نجات ۱۳۸ اهوازی در حوادث آسانسور

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۱۱۳ عملیات امداد و نجات مربوط به حوادث آسانسور در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

نجات ۱۳۸ اهوازی در حوادث آسانسور

ابراهیم قنبری، با اشاره به انجام ۱۱۳ عملیات امداد و نجات مربوط به حوادث آسانسور و محبوس شدن در آسانسور در چهار ماه نخست امسال اظهار کرد: آتش‌نشانان در این عملیات‌های امداد و نجات، ۱۳۸ نفر را نجات داده‌اند.

وی بیان کرد: هنگام نصب آسانسور باید از تجهیزات استاندارد استفاده شود و مهم‌تر از آن، این است که آسانسور نیاز به سرویس و نگهداری دارد. باید قراردادهایی با شرکت‌های معتبر عقد شود تا آسانسورها در دوره زمانی مشخص مورد بازدید و سرویس قرار بگیرند.

قنبری با انتقاد از توجه نشدن به ایمنی آسانسورها در برخی ساختمان‌ها، عنوان کرد: برخی شهروندان، زمانی متوجه می‌شوند آسانسور ایمنی ندارد که حادثه رخ دهد یعنی زمانی که آسانسور در یک طبقه متوقف شده و خدای نکرده اتفاقات بدتری رخ بدهد، متوجه نبود ایمنی لازم آسانسورها خواهند شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: شهروندان هنگام بروز حادثه، خونسردی خود را حفظ کنند و با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها