کرونا سنت‌های هر ساله روز عرفه را در ارومیه تعطیل کرد

برگزاری سنت‌های روز عرفه و عید قربان جایگاه خاصی در بین مسلمانان دارد اما امسال متاثر از شیوع ویروس کرونا بسیاری از این سنت‌ها از جمله حضور بر سر مزار درگذشتگان به تعطیلی کشیده است.

کرونا سنت‌های هر ساله روز عرفه را در ارومیه تعطیل کرد

برگزاری سنت‌های روز عرفه و عید قربان جایگاه خاصی در بین مسلمانان دارد اما امسال افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی این استان را همچنان در وضعیت قرمز قرار داده و سبب شده تا از یک ماه گذشته محدودیت‌های کرونایی مجدد در این استان اعمال شود.

به دنبال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی و در راستای پیشگیری از تجمعات، باغ رضوان ارومیه نیز تعطیل شد و شهرداری ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ورود هرگونه افراد به این مکان ممنوع بوده و با افرادی که تخلف کرده و در این مکان حضور یابند برخورد می‌شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده بود، با توجه به غسل و دفن اموات کرونایی در باغ رضوان ارومیه و احتمال شیوع کرونا بهتر است مردم تا اطلاع ثانوی در این مکان حضور نداشته باشند.

با نزدیک شدن به عید قربان و روز عرفه نیز، مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اعلام کرد به منظور اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا ورودی باغ رضوان ارومیه همچنان بسته است و شهروندان در روز عرفه و عید قربان به این آرامستان مراجعه نکنند.

باغ رضوان ارومیه یکی از مکان‌هایی است که در روزهای پایانی هفته به شدت با تجمع مردم مواجه می‌شود و نیاز است تا مردم نسبت به این بیماری بی‌تفاوت نبوده و از محدودیت‌های کرونایی تبعیت کنند تا در روزهای آینده آمار این بیماری بیش از این افزایش نیابد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها