افزایش دوباره قیمت لوازم خانگی طی سال جدید؛ این‌بار ۷درصد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: ابتدای سال لوازم خانگی 25 درصد افزایش قیمت داشت و از ابتدای مرداد ماه نیز کالاها 7 درصد با مجوز سازمان صنعت و معدن افزایش پیدا کرده است.

افزایش دوباره قیمت لوازم خانگی طی سال جدید؛ این‌بار ۷درصد

وضعیت اقتصادی کشور و گرانی کالاها همواره یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم بوده است در این میان این نگرانی برای زوج‌های جوان بیشتر از همه بوده چرا که رسم و رسوم رایج و گاه غلط در تهیه جهیزیه و خرج و مخارج مراسم ازدواج، هزینه‌های کمرشکنی را به عروس و داماد و خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند.

از سویی با این اوضاع آشفته بازار و رشد روز افزون قیمت ها وام 100 میلیونی ازدواج به زوجین هم کارگشا برای خرید یک جهیزیه ساده و برپایی یک مراسم عروسی نیست.

براساس بررسی‌های صورت گرفته در بازار لوازم خانگی توسط مشهد فوری، قیمت انواع کالاها روند صعودی داشته و قیمت‌ها در هر فروشگاهی متفاوت اعلام می‌شود این در حالی است که محصولات خارجی با هزینه بیشتری از تولیدات مشابه داخلی فروخته می‌شود.

طبق گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد از ابتدای سال 99 لوازم خانگی 25 درصد افزایش قیمت داشت و از ابتدای مرداد ماه نیز کالاها مجدد 7 درصد با مجوز سازمان صنعت و معدن افزایش پیدا کرده است.

رضا رزقیان مقدم در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه لوازم خانگی 7 درصد با مجوز سازمان صنعت و معدن افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی افزود: افزایش قیمت اعمال شده بر لوازم خانگی به دلیل هزینه‌های جاری مانند آهن آلات، ورق و فولاد است که در کالاها به کاربرده می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با بیان اینکه لوازم ریز برقی افزایش قیمت نداشته است گفت: ابتدای سال کالاها با مجوز صنعت و معدن 20 تا 25 درصد افزایش قیمت پیدا کرد. قیمت لوازم خانگی با سال قبل قابل مقایسه نیست.

رزقیان بیان کرد: کمیته‌ای توسط استانداری و سازمان صنعت و معدن برای مزدوجین جوان تشکیل شده که 5 کالای اساسی را به قیمت‌های مصوب ارائه می‌دهد و یکی از شرایط آن این است که حتما کالاهایی داده شده به مزدوجین همان جا نصب و راه اندازی و ضمانت نامه‌اش پر شود تا مجدد به چرخه فروش بازار وارد نشود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ تولید کننده به دلیل مشکلاتی در نقدینگی و مواد اولیه، کالایی تولید نمی‌کنند و به دلیل همین عدم توزیع مقداری لوازم خانگی گران‌تر شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد عنوان کرد: در صورتی که خریداران لوازم خانگی سوال یا شکایتی داشته باشند می‌توانند با تلفن‌های اتحادیه لوازم خانگی به شماره 38537737 تماس بگیرند.

منبع: مشهدفوری

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها