عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی مطب‌ها و داروخانه‌های همدان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: مردم در مکان‌های پرتجمع به ویژه داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات مانند فروشگاه ها، درمانگاه ها و مطب‌های پزشکان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی مطب‌ها و داروخانه‌های همدان

دکتر ایرج خدادادی‌کهلان اظهار کرد: کادر درمانی در بیمارستان‌ها اعم از پزشکان و پرستاران و سایر عزیزانی که در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند و همچنین داروسازان که در سنگر خدمت به بیماران کرونایی قرار دارند، از مردم درخواست می‌کنند که رعایت فاصله‌گذاری ایمن و استفاده از ماسک و دستکش برای پیشگیری از کرونا را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به تجمع مردم در برخی از مطب‌های پزشکان و در داروخانه‌ها، تصریح کرد: در داروخانه‌ها برخی موارد شاهد رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم که این موضوع نگران‌کننده است.

خدادادی‌کهلان با بیان اینکه با الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان ابتلا به بیماری کرونا کمتر خواهد شد، افزود: تا ریشه‌کنی کامل ویروس لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی یک تا دو متری در مطب پزشکان و داروخانه‌ها رعایت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: گاهی افرادی هستند که بدون علامت ممکن است ناقل بیماری کرونا باشند بنابراین ضرورت دارد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از انتقال این بیماری پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه لازم است با علامت‌گذاری و نصب برچسب، فاصله گذاری اجتماعی در محیط داروخانه‌ها بیشتر رعایت شود تا پیشگیری بیشتر شود، خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌ها و شاغلان این مراکز باید ضمن رعایت فاصله ایمن با افراد دیگر، از دستکش و ماسک در طول حضور در داروخانه استفاده کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها