۲۲ هزار کرمانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد: ۲۲ هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

۲۲ هزار کرمانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند

رضا اسماعیلی امروز چهارم مردادماه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت استان جامعه هدف وزارت کار است و سالیانه در استان ۲۰۰ تعاونی تشکیل می شود که نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی دارد.

وی افزود: سالیانه حدود ۴۵۰۰ پرونده اختلافات کارگری و کارفرمائی در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات روستائی در استان کرمان پرداخت شده و از بانک ها درخواست داریم همکاری ویژه تری داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: ۳۴ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است و باید به همین میزان تسهیلات روستائی در بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ نفر سهمیه کارورزی داریم، افزود: در استان کرمان استقبال خوبی از طرح کارورزی نشده و درخواست داریم نمایندگان مراجعین خود در بحث اشتغال را به کارورزی معرفی کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: از تسهیلات مصوب مربوط به کرونا برای مشاغل، ۱۱۴۰ میلیارد تومان سهم استان کرمان بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان معرفی به بانک داشته ایم و از این مبلغ ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در روند پراخت این تسهیلات وجود دارد، تصریح کرد: استان چهارم یا پنجم هستیم و این فرآیند در کشور کُند است و به صورت سیستمی و متمرکز انجام می شود.

مدیرکل کار استان کرمان در ادامه بیان کرد: ۴۲ هزار نفر برنامه اشتغال استان در سال جاری است و می دانیم در چه شهرستانی چه شغلی باید ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: ضعیف ترین بخش، بخش کارگری است و ۵۲ هزار واحد کارگری و ۳۴۰ هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان داریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه درخواست داریم سبد کالای حمایتی ویژه کارگران تصویب شود، تصریح کرد: امسال حداقل مزد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و با حق اولاد و ... به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد که شرایط سختی است.

وی در پایان اعلام کرد: ۲۲ هزار نفر در استان کرمان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها