تولید گندم کرمانشاه به ۸۷۰ هزار تن می‌رسد/ 71 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال تولید گندم در استان به ۸۷۰ هزار تن برسد.

تولید گندم کرمانشاه به ۸۷۰ هزار تن می‌رسد/ 71 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده

مهندس نوربخش حاتمی با بیان اینکه امسال در ۳۹۲ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شده که این سطح شامل ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و ۹۱ هزار هکتار گندم آبی است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

حاتمی با اعلام اینکه تاکنون تولید گندم در استان به۶۷۳ هزار تن رسیده، افزود: پیش‌بینی ها بیانگر آن است که امسال تولید گندم در استان به ۸۷۰ هزار تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۱۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی از گندمکاران استان خریداری شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

حاتمی اضافه کرد: همچنین تاکنون 37 هزار و 700 تن گندم بذری و 38 هزار و 940 تن گندم ماکارونی از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به پرداخت مطالبات گندمکاران استان داشت و گفت: تاکنون 71 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

وی در ادامه به عملکرد مزارع گندم استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد گندم آبی در استان ۴۷۰۰ کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد مزارع دیم ۱۱۸۱ کیلوگرم در هکتار است.

حاتمی با بیان اینکه مزارع نمونه گندم استان تولیدات مناسبی داشته اند، گفت: در شهرستان روانسر از یک هکتار مزرعه گندم آبی یازده هزار و 250 کیلوگرم محصول برداشت شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها