موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آزمایش کرونای ۱۱ هزار و ۱۸۹ نفر در استان مثبت گزارش شده است.

موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسید

دکتر سید محمد هاشمی شهری با اشاره بر اینکه از ابتدای موج بیماری کرونا تاکنون 6 هزار و 869 بیمار تنفسی حاد به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند اظهار داشت: از این تعداد 268 نفر بیمار مشکوک تنفسی و مثبت کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های منتخب استان بستری اند که از این تعداد بیماری 122 نفر مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد کل بیماران با آزمایش کرونای مثبت استان را تا امروز 11 هزار و 189 مورد بیان کرد و گفت: 7 هزار و 220 مورد آنان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ بوده اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته 2 بیمار مثبت کرونا در بخش‌های بیمارستان‌های زاهدان جان باختند در واقع از ابتدا تاکنون 465 مورد از هم استانی ها علی رغم دریافت خدمات تخصصی در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده اند.

هاشمی شهری با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون 88 مورد مثبت آزمایشگاهی جدید به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان اضافه شد خاطر نشان کرد: از این تعداد 66 بیمار مربوط به زاهدان ، هفت مورد ایرانشهر و 15 مورد مربوط به شهرستان زابل بوده است.

وی عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود که لازم است همه افراد جامعه به خصوص افرادی که در گروه در معرض خطر قرار دارند بسیار مراقب سلامت خود باشند چون مهم‌ترین اصل در پیشگیری از کرونا توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها