ابتلای ۴۲۱ کارمند شبکه بانکی استان اصفهان به کرونا/تعطیلی چند شعبه درگیر

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان درباره آخرین وضعیت بانک ها اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در اصفهان تاکنون تعداد ۹ نفر از کارمندان بانک های استان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

ابتلای ۴۲۱ کارمند شبکه بانکی استان اصفهان به کرونا/تعطیلی چند شعبه درگیر

محمد نورآزادی با بیان اینکه احتمال می رود شعب بانک هایی که تعداد بالای کارمندانشان مبتلا به کرونا هستند، تعطیل شود، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲۱ نفر از کارمندان شبکه بانکی استان اصفهان مبتلا به کرونا شده اند که از این تعداد ۳۰۲ کارمند بهبود یافتند، اما متاسفانه ۹ نفر از کارمندان شاغل بانک های استان فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار درگیری کارمندان بانک های استان و فوتی آنها مربوط به شهرستان کاشان است، گفت: خوشبختانه در موج دوم شیوع کرونا کارمندان بانک های استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت نکرده اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲۱ نفر از کارمندان شبکه بانکی استان اصفهان مبتلا به کرونا شده اند، گفت: از این تعداد ۳۰۲ کارمند بهبود یافتند، اما متاسفانه ۹ نفر از کارمندان شاغل بانک ها و ۱۰ نفر از بازنشستگان شبکه بانکی استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

به گفته نورآزادی، بیشترین تعداد فوتی کارمندان بانک های استان از کرونا مربوط به بانک تجارت با ۵ کارمند، بانک صادرات با ۲ کارمند و بانک های ملی و مسکن هر کدام با یک کارمند بوده است.

کاهش ازدحام مردم در بانک ها نیازمند کار رسانه ای است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان درباره تغییر ساعت بانک ها و آمار بالای مراجعات مردم به آن، گفت: ساعات کاری بانک ها از سوی شورای هماهنگی بانک های کشور مشخص می شود، اما دو دیدگاه در خصوص تغییر ساعت بانک ها و ازدحام مردم پیش از ساعت ۸ صبح مقابل بانک ها وجود دارد.

وی توضیح می دهند: برخی می گویند مردم به ساعت قبلی عادت دارند و به این دلیل پیش از ساعت ۸ صبح شاهد ازدحام مقابل شعب بانک ها هستیم؛ همچنین برخی تغییر ساعت کاری را دلیل ازدحام مردم نمی دانند و معتقدند که همین جمعیت در داخل بانک حضور می یابند، اما من معتقدم که باید در این باره کار رسانه ای انجام شود و اینکه بگوییم با جابجایی نیم ساعت شرایط بانک ها و مراجعات آن بهتر می شود، درست نیست.

حذف استامپ و خودکار از گیشه بانک ها

نورآزادی با بیان اینکه در شلوغی بانک ها نمی توان به مشتریان دائما تذکر داد تا فاصله اجتماعی را رعایت کنند، چراکه مردم ناراحت می شوند، تاکید کرد: با این وجود سعی کرده ایم پروتکل هایی که استانداری برای مقابله با کرونا ابلاغ کرده را اجرا کنیم و به نوعی استامپ و خودکارها را از روی گیشه بانک ها حذف کرده ایم.

وی در خصوص اینکه برخی بانک ها برای جلوگیری از شلوغی، مردم را بیرون شعب در نوبت نگه می دارند، گفت: به شخصه موافق این حرکت نیستم، چراکه شأن مردم بالاتر از این است و شلوغی بیرون برخی شعب بانک ها وجه خوبی برای استان ندارد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص مواد ضدعفونی برای تمام شعب و در اختیار قرار دادن ماسک به مردم در توان شعب بانک های استان نیست، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۱۷۰۰ شعبه بانکی در حال فعالیت هستند و به طور قطع انجام کار فرهنگی نتیجه بهتری برای مقابله با کرونا و حفظ فاصله اجتماعی در شعب دارد.

احتمال بازگشت ساعت کاری بانک ها به ۷و۳۰دقیقه

وی با بیان اینکه استان اصفهان به شورای هماهنگی بانک ها پیشنهاد داده تا ساعت کاری بانک ها به ساعت قبلی بازگردد، ادامه داد: احتمال می رود ساعت کاری بانک ها برای مشتریان از ۷:۳۰ و برای کارمندان از ۷ صبح همانند گذشته شود.

نورآزادی با بیان اینکه بانک ها در هر شرایطی ملزم به فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: از سوی دیگر نمی توان پول ها را ضدعفونی کنیم در حالی که یکی از عوامل انتقال ویروس در بانک ها همین پول ها است و نمی توان از گرفتن پول از مردم امتناع کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت بانک های استان تا جایی که در توان باشد، ماسک در اختیار کارمندان بانک ها قرار داده و در شعب نیز بین مشتری و کارمندان نایلون های محافظ کشیده شده است، اما با تمام این تدابیر نمی توان پول را از شعب بانک ها حذف کنیم و کارمندان بانک ها بیش از بقیه افراد در معرض ابتلا به کرونا هستند.

فضای آلوده برخی شعب به کرونا

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل شیوع و ابتلای بالای کارمندان بانک ها به کرونا، ناچار به تعطیلی چند شعبه در اصفهان شدیم، اظهار کرد: متاسفانه هفت کارمند از ۱۰ کارمند یکی از شعب بانکی اصفهان مبتلا به کرونا شده اند و احتمالا سه کارمند دیگر ناقل هستند و نمی توان آنها را به شعب دیگر فرستاد، چراکه احتمال انتقال ویروس به بقیه کارمندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه احتمال می رود شعبی که تعداد بالای کارمندانشان مبتلا به کرونا هستند، تعطیل شود، توضیح دهد: حتی اگر کارمندان بر سر کار حاضر نشوند، اما باید توجه داشت که فضای آن شعبه آلوده است بنابراین ناچار به تعطیلی هستیم، اما در برخی نقاط شهر به دلیل وجود تک شعبه امکان تعطیلی وجود ندارد، چراکه مردم دچار مشکل می شوند.

به گفته نورآزادی، هر گونه تصمیم برای تعطیلی شعب بانک ها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان و بعد از دادن مجوز از سوی این بخش اتخاذ می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها