تلاش ضد انقلاب برای رخنه در کانال‌های بورسی

این روزها با داغ شدن فضای سرمایه گذاری در بازار سرمایه (بورس)، کانال‌ها و گروه‌هایی در این خصوص ایجاد شده و به جذب طرفداران مشغول هستند اما در مواردی ردپای توطئه ضدانقلاب‌های خارج نشین هم در این شبکه‌ها به چشم می‌خورد.

تلاش ضد انقلاب برای رخنه در کانال‌های بورسی

این روزها با داغ شدن فضای سرمایه گذاری در بازار سرمایه (بورس)، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز دست به کار شده و با فعالیتی مضاعف، کانال‌ها و گروه‌هایی در این خصوص ایجاد کرده و به جذب طرفداران این موضوع مشغول هستند اما در مواردی ردپای توطئه ضدانقلاب‌های خارج نشین هم در این شبکه‌ها به چشم می‌خورد و به همین دلیل بیشتر از گذشته به مراقبت ویژه نهادهای نظارتی نیاز است.

شبکه‌های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند و با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند اما توانسته‌اند به خوبی در زندگی مردم جای خود را باز کرده و اثرگذار باشند.
همانطور که بارها از سوی جامعه شناسان و صاحبان اندیشه بیان شده، شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در دنیای امروز دارند و نمی توان نقش آن‌ها را نادیده گرفت.
این شبکه‌ها بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد تاثیر گذارند و به همین دلیل در حال گسترش هستند. اثرگذاری زیاد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها موجب شده تا معمولا در موضوعات مورد توجه مردم دو گروه با دو هدف «کسب منافع مادی» و «اهداف سیاسی ـ امنیتی» فعال شوند.
همه این گروه‌ها با ظاهر و محتوایی فریبنده مخاطب را علاقه‌مند به حضور و دعوت از دیگران به کانال یا گروه مدنظر می‌کنند.
در رخدادهایی چون موسسات اعتباری، پدیده شاندیز، اعتصاب کامیونداران و... شاهد تشکیل گروه‌هایی این‌چنین بوده‌ایم که عموما اهداف مالی یا سیاسی و ضدامنیتی داشتند همچنین ایجاد کانال‌های اعلام نرخ ارز، طلا، سکه نیز از همین قاعده تبعیت می‌کنند.
اما این روزها با داغ شدن فضای سرمایه گذاری در بازار سرمایه (بورس)، ایجاد کانال‌های جدید برای جذب علاقه‌مندان به این بازار نیز رشد چشمگیری داشته و طی ماه‌های گذشته با افزایش اشتیاق مردم به کانال‌هایی در این خصوص، تعداد آنها بشدت درحال توسعه است.
اما بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که فعال‌سازی و هدایت بسیاری از این کانال‌ها و گروه‌ها در حوزه بورس توسط گروه‌های مافیایی و ضدانقلاب خارج‌نشین انجام شده که برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، بیشتر از گذشته به مراقبت ویژه نهادهای نظارتی در این خصوص نیاز است.‌
در همین رابطه، مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده‌اند که به شدت در حال رصد این شبکه ها بوده و به زودی اسامی کانال هایی که درحال انجام شیطنت هایی مغایر با منافع ملی هستند را به نهادهای ذیربط اعلام خواهند کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شهروند۱
    0

    راستی ، اگر دشمن فرضی نباشه مسئولین بی مبالاتی خودشونو گردن کی میخواستن بزارن خدا رو شکر حداقل در این کار تخصص ویژه دارن که هر جا گند ش درامود بندازشن گردن دشمن فرضی

  • ناشناس
    0

    کی میخوان یاد بگیرن که به جای اعلام به نهاد های نظارتی بیهوشی که پرونده شودن ده سال طول میکشه رسیدگی کنن باید به مردم اعلام کنن که سرمایه شون به باد نره؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها