داماد اسد آبادی بازداشت شده در «عروسی» آزاد شد

فرماندار شهرستان اسدآباد از بازداشت یک داماد در یکی از روستاهای اسدآباد به علت برگزاری مراسم جشن و عروسی در بحران کرونا و آزادی وی پس از اخذ تعهد خبر داد.

داماد اسد آبادی بازداشت شده در «عروسی» آزاد شد

مجید درویشی با اشاره به بازداشت یک داماد شامگاه پنجشنبه در یکی از روستاهای اسدآباد به علت برگزاری مراسم جشن و عروسی مطرح کرد: این داماد به علت سرپیچی و بی توجهی به مقررات ستاد مقابله با کرونا و برگزاری مراسم جشن و عروسی به دستور مقام قضایی دستگیر و روانه بازداشتگاه شد که در حال حاضر بعد از گرفتن تعهدات لازم داماد آزاد شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام تنها به جهت حفظ سلامتی مردم و نیز مقابله با کرونا انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان اسدآباد درخواست داریم از برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی خودداری کرده و از شرکت در این مراسم ها به منظور حفظ سلامتی خود و جامعه بپرهیزند.

درویشی در ادامه از راه اندازی رابط سلامت در کلیه ادارات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: رابطین سلامت با آموزش های لازم در ادارات مربوطه نماینده کادر سلامت بوده و بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی نظارت و بازرسی دارند.

وی با اشاره به فعال بودن گشت سیار کرونا در سطح شهر اسدآباد و آجین افزود: گشت سیار کرونا وظیفه نظارت و بررسی لازم از مغازه ها، اماکن مورد تهدید در بحث کرونا به علت عدم رعایت موارد پروتکل بهداشتی و معرفی این واحدها به نیروی انتظامی در شهر اسدآباد و آجین را بر عهده دارد.

فرماندار در بخش دیگری از راه اندازی «هسته های همیار کرونا» در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع کرونا و در راستای سلامت مردم و فرهنگسازی پیشگیری از بیماری کرونا و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در روستاهای سطح شهرستان هسته های همیار کرونا با همکاری رئیس شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها فعال خواهد شد که در این هسته ها بهورزان دانشکده علوم پزشکی شهرستان نیز برای آموزش های لازم در پیشگیری از کووید ۱۹ در هر روستا عضو خواهند بود.

وی با تأکید بر ابتکار عمل مردم در بحث فرهنگ رعایت بهداشت فردی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند یادآور شد: مشارکت مردم با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن به عنوان تنها راهکار مهم و ساده از نقش مهمی در کنترل و پیشگیری بیماری کووید ۱۹ برخوردار است.

طرح رابط سلامت ادارات طرحی است که به ابتکار فرماندار اسدآباد و رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا تاکنون تنها در این شهرستان اجرا شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها