تولید انبوه ماسک سه لایه از ۲ ماه آینده در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان در تولید ماسک از ماده اولیه تا محصول نهایی به خودکفایی رسید و تولید انبوه ماسک سه لایه از دو ماه آینده در استان آغاز می شود.

تولید انبوه ماسک سه لایه از ۲ ماه آینده در استان اصفهان

سید حسن قاضی عسگر با اعلام خبر تولید ماسک سه لایه از ماده اولیه تا محصول نهایی برای نخستین بار در استان اصفهان اظهار داشت: با تکیه بر توان علمی محققان اصفهانی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و صنعت گران استان اصفهان، شاخص تولید ماده پروپیلن با شاخص جریان مذاب (MFI) از زیر ۱۰۰ به بیش از ۱۲۰۰ افزایش یافت.

وی افزود: «شاخص جریان مذاب»(MFI) به نوعی نشان دهنده بزرگی دانسیته مولکول پلیمری و در نهایت روانی مذاب پلیمری است.

تأمین ماده اصلی ماسک‌های سه لایه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان این دستاورد را به منزله تأمین ماده اصلی ماسک‌های سه لایه معرفی کرد و افزود: تولید ماده پروپیلن با ضریب روانی بیش از ۱۲۰۰، استان اصفهان را در تولید «ملت بلون» که یکی از مواد اصلی ماسک‌های جراحی و N۹۵ است بی نیاز می‌کند.

وی بیان داشت: در گذشته، نیازمند وارد کردن ماده «ملت بلون» به استان اصفهان داشتیم که با همت دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ماده اولیه «ملت بلون» برای نخستین بار در استان اصفهان تولید شد.

تولید انبوه ماسک سه لایه از دو ماه آینده در اصفهان

قاضی عسگر با اشاره به تولید انبوه ماسک سه لایه از دو ماه آینده گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا، تولید ماسک در استان اصفهان بالغ بر ۷۰ هزار عدد در روز بود که با شیوع ویروس کووید ۱۹ این میزان تولید به دو میلیون ماسک در روز افزایش یافت.

وی باز هم بر استفاده از ماسک پارچه‌ای تاکید ورزید و افزود: متأسفانه ماسک‌های سه لایه یک بار مصرف است و پس از دو ساعت باید تعویض شود؛ از طرف دیگر تجزیه این ماسک‌ها در طبیعت فرایندی زمان بر است و در راستای حفظ محیط زیست بایستی از ماسک‌های پارچه‌ای که از ضریب حفاظتی مطمئن برخوردار است، استفاده شود.

استفاده از ماسک پارچه‌ای علاوه بر حفظ محیط زیست، مقرون به صرفه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک پارچه‌ای علاوه بر حفظ محیط زیست، مقرون به صرفه است، توصیه کرد: استفاده از ماسک پارچه‌ای در چندین نوبت و ضدعفونی با اتو می‌تواند در عبور از بحران کرونا به ما یاری برساند و صرفه جویی اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها