در گفتگوی خبرفوری با یک نماینده دوره دهم مطرح شد؛

پشت پرده ماجرای پس ندادن خانه‌های سعادت‌آباد توسط نمایندگان پیشین مجلس / حسینی: در دوره قالیباف تهاتر شد / داستان مربوط به مجلس هفتم است، نه دهم!

نماینده سابق مجلس می گوید موضوع ساختمان سعادت آباد و سکونت نمایندگان در آن به دوره مجلس هفتم و زمان شهرداری آقای قالیباف بر می گردد و ارتباطی به مجلس دهم ندارد.

پشت پرده ماجرای پس ندادن خانه‌های سعادت‌آباد توسط نمایندگان پیشین مجلس / حسینی: در دوره قالیباف تهاتر شد / داستان مربوط به مجلس هفتم است، نه دهم!

ترک نکردن واحد های مسکونی در سعادت آباد که در اختیار تعدادی از نمایندگان دوره دهم مجلس قرار داشته است، ابتدا به صورت غیر رسمی در فضای مجازی و سپس در قالب مصاحبه ای با زهره سادات لاجوردی نماینده کنونی مجلس از خبرگزاری فارس منتشر شد .(اینجا بخوانید)

درباره این خبر محمد حسینی عضو سابق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که مسئولیت بررسی فعالیت های مالی مجلس در دوره دهم را بر عهده داشته است، در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص صحت و سقم واحدهای مسکونی سعادت آباد، گفت: موضوعی که مطرح شده مربوط به دوره هفتم مجلس است، سه بلوک 42 واحدی در سعادات آباد مجلس از محل اعتبارات عمرانی در این مجله می سازد تا در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد پس از تکمیل این واحد ها در اختیار نمایندگان مجلس هفتم قرار گرفت.

وی ادامه داد: چند سال بعد و با توجه به ساخت و سازهایی که در اطراف مجلس صورت می گیرد و شهرداری تهران در زمان قالیباف نسبت به تملک املاک اقدام می کند، مجلس بابت مطالبات شهرداری تهران، 42واحد سعادت آباد را بعد از ارزیابی به عنوان منابعی که قوه مقننه باید به شهرداری پرداخت کند تهاتر می کند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: یعنی مالکیت از مجلس به شهرداری تهران منتقل می شود و شهرداری تهران بر اساس ضوابط خود خانه ها را به مزایده می گذارد، تعدادی از واحدها را نمایندگان به صورت اقساط خریداری کردند و در آن زندگی می کنند.

حسینی بیان کرد: لذا هرگونه فعل و انفعالات از لحاظ سند، قیمت و منابعی که مورد نظر است، به شهرداری تهران مربوط می شود، چرا که مجلس کل بلوک سعادت آباد را به شهرداری تهران بابت ساختمان ها و محوطه اطراف مجلس شورای اسلامی واگذار کرده است.

وی در این باره که هیچکدام از نمایندگان مجلس دهم ساکن واحدهای مسکونی سعادت آباد نیستند، گفت: شاید یکی از نمایندگان دوره هفتم که در مجلس دهم نیز وکیل مردم بوده، ساکن ساختمان های سعادت آباد باشد اما در کل این موضوع ساختمان های سعادت آباد مربوط به مجلس هفتم است و در حال حاضر مجلس هیچگونه مالکیتی به عنوان خانه سازمانی در سعادت آباد ندارد.

عضو سابق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دوره دهم، تاکید کرد: تهاتر ساختمان سعادت آباد در زمان شهرداری آقای قالیباف اتفاق افتاده است.

این نماینده مجلس که عضو دیوان محاسبات کل کشور است، در خصوص بازپس دادن ودیعه اجاره خانه از سوی نمایندگان مجلس دهم توضیح داد: بر اساس قانون با پیشنهاد هیات رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در هر دوره مبلغی به عنوان هزینه اجاره به نماینده پرداخت می شود، برخی داوطلب می شوند این منابع را به عنوان ودیعه اولیه دریافت کنند. از این رو ودیعه اجاره مسکن توسط امور مالی مجلس از محل صندوق کارکنان دراختیار نماینده قرار می گیرد و هر ماهه حق مبلغ مسکن از فیش حقوقی نماینده کسر می شود در نتیجه نماینده در طول دوره ودیعه را پرداخت کرده، بنابراین نیاز نیست در پایان دوره این پول از سوی نماینده باز پرداخت شود.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • راضیه
    0

    چه جالبه توی منطقه سعادت آباد خونه های سازمانی به نمایندگان میدادن

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      پس چرا ریس مجلس شد

  • سلوکد
    0

    هدف الله است ،،،،،ولی نیت پولی به نمایندگان محترم مجلس بدهند ،،،بعدا خانه هم به آنها می‌دهند

  • زارعی
    0

    این هم روی اون دغل باز ی ها با این همه دزدی وفریبکاری مگر کسی به فکر مردم هم هست؟

  • کاربر ناشناس
    0

    دزدان ملت شرم به شما باد

  • محمود جعفری
    0

    کجاش دَله دزدی قانونی نبود که اینجا باشه شکایت اونا رو باید پیش خودشون بکنید مقنن و مجریِ قانون هر دو یکی هستند،مگه میشه به به ضررخودشون قانون مصوّب کنن دزد و پادشاه ساختند خانه بیچارگان را تاختند واقعا خودشون از کار خودشون نمیخندن

  • غلامرضا سعادتجو
    0

    چرانمایندگان مگرازمردم نیستندمثل همه مردم وکارمندان دولت خودشان مسکن تهیه کنندمگرزمان شاه میباشدکه کارمندان دولت و....خانه بدون پرداخت اب وبرق داشتن الان حکومت اسلامی است حتی ازماشین بیت المال برای جابجایی غیرکاراداری بایداستفاده نشود.مثل خاموش کردن شمع درخلافت امام علی (ع)مثل اینکه یادتان رفته برای چه انقلاب شد.که بخوربخورکمتر بشود

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      حضرت علی که دشمنانش را لعن نمی کرد. این بنی امیه بودند که لعن دشمنانشان را بعد از نماز و خطبه انجام می دادند. متاسفانه ما باسم اهل بیت، داریم سنت بنی امیه را انجام می دهیم.

    • هموطن
      0

      خدا پدر نمایندگان و وزرا و مدیران زمان شاه را بیامرزه اینا که روی چرچیل و موسیلینی و هیتلر و .... سفید کردند هرچه بچه گدایی بوده حالا شده آقازاده

  • رضا
    0

    احتمالا در زمان نجفی و بصورت دم قسط واگذار شده.....

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      آقارضایارومیگه زمان قالیباف تهاتر شده شمامیگی زمان نجفی!!!!!

  • محمد
    0

    سلام اخه نمایندگان حقوق کمی دارند باید خونه مجانی داشته باشند کناه دارند؟؟؟؟؟

  • بنده خدا
    0

    ودیعه مسکن یعنی وام بدون بهره جالب است زمینهای دروبر مجلس وساختمانهای سعادت آباد ارث پدری نمایندگان وشهردار تهران است که باهم تهاتر میشود!بیت المال کدومه ارث پدری است گور بابای مردم.

    نظرات شما -
    • همصدایی ملت
      0

      بعد از خاتمه جنگ با روی کار آمدن دولت هاشمی به بهانه تحریم تا امروز یک حمله همه جانبه به بودجه و خزانه کشور توسط افراد ذی نفوذ صورت گرفت و نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بود و این یعنی‌جنایت به اکثریت مردم و خیانت به خونهای ریخته شده شهدا

  • حامد
    0

    ماشالله هر کی میره اون بالا، میره که حسابی چپاول کنه برگرده

  • ف
    0

    مرگ بر آمریگا .جنایتکار استعمارگر فقط شیطان بزرگ تو هستی این نمایندگان دارن ادای تو را در میارن

  • سید
    0

    ازدست مفسدان هر کاری می اید ۲۵۰ میلیون حق مسکن در چهار سال خدمت بی منت نماینده ببین بقیه چقدر می شود ارزش داره طرف ۴ میلیارد هزینه کنه برا نمایندگی کاسه صبر خدا روزی پر می شود

  • سید سجاد
    0

    انقلاب از اول هم برای کوخ نشینان بود تا بتونند کاخ نشین شوند! ار طرق مختلف یکی از راه نمایندگی مردمه هزاران خانواده هر سال به طریق تهاتر صاحب خانه شدند! البته همشان مسوولند و زحمت کش! مردم عادی مسوولیتشان کار وجهاد است واجرشان با خدا است .

    نظرات شما -
    • سید
      0

      نمونه اش آقای روحانی روزگاری برا خرید نون شب مشکل داشت ببین الان کجاست

  • افسانه
    0

    کاش یک نفر بود که به فکر مردم باشه که چه سختیهای دارند می کشند اینهمه دوزدی کلاهبرداری و رشوه خواری میکند اصلا کسی کاری باهاشون نداره خدا اسلام حفظ کنه که اینها در لوای اسلام تونستن به عرش برسن

  • جنوبی
    0

    همه آنها باهمند از راس تا ذیل دیدید که ظریف در مجلس گفت دوستان همه ما سوار یک کشتی هستیم.خودشان را میگفت و گرنه کشتی ما ملت سالهاست ته مشکلات و کمبودها غرق شده است

  • علیرضا
    0

    50ملیون ب مردم فلک زده ک صاحبان اصلی نظامند در تهران میدند و13درصد سود میگیرن وبعد هم اصلش رو پس میگرن... عدالت واقعی اینه

  • صفوی
    0

    سلام یک جانباز هستم . برای وام خرید مسکن پسرم 17میلیون اوراق خریدم و 5میلیون هم به بانک و دفتراسناد رسمی و دارایی دادم تازه 100تومان وام18درصدی گرفتم که 80برایش ماند . نماینده ها هم اوراق خریدند؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      سلام عزیز متاسفانه پدران و گذشتگان ما اشتباهی بزرگ را مرتکب شدند و با هدف رسیدن یکدفعه و سریع به ایده ال ها و آرمانها، قوانین و سنتهای خداوند را چشم پوشیکردند و یا زیر پا گذاشتند و نتیجه اش همین است که می بینیم. شاید آمریکا نتواند غلطی بکند ولی سنت الهی کارش را انجام می دهد. حکومت ما به اسم اسلام و با شعار ظاهری جنگ با آمریکا و مستکبران، به جنگ با خدا پرداخته است و متاسفانه بعد از چهل سال هنوز خودشان خبر ندارند. نه زنا، نه بدحجابی، نه دزدی، و نه . . .، هیچ کدام جنگ با خدا نیست ولی سیستم اقتصادی کشورمان که مصداق ربای دولتی است در قران جنگ با خدا نامیده شده است. شما از سرنوشت سیستمی که به جنگ با خدا پرداخته است چه انتظاری دارید؟

  • وحید
    0

    ناراحتی سر اون نیست که چرا خانه نمایندگان مردم در سعادت آباد است و در جنوب تهرن نیست . دعوا سر آن است که انها خالی کنند تا اینها بروند انجا .

  • بنده خدا
    0

    چه جالب 200.000.000تومان تقسیم بر 48 ماه میشه 4.166.000تومان حق مسکن ماهانه یعنی بیشتر از کل حقوق من بازنشسته با مدرک لیسانس و شغل مدیریتی خدا ازتون نگذره اینجا که کاری از دستم بر نمیاد ولی اون دنیا منتظرتونم

  • محسن
    0

    این شهردارسابق که ازش حرف می زنید، همان کسی است که خیلی از دوستان ، ایشون رو اصلح می دونستند برای تصدی گری پست ریاست مجلس. ایشون را یاور امام معرفی می کردند. همان موقع گفتم که به پرونده های زمان شهرداری شان مراجعه کنید. به نظر من همه ما دانسته یا ندانسته داریم به آیندگان خیانت می کنیم. الان هم دعوا سر احمدی نژاد. واین داستان ادامه دارد. اگر فکر کنیم و بعد حرف بزنیم وعمل کنیم ،این دزدان سوار ما نخواهند شد.

  • محمود
    0

    ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها