار دارند که تبلیغ دین صرفاً در فضای مجازی انجام بگیرد اما باید بدانیم که امروز ما اشرافی بر شبکه‌های سایبری نداریم و فقط استفاده‌کننده آن‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: ما امروز حکمران در فضای مجازی نیستیم بلکه حکم خوان هستیم و فاقد یک ایدئولوژی خاص و راهبردی در این فضا هستیم و به عبارت دیگر ابزار دست دشمن هستیم.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: فضای مجازی یک میدان مین است که باید تهدیدهای آن را به فرصت تبدیل کنیم و از معبرهای خطرناک آن عبور کنیم و بتوانیم به یک حکمران قوی در این فضا تبدیل بشویم.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • علی
    0

    زندگی جاهلانه را افراد جاهل میپسندند .. دوست عزیز ماسکتو در میاوردی و حرف میزدی

  • کورش
    0

    خدا هم میداند .کشورها دینی نیستند .فقط ادای دینی را درمی آورند

  • خلیل
    0

    با وضعیت قرمز قم و بیمارستان های مملو از کرونایی فکر کنم خانه می ماندن بهتر بود تا تشریف ببرند نماز جمعه .همه جا این ویروس هست و وقتی هم یکی را یقه اش را گرفت دیگه رها نمیکنه چرا این جمعیت هنوز بعد چند ماه با این همه فوتی هر روز با مسری ترین و عفونی ترین بیماری قرن شوخی میکنند خانه بمانیم ایمن بمانیم

  • امیرحسین
    0

    خدایی نکرده یه بار ماسک نبینم رو صورت هیت‌های مذهبی... چرا که این هیت ها جلوی این ویروس سکولار رو میگیرن

  • زهرا
    0

    یکی میشه کشور ترکیه که مردم را با عشق به مسجد ابا صوفیه می‌کشاند یکی هم. مثل این اقا مردم را فراری میده خدایا تاکی چوب بی تدبیری امثل این بشر را بخوریم

  • ثالث
    0

    بله حاج آقا ،،،،باید سکولار باشیم ،،تا دزدی ،وفساد ریشه کن شود ..تا زمانی که سکولار نشدیم ..یعنی ..دروغ ،دزدی ،وفساد هست

  • ع،ف
    0

    سلام.ایشان درست گفته اند اما حق با اون نیست حق با کرونا است.تفاوت است میان این دو و حرف و عمل.پدیده ها بدون دلیل پدیدنمی آیند.به هرحال فعلا حق باکرونا است.تا تدبیری دیگر.!!!!

  • محمد
    0

    کرونا سکولار نیست. کرونا با اجتماع در تضاده حالا اون اجتماع میخواهد مراسم مذهبی باشه میخواهد عروسی و جشن باشه میخواهد مجلس ترحیم باشه میخواهد کنسرت و موسیقی باشه میخواهد تماشای فوتبال باشه میخواهد میتینگ سیاسی باشه میخواهد مجلس رقص و پارتی باشه براش فرقی نمیکنه. بله برادر جان قضیه خیلی ساده است هرجا اجتماعی صورت بگیرد یکنفر کرونایی در آن جمعیت بسیاری را مبتلا میکند بیخود قضیه را سیاسی و دینی و مذهبی نکنید . در ضمن خدا به انسان عقل داده تا از خودش محافظت کند. اسلام هم یک دین عقلانی است . ایمان و عقل در اسلام در تضاد هم نیستند.

    نظرات شما -
    • ع ف
      0

      کرونا با هراجتماعی مخالف نیست بلکه بااجتماعی که باهم افزایی به اوج بی شعوری دامن میزند پدیدآمده است.ان هم وقتی که باشعور نمی‌تواند با آن مقابله کرد.ایمان یعنی آگاهی نسبت به حقیقت و واقعیت.واقعیت یعنی آنچه اتفاق افتاده وحقیقت یعنی اتفاق نیافتاده اما بستگی به یک سری شرایط وعملکردها روزی حتما اتفاق خواهد افتاد.واقعیت راهمگان می‌توانند به آن وفاق یابند اما حقایق را همه کس نمی‌فهمند وبدان وفاق ندارند‌.

  • رضا
    0

    ایشان گفته اند با رعایت پروتکل های بهداشتی . آخه کدام پروتکل ؟ اصلا وقتی هیات عزاداری راه بیافتد چطور میشود فاصله و پروتکل را رعایت کرد . مردم همینطوریش رعایت نمیکنند اونوقت ..... با ماسک بر دهن چطور میخواهند بر سر و سینه بزنند.

  • حسین
    0

    اتفاقا درست گفته. طبیعت سکولاره کلا. بر اساس قوانین عمل می کنه. قوانینی که هیچ وقتم عوض نمیشه. شاید ما هم باید بر اساس طبیعتمون زندگی کنیم

  • ناشناس
    0

    درست می گوید دین یعنی آزادی انتخاب عدالت که شکر خدا توسط امثال شما به وفور از آن بر خورداریم ودین می گوید حفظ جام واجب است

  • کریم
    0

    این هم یه نوع از توهم است

  • مری
    0

    ادم یادجهالت اعراب میفته

  • الم
    0

    این روزها جبهه دیگری ایجاد شده به نام فضای مجازی که انتقاد از ان بی نتیجه هست باید با ان کنار امد و اگر عقایدی منطقی و قوی باشد میتواند در این فضا هم بجنگد نه اینکه برای حذفش از طریق قدرت استفاده نماید

  • فدایی وطن
    0

    والا چی بگم؟؟اصلا چی دارم بگم؟؟؟؟؟

  • پرشین
    0

    باسلام بروعمو برو حوزه درستو بخون به تو نیومده از این حرف های قلمبه بزنی خجالت داره کشور دست چه کسانی داره اداره میشه خاک بر سر نسل آینده ایران شددیگه

  • پزشک سهمیه ای
    0

    این ویروس توسط شما کنترل میشود و هر که را شما بخاهید به ان دچار میکنید. والا چرا یکی از شماها نگرفته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها