رائفی‌پور و حامیان مجازی‌اش هجمه به حجاریان را ادامه می‌دهند

رائفی‌پور در توییتی از حجاریان پرسید آیا خانواده او جدید‌الاسلام هستند و پیشینه یهودی دارند یا خیر. این ماجرا نیز اگرچه با واکنش‌های متعددی مواجه شد اما داستان برای این تئوریسین تندروی اصولگرا پایان نیافت.

رائفی‌پور و حامیان مجازی‌اش هجمه به حجاریان را ادامه می‌دهند

«معتقدم سعید عسگر در جریان ترور من کاره‌ای نبود؛ عسگر تنها ماشه بود. آنها که ماشه را کشیدند، مهم هستند!» سال‌ها پس از ترور، سعید حجاریان کسی را که ماشه کشید و مستقیم به مغزش شلیک کرد، این‌گونه توصیف کرد.

توصیفی که تفکر قدرتمند پشت این ترور‌‌ها و سلاخی‌های سیاسی همان ‌سال‌ها را نشان می‌داد. پرونده این تفکر که روزی در خیابان اسلحه به دست می‌گرفت، البته مختومه نشده و حالا در تداوم راه ترور سیاسی، به ترور شخصیتی رسیده و به جای اینکه انگشت ها روی ماشه بلغزند، با یک کلیک و همراه با اعوان و انصار مجازی، عملیات روانی را کلید می‌زنند. از همین‌رو این فرآیند را گروهی در مجلس با گره زدن به «نان مردم» و گروهی دیگر، بیرون مجلس با ارایه تصویری دروغین از واقعیت‌های تاریخی پی گرفته‌اند.

سناریو چندان هم پیچیده نیست. علی خضریان، نماینده تهران و یکی از اعضای جبهه پایداری مدعی می‌شود که سعید حجاریان در واردات گندم و جلوگیری از اجرای ردیف بودجه برای خودکفایی گندم دست داشته و او را «کاسب نان» مردم می‌خواند. در ادامه علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین بخش رادیکال جریان اصولگرا در توییتر درم ورد عقبه مذهبی سعید حجاریان و خانواده‌اش پرسش‌هایی پیش می‌کشد و آنگاه، اعوان و انصارشان در فضای مجازی دست به کیبورد شده و ترورهای مجازی را کلید می‌زنند. فرقی هم ندارد موضوع چه باشد، گندم یا سعید عسگر، اصلاحات یا انتخابات ۸۸؛ آنها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند.

پروژه: حمله به اصلاحات تا انتخابات

ماجرای هجمه به حجاریان از هفته پیش آغاز شد. وقتی که علی خضریان، نماینده تهران ادعایی عجیب در مورد فعالیت اقتصادی خانوادگی سعید حجاریان را در حوزه واردات گندم، در قالب توییتی مطرح کرد و او را «سلطان گندم» نامید. محسن حجاریان البته پاسخ او را داد و درخواست کرد که خضریان مدعیات خود را به مراجع قضایی تحویل دهد. در این چند روز بسیاری از راست و چپ سیاسی نیز له یا علیه این موضوع، موضع گرفتند و علی ربیعی، سخنگوی دولت هم ادعای خضریان را از اساس تکذیب کرد.

رائفی‌پور اما این هجمه‌ها را وارد کانال دیگری کرد و در توییتی از حجاریان پرسید آیا خانواده او جدید‌الاسلام هستند و پیشینه یهودی دارند یا خیر. این ماجرا نیز اگرچه با واکنش‌های متعددی مواجه شد اما داستان برای این تئوریسین تندروی اصولگرا پایان نیافت. اگر به صفحه توییتر او نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد پس از اینکه خضریان با طرح برخی اتهامات پروژه شلیک مجازی به حجاریان را آغاز کرد و با شکایت قضایی و تکذیب دولت مواجه شد، این رائفی‌پور بود که مسوولیت تداوم کشیدن ماشه را در توییتر به عهده گرفت و حالا تقریبا تمام توییت‌هایی که رائفی‌پور منتشر یا بازنشر کرده، به حجاریان ارتباط دارد. او در یکی از این توییت‌ها نوشت که سعید حجاریان کوچک‌تر از آن است که امنیت غذایی مردم را به مخاطره بیندازد و تهدید کرد که سوالاتش از حجاریان و دیگر همفکرانش ادامه دارد.

رائفی‌پور در توییت دیگری نوشت که سعید حجاریان در مصاحبه‌ای گفته که ائمه پس از عاشورا به عقلانیت برگشته‌اند و تاکید کرد که زاویه اندیشه و عملکرد حجاریان با مبانی شیعه غیرطبیعی است

او در توییت دیگری نوشت که سعید حجاریان در مصاحبه‌ای گفته که ائمه پس از عاشورا به عقلانیت برگشته‌اند و تاکید کرد که زاویه اندیشه و عملکرد حجاریان با مبانی شیعه غیرطبیعی است. رائفی‌پور با توییت‌هایی از این دست تلاش کرد در این چند روز ادعای یهودی‌تبار بودن حجاریان را در افواه و افکار عمومی جا بیندازد. اما این تنها بُعد سوالات رائفی‌پور و همراهان مجازی‌اش در توییتر نبود. این روزها که برخی رسانه‌ها در خلال گزارش‌هایی، «ترور سعید حجاریان» در زمان عضویت در شورای شهر دوم را یادآوری کردند، اعوان و انصار و هم‌مسلکی‌های رائفی‌پور نیز بار دیگر مشغول پخش و نشر یک ادعای باسمه‌ای بودند. فرآیندی که به نظر می‌رسد پس از اینکه جناح راست به این نتیجه رسید که اصلاح‌طلبان با کاندیداهایی قصد حضور در انتخابات را دارند، آغاز شد تا پیش از شروع به کار شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ها، پرونده رییس‌جمهوری انقلابی را ببندند.

مدعیات باسمه‌ای

در این میان بار دیگر ویدیویی قدیمی از یکی از منبرهای سیدمحمود نبویان در کانال‌های تلگرامی نزدیک به برخی جریان‌های راست سیاسی دست به دست شد که ماجرای ترور سعید حجاریان را بازخوانی می‌کرد. او در این ویدیو ادعاهایی را مطرح می‌کند که پیش از این، از مجاری رسانه‌‌ای نزدیک به جریان‌های امنیتی و نظامی شنیده شده ‌بود. او در این ویدیو مدعی شده که مشارکتی‌ها به سعید عسگر اسلحه دادند تا به «کتف» حجاریان شلیک کند اما به اشتباه به مغزش شلیک کرد. نبویان همچنین ادعاهایی چون نقش حراست نهاد ریاست‌جمهوری زمان سیدمحمد خاتمی در تحویل موتور هزار به سعید عسگر و ساختگی بودن این ترور را مطرح می‌کند که البته مطالب مدعیات تازه‌ای نیست اما هرگز با وجود تکرار مکررات اثبات نشده است.

علی‌اکبر رائفی‌پور هم در حساب کاربری‌اش در توییتر برخی توییت‌های مربوط به این ادعاها را بازنشر و تلویحا بر درست بودن آن تاکید کرده است. یکی از این ادعاهای عجیب، حضور سعید عسگر در ستاد میرحسین موسوی است. علیرضا بهشتی از اعضای ستاد انتخابات میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ این مساله را در گفت‌وگو با «اعتماد» تکذیب کرده اما در این حال، معتقد است که قربان بهزادیان، رییس ستاد انتخابات میرحسین موسوی بیش از او در جریان مناسبات ستاد قرار داشته است. قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، سال ۱۳۸۸ در گفت‌وگو با «اعتماد» عضویت سعید عسگر در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را تکذیب می‌کند و در ادامه توضیح می‌دهد که «تا آنجا که خاطرم هست و مراقبت هم می‌کردم که چنین افرادی وارد ستاد نشوند، چنین چیزی صحت ندارد اما این مساله را هم نمی‌توان به‌صورت مطلق تکذیب کرد؛ چراکه در مجموعه ستادها ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر فعالیت می‌کردند. اما آنچه مربوط به مجموعه ستاد آقای موسوی و مسوولان آن و حوزه‌های مختلف آن است، به هیچ‌وجه چنین فردی حضور نداشته است.» بهزادیان‌نژاد معتقد است که «هر از گاهی این مباحث را مطرح می‌کنند.

نام ایشان در هیچ جا و هیچ مجموعه‌ای وجود نداشت. اساسا مراقبت می‌کردم افرادی با چنین پیشینه‌هایی در ستاد حاضر نشوند، حتی گذری هم حضور نداشته ‌باشند؛ منتها نمی‌دانم این دوستان توجه ندارند که این لباسی که به تن دارند، لباس پیامبر است. سید هم هستند؛ احتمالا از قیامت‌شان صرف‌نظر کردند. الی ماشاء‌الله از این تهمت‌ها زده‌اند. از حضور آقای خوشکوش تا همین آقای سعید عسگر را در ستاد انتخاباتی آقای موسوی مطرح کرده‌اند. گویا هر وقت با مشکل مواجه می‌شوند، این مباحث را پیش می‌کشند. این مشکل روانی دوستان است و هنوز نتوانستند مساله انتخابات ۸۸ را با خودشان حل کنند و علاوه بر ظلمی که کرده‌اند، این مسائل را هم ایجاد می‌کنند. مضافا بر اینکه اصولا وقتی کسانی قیامت و دین و اخلاق و... را کنار بگذارند، دست به هر کاری می‌زنند. همچنین آقای موسوی هم شرایطی ندارند که در مورد این موضوعات صحبت کرده و تایید و تکذیب کنند.» هر چه هست، به نظر می‌رسد که ماشه دوباره کشیده شده و قرار است این‌بار سعید عسگرهای مجازی جان و مال و آبرو را نشانه بروند تا شاید منویات انتخاباتی‌شان به سرانجام برسد.

منبع: روزنامه اعتماد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ایران را دوست بداریم
    0

    گروه آقای احمدی نژاد عملیات ۱۴۰۰ را با رمز "دروغ و آشوب" آغاز کرده اند.نمونه های آن:۱- دروغ پردازی در باره سند همکاری ایران و چین( هماهنگ با رسانه های فارسی زبان ضد ایرانی و توئیت های ترامپ و ... است)۲-گفت وگوی آقای احمدی نژاد و نظرهای کاملا دروغ در باره خوانندگان...۳- دروغ شاخدار در باره آقای حجاریان آماده جنگ روانی و اتاق عملیات و پیاده نظام ایشان باشید.

    نظرات شما -
    • پویا
      0

      اولا رائفی پور اصولگرا نیست دوما او مخالفتی با قرارداد ۲۵ ساله باچین نکرده سوما وقتی از چیزی اطلاع کافی نداری حرف نزن که همه ی مشکلات ما از روی نادانی حرف زدن می آید

  • م ح
    0

    ما که تو یهودی بودن حجاریان و کارکنان خبر فوری شکی نداریم بازهم سگ یهودیها می ارزه به این مدیر سایت خبر فوری

  • محمود
    0

    از رایفی پور بگذریم انگار خبر فوری می خواد با شارلاتانیزم رسانه جوری ماجرا بسازد که انگار این حجاریان و فرزندش که سلطان گندم کشور شده اند مظلوم و بی گناه هستند خیر خودتی ... در ضمن من از رایفی پور و این مرید بازی هاش احساس خطر می کنم چون خطر فرقه گرایی در کشور را افزایش می دهد

  • محمد
    0

    آقای ربیعی رفیق حون جونی حجاریانه ایشون گزارش دیوان محاسباتو مبنی بر گم شدن میلیون ها دلار ونبود ما به ازای کالاییش رو هم تکذیب کرد حالا میخاید فساد رفیقشو تایید کنه

  • مرید رائفی
    0

    یهودیان صهیونیست، نابودی شما حتمی است

  • مهدیه
    0

    اولا :این بار چندم هست که خبرگزاری شما اصرار داره که رائفی پور را اصولگرا معرفی کنه چرا سعی دارید دروغ پراکنی کنید. دوما: اینکه آقای حجاریان و فرزندشان واردات گندم را بر عهده دارند حقیقت داره و همه میدانیم ما در چند سال قبل در گندم به خودکفایی رسیدیم چرا باید آقای روحانی بودجه ی خودکفایی گندم را قطع کنند و امتیاز واردات گندم به طرفدار سینه چاک ایشون داده بشه؟؟؟؟ اینها نشان از باند بازی و خیانت به مردم نیست؟؟؟

  • مالک
    0

    چکار کنم دروغ های شما روی مرورگرم نیاد خسته شدیم از این همه دروغ خبرفوری شما خودتون....

  • موعود
    0

    آخ دلم سوخت..... چقدر این آقای حجاریان مظلوم هستند! عاشق این مظلوم نماییهات هستم خبر فوری...

  • عماد درویش زاده
    0

    اولا تئوریسین اصولگرا و درد.(این دیگه حقتون بود چون بار صدمه که میگیم تفکر ما جناحی نیست) دوما حامیان مجازی رو اگر علاقه مندید میتونید در فضای حقیقی هم پای سخنرانیهای پر شورشون ببینید. سوما آقای رائفی توهین نکردن سؤال پرسیدن. آقای حجاریان میتونن نفی کنن. چهارما فاکتورهای واردات گندم توسط این شرکت منتشر شده. اگر فتوشاپه علنا اعلام کنید ما بدونیم

  • رضا
    0

    خبر فوری شما که میدونید آقای رائفی پور چقدر طرفدار داره و اکثرا هم جوانان هستند پس چرا دست از سر استاد برنمیدارید چرا بخل و کینه دارید از ایشون ؟و اینکه ایشون اصولگراااااا نیست انقلابی واقعا انقدر سخته براتون که بگید انقلابی ؟آرع آقای حجاریان خیلی مظلومه

  • حسین
    0

    و طرفداری شما رسانه های وابسته هم همچنان ادامه دارد

  • محمد جواد ردایی
    0

    بیچاره حجاریان دلم کباب شد براش چقدر مظلومه بزرگترین قربانیه تروره بنظرمن این اصلاح طلبا چقدر مظلومن

    نظرات شما -
    • ...
      0

      اره . ترور سفارشی که اخر گندش در اومد و خود حجاریان هم جمعش کرد و صداش رو در نیاورد

  • سیدآرام
    0

    الان من که طرفدار ایشون هستم مجازی هستم؟؟؟ این خبر فوری هم انگار داره قات میزنه

  • احمد
    0

    آقای راعفی‌پور بدونِ تفکر حرفی نمیزنه و نزده یه کاسه‌ای زیرِ .......هست که این استادِ بزرگ مطرح کرده......‌ اگر تبارِ امثال این آقایان به یهودیّت و...... برگرده ،، از خودِ راعفیپور هم گله‌مند خواهیم بود که چرا زودتر....... بقیه‌ی جدیدالاسلام‌ها رو هم باید بیرون بکشند تا شفافیت حکومت اسلامیِ شیعه از لکه‌های ننگ این‌چنینی مبرّا بشه نفوووذذذ

  • مهدی
    0

    بسیارمتاسفم به مدعیان انقلابی ازهردوجناح سیاسی که به راحتی علیه یکدیگرمطالب راساخته وپخش می کنند،آیا این است اخلاق انقلابی ؟!!

  • محسن
    0

    رائفی پور بعضی مواقع فوق العاده بی سواد و بی منطق می شوند. نمونه اش رازیاد دیدم. درمورد این موضوع خاص اطلاعی ندارم. ولی میدونم که مطرح کردنش جز شیطنت چیزی نمیتونه باشه. خود رائفی هم سوتی کم نداده.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      همیشه کسایی که هیچ اشتباهی ندارن کسایی هستند که اصولا هیچ کاری نمیکنن ! عزیز دلم کسی که بیشترین سخنرانی رو در کشور داره اگه بخواد هیچ اشتباهی هم نداشته باشه که میشه معصوم !!! ایشون هم یکیه مثل منو شما فقط فرقش با بقیه مسولین در روراست بودنش با مردمه

  • جواد طیبی
    0

    من فقط همین رو میدونم که استاد رائفی پور بدون مدرک با آبروی کسی بازی نمیکنه. خداروشکر هنوز جیره خور کسی هم نشده.محکم برو جلو استاد عزیز ما پشتت هستیم.تمام دزدها و خائنین رو بی آبرو کن

  • مهدی
    0

    رائفی پور اصول گرا ؟!!!! این برچسبتون به رائفی پور اینقدر کودکانه و مسخرست که کسانی هم که تازه ایشون رو میشناسن هم به راحتی پی به ادامه اکاذیب سیاسی که مینویسین میبرن و بیشتر جذب رائفی پور میشن ! در واقع این نوع تحلیل های دفاعیات بی اساس شما نهایتا پس از برملا شدن ریز حقایق باعث بی اعتباری این خبرگذاری خواهد شد همانطور که در برجام بی فرجام بی آبرو شدید و مردم رو هم بیچاره کردید

  • رضا
    0

    موضع ها و اساسا مبانی فکری شما پشتوانه و اعتبارش در حد کف روی آب بیشتر نیست ! اگه میبینید بسیاری از جوان ها رو رائفی پور تونسته جذب کنه به خاطر رو راست بودن و صداقتش با مردمه و دقیقا به همین دلیله که جونا جذبش شدن و میشن این ادبیات ساده رو چهارتا بچه که پای سخنرانی رائفی پور میشینن میفهمن ولی شما یا نمیفهمید و یا خیال میکنین که دیگران نمیفهمن ! لذا اینجور صحبت ها فقط جز به بی اعتبار شدن امثال شما اتفاق دیگه ای نمیفته و امثال ما هم از این قضیه بیشتر از اینکه ناراحت بشیم نهایتا خوشحالیم ... گذر تاریخ بهترین پالایش گر همه مسائله و جای شما نهایتا زباله دان تاریخ نقطه سرخط

  • عابد
    0

    این نظرهایی که میدین یهودی ها باید نابود شوند شما خجالت نمیکشید اسم خودتون رو میذارید انسان همسر پیامبر یهودی بودش . اگه او نبود و سرمایش نبود الان اسلام جایی در دنیا نداشت شما ها چیزی از هیتلر کم ندارید.یهودی خدا دارد و پیامبر و کتاب. تو کشوری که حتی به اهل سنت میگند دین و احترام نمیذارند که مسلمانن چه برسه به دین های دیگر.

  • ایرانی وطن پرست
    0

    چرا باید حجاریان از طرح این سوالات اینقدر جبهه گیری کنه ؟؟؟امروزه سطح آگاهی مردم بالا رفته وبه سادگی متوجه ریا کاری ویا صداقت سخنرانها میشن شما فقط یک مورد از تهمت های استاد رائفی پور رو عنوان کن که مصداق نداشته باشه ؟؟؟؟؟چرا باید وقتی چندین سال از خودکفایی گندم گذشته باید حجاریان چندین میلیون تن گندم وارد کنه ؟؟؟چرا از پاسخگویی در تشرف به اسلام هراس داره ؟؟چرا از افشای همکاری خودش و برخی اعضای خانواده اش با منافقین در اوایل انقلاب هراس داره ؟؟؟

    نظرات شما -
    • قلندر
      0

      اسلام امثال تو چینیه حجاریان منسوب امام خمینی که همه روی سفره او نشتن میباشد تهدید وتهمت کار جناح مقابل حجاریان هست

  • محمد
    0

    مفسدان رسانه دارند تیتر بهتری بود

  • مهدی
    0

    رائفی پور صدای ماست. ما مجازی نیستیم....

  • فقر
    0

    اسفند ماه رائفی پور میگفت کرونا وجود نداره.

  • مهرداد
    0

    اگر کسی از کسی سئوال بپرسد، پاسخ بگوید. اما اگر پاسخ عوارض بدی برایش داشته باشد، داروبیداد و تهمت می‌زند. حجارجون پاسخ بده، رائف یه سئوال پرسیده

  • مهدیار
    0

    رایفی پور یه سوال پرسیده تو بیا جواب بده خب،چرا تهمت میزنی

  • احمد
    0

    رائفی پور صدای ماست،مردشور چپ و راستتون رو ببرن

  • مهربان
    0

    تقصیر رافت اسلامی است که خائنین هنوز هم فعال هستند. امثال حجاریان بخاطر ترس از فراموش شدن، هر چند وقت دهانشون رو باز میکنن تا مورد هجمه قرار بگیرند و از این کار لذت می برند. نه اینکه یادمون رفته چه بلایی بر سر این مملکت آوردند.......

    نظرات شما -
    • قلندر
      0

      مزدور اسرائیل تویی مردک.حجاریان بزرگترین مرد آزاده است

  • قلندر
    0

    منتقدین حجاریان همان تروریستهای کثیفی بودن که او را ترورکردن.واینها هم عقبه همانها هستن که اگر دست ملت به آنها برسد آنها را درآسیاب میاندازد دورودخدا بر حجاریان.یک آزاده مرد

  • مهرداد علیپور
    0

    سلام خدمت دوستان.... ایشون فقط یه سوال پرسیدن بعضی ها جبهه گیری میکنن اون وقت همه به استاد رائفی پور حمله میکردن خبری از اینا نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها