نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا در استان ایلام وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از برآورد نیاز واکسن آنفلوانزا در این استان خبر داد و گفت: نسبت به کمبود واکسن آنفلوانزا در ایلام برای فصل پاییز نگرانی نداریم.

نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا در استان ایلام وجود ندارد

مهتاب شاهماری با اشاره به‌ضرورت پیش‌بینی و مقابله با آنفلوانزا در پاییز پیش رو و شرایط کرونایی اظهار داشت: نگرانی از کمبود واکسن آنفلوانزا در ایلام برای پاییز پیش رو نخواهیم داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ‌ برآورد و اعلام نیاز استان به واکسن آنفلوانزا در اردیبهشت‌ماه انجام‌شده است.

وی با اشاره به وارداتی‌بودن این واکسن یادآور شد: هنوز واردات واکسن صورت نگرفته اما برنامه‌ریزی و اقدامات در این خصوص توسط سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

شاهماری افزود: در شرایط عادی توزیع واکسن آنفلوانزا از شهریور آغاز می‌شود که امسال هم بر اساس اظهارات مسئولان سازمان غذا و دارو انتظار می‌رود بر روال گذشته از شهریورماه واکسن توزیع شود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که آیا واکسن آنفلوانزا به تعداد کافی تأمین و اختصاص داده می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌شده است که واکسن آنفلوانزا را به میزان چهار تا پنج برابر سال قبل تأمین کنیم؛ بحث و تمرکز اصلی بر این است که هر چه زودتر واکسن آنفلوانزای تولید داخلی وارد بازار شود.

شاهماری خاطرنشان کرد: آنچه مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، آن است که تأمین واکسن آنفلوانزا جدی است و تأمین آن از کشورهای مختلف در حال انجام است؛ و استان‌ها دراین‌ارتباط نگرانی نخواهند داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: آنچه باید بدان توجه شود این است که در هر شرایطی واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در اولویت قرار دارد و سیستم بهداشت و درمان ناگزیر است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که ابتدا افراد با ریسک بالاتر که ابتلا به آنفلوانزا می‌تواند تهدیدکننده حیاتشان باشد در اولویت باشند اما این بدان معنا نیست که امکان واکسیناسیون برای سایر افراد جامعه فراهم نباشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها