توزیع ۱۰۰۰ مودم در بین مدارس خراسان شمالی

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خراسان شمالی از توزیع یک هزار مودم به منظور برقراری اینترنت رایگان در سطح مدارس استان خبر داد.

توزیع ۱۰۰۰ مودم در بین مدارس خراسان شمالی

فرامرز صدقی اظهارکرد: در این استان یک هزار و ۲۰۰ مدرسه در نقطه کور به لحاظ دسترسی به اینترنت وجود داشت که طی رایزنی با اداره کل فناوری اطلاعات این مناطق تا آغاز سال تحصیلی به اینترنت مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به مودم های توزیعی در بین مدارس استان ادامه داد: این مودم ها در سطح مدارس در ۷۲۴ نقطه که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارند و فاقد اینترنت بوده و یا کیفیت آن مناسب نبود، توزیع خواهد شد.

صدقی افزود: در این زمینه ۶۶۰ مدرسه در نقاط شهری، مشمول این طرح بودند که تمام آنان، با تغییر سرویس، از اینترنت رایگان بهره مند شده اند.

وی افزود: در مراحل مختلف، مشکلات اینترنت مدارس با تغییر سرویس اینترنت به رایگان و یا با فراهم کردن مودم رایگان، مرتفع شده است، در مدارسی که از داشتن تلفن ثابت بی بهره اند، خط رایگان و اینترنت ای. دی. اس. ال در اختیار قرار گرفت و در مدارسی که زیر ساخت تلفن ثابت و یا ای. دی. اس. ال وجود ندارد، قرار است تجهیزات رایگان مخابراتی (مودم سیار) در اختیار قرار گیرد.

صدقی خاطرنشان کرد: هنوز برای تامین اینترنت رایگان بین دانش آموزان و معلمان چاره ای اندیشیده نشده که این موضوع از دغدغه های اساسی اولیاء و فرهنگیان است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه، با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم را در شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰خانوار فراهم کنند که در این صورت، تمام روستاهای مزبور، از بسترهای لازم برای آموزش های مجازی بهره مند می شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها