سرنوشت شوم پسران صدام/ از آزار جنسی زن یک بعثی و قتلش تا شکنجه فوتبالیست‌ها/ صدام بعد از مرگ دو پسرش: دختران بوش را می‌کشم!

ارتش آمریکا در 13 آوریل 2003 به خانه‌ای حمله کرد که پسران صدام در آنجا مخفی شده بودند. آنها به تبادل ارتش با سربازان لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا پرداختند و در نهایت به طرز فجیعی کشته شدند.

سرنوشت شوم پسران صدام/ از آزار جنسی زن یک بعثی و قتلش تا شکنجه فوتبالیست‌ها/ صدام بعد از مرگ دو پسرش: دختران بوش را می‌کشم!

به گزارش خبر فوری ، سرنوشت پسران بسیاری از دیکتاتورها مانند پدرشان آمیخته با ترس و لرز و البته عبرت بوده است. فرزندان صدام حسین(دیکتاتور عراق) هم از این قاعده مستثنی نیستند. پرونده عدی و قصی(پسران صدام) در روزی مثل امروز برای همیشه بسته شد.

سرنوشت شوم پسران وحشت

بعد از حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، صدام حسین به همراه دو پسرش از بغداد فرار کردند. مقامات اطلاعاتی آمریکا تا مدتها به دنبال آنها گشتند اما در پیدا کردن آنها موفق نبودند.

مقامات دولت آمریکا برای خبری که منجر به پیدا کردن صدام و پسرانش شود، میلیون‌ها دلار جایزه گذاشته بودند؛ برای صدام 25 میلیون دلار و برای هریک از پسران 15 میلیون دلار جایزه تعیین شد.

جستجوها سرانجام به موفقیت رسید. لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا، چهار روز پس از ورود به بغداد یعنی در 13 آوریل 2003 مصادف با 24 فروردین 1382 به خانه‌ای حمله کرد که عدی و قصی در آنجا مخفی شده بودند. آنها به تبادل ارتش با سربازان لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا پرداختند و در نهایت به طرز فجیعی کشته شدند.

چه کسی محل اختفای پسران صدام را لو داد؟

اما چه کسی مکان مخفی شدن عدی و قصی را لو داده بود؟ همسايگان "شيخ نواف الزيدان محمد"، یکی از خویشاوندان صدام اظهار داشتند كه اين فرد به اطلاع نيروهاي آمريكايي رسانده است كه عدي و قصي پسران صدام به همراه او و خانواده‌اش زندگي مي‌كنند. همسر شيخ و چهار دخترش ساعت ‌6:30 صبح روز چهارشنبه بيرون رفتند و هرگز بازنگشتند و در نهایت نیروهای ارتش آمریکا حمله کرد تا الزیدان محمد صدام صاحب 30 میلیون دلار شود.

طبق گفته جان نیکسون (مامور سیا و نویسنده کتاب بازجویی از صدام) این شیخ در روزهای آخر دائما از پسران صدام می‌پرسیده که چه زمانی قصد ترک خانه او را دارند و قصی هم به او گفته بهتر است دهانش را ببندد، چون پول بسیار زیادی برای پناه دادن به آنها گرفته است. این اتفاق باعث می شود الزیدان تصمیم بگیرد که فرزندان صدام را لو بدهد. طبق گفته نیکسون عدی و قصی در طول اقامت در خانه شیخ الزیدان محمد هیچ دغدغه ای نداشته و تمام روز را پلی استیشن بازی می‌کردند.

مقامات دولت آمريكا در روز يکم آگوست 2003 (مصادف با امروز) تصويب كردند كه 30 ميليون دلار جايزه «لو دادن» دو پسر صدام حسين به فردي كه نشاني مخفيگاه آنان را به نظاميان آمريكايي داده بود پرداخت شود. با این حال، آنها از افشاء رسمی نام اين فرد خودداري کردند؛ هر چند بعدها بسیاری از ماموران سیا تایید کردند که این فرد همان شیخ الزیدان بوده.

درعمليات تصرف خانه در 22 جولاي 2003 بيش يکصد نظامي و چند هلي کوپتر شرکت کردند و عمليات نزديک به شش ساعت طول کشيد. نظاميان تلاش بسيار کردند که پسران صدام را زنده دستگير کنند اما موفق نشدند چون تيراندازي از داخل خانه قطع نمي شد.

واکنش صدام حسین؛ دختران بوش را می‌کشم!

طبق گفته جان نیکسون، در زمان قتل عدی و قصی، صدام حسین هنوز دستگیر نشده بود؛ با این حال، بعد از قتل دو پسرش، شایعه ای پخش می‌شود مبنی بر اینکه صدام به اطرافیانش گفته که به تلافی قتل پسرانش دو دختر جرج بوش را خواهد کشت.

این شایعه هیچگاه تایید نشد؛ با وجود این بوش آن را جدی گرفت و هزینه بسیاری روی دست سیا و پنتاگون و سایر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده جهت محافظت از بوش و اطمینان از صحت شایعه گذاشت.

مروری بر زندگی قصی؛ مرموز همچون مار!

عُدي پسر بزرگتر صدام حسین(دیکتاتور عراق) متولد ژوئن 1964 و قُصي متولد ماه مي 1966 بود. پس عدی پسر بزرگ صدام بوده است. او برای سال ها به عنوان جانشین پدرش معرفی می‌شد اما به دلیل رفتارهای نامناسب، میگساری، عصبی بودن و اختلافات گسترده با پدر و برادرش، از این گزینه کنار گذاشته شد.

در واقع عدی، بعد از ترور ناموفقش عملا از صحنه اول سیاسی عراق کنار گذاشته شد. عدی در سال 1996 در حالی که سوار بر خودروی پورشه بود مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و 30 گلوله به سمت وی شلیک و در نتیجه معلول شد. یکی از گلوله ها در کمرش در نزدیکی نخاع قرار گرفت؛ به همین دلیل پزشکان از خارج کردن گلوله خودداری می کردند و این گلوله تا آخر عمرش باقی ماند.

این اتفاق باعث شد که پسر کوچک تر صدام یعنی قصی به جای برادر بزرگترش وارد صحنه شده و جدی ترین گزینه برای جانشینی پدرش هم بشود. نفوذ قصی در صدام به حدی بود که در حمله 2003 آمریکا ، صدام او را مسئول اداره بغداد می کند.

با این حال، ترس مردم از قصی بسیار زیاد بود. او را مرد مرموز خاندان صدام می نامیدند. به همین دلیل هم مردم عراق قصي را با نام "مار" مي شناسند؛ هر چند که خود کلمه قصي به معنی کوسه است.

طبق گزارش برخی خبرنگاران خارجی، قصي شخصیتی جاه طلب تر اما عاقل تر از برادر بزرگش(عدی) داشت. او جوانی نسبتا بي سر و صدا و درون گرا بود که در زمان مناسب ضربه اش را به دشمنان خود و پدرش می زد. در سالهای پایانی حکومت بعث، قصی عملا مرد شماره دو و جانشين صدام شد؛ تا جايي که فقط او و منشي صدام مي‌دانستند که صدام حسين در يک ساعت معين کجا حضور دارد.

با این حال، پسر کوچک صدام در طول حیاتش جنایات زیادی انجام داد. او دشمنی شدیدی با شیعیان داشت و یکی از اقدامات زشت او خشکاندن نيزارهاي شيعیان در مناطق جنوب عراق بود. او با بستن رودهايي که به اين نيزارها سرازير مي شد، اين منطقه را به کلی خشکاند. ترور بسیاری از مخالفان صدام، شرکت در قتل عام کردها و سر به نیست کردن مخالفان شیعه و سنی از جمله اقدامات او بود. قصی برای حفظ سریر خون پدرش در واقع تبدیل به نوعی ماشین آدم کشی شده بود؛ ماشینی که سرانجام بعد از کشته شدنش از کار افتاد.

عدی؛ بیمار روانی که به زنان تجاوز می‌کرد و فوتبالیست‌ها را شکنجه می‌داد

با این حال، مردم عراق جنایات عدی را بیش از برادر کوچکش به یاد دارند. از مهمترین جرائم و اتهامات وارده به عدي اين بود كه وقتی رئيس كميته المپيك عراق بود، دست به شكنجه و زنداني کردن ورزشكاران بازنده می زد و به عمد با چوب فوتباليست ها را ترکه و آنها را با الفاظی همچون "سگ" و "ميمون" مورد خطاب قرار می داد.

عدی بازيكنان فوتبال را پس از هربار شكست در مسابقات مجبور مي كرد تا با توپ بتونی فوتبال بازي كنند. او همچنين پس از شكست تيم عراق در مسابقات انتخابي جام جهاني، دستور داد که موي تمام بازيكنان را زده و آنها را کچل کنند و پس از شكست 4-1 تيم عراق در برابر ژاپن در جام ملت های آسیا در سال 2000 لبنان آنها را مجبور به فرو رفتن در كانال هاي فاضلاب کرد. عدی، "هاشم حسن"، دروازه بان و "قحطان شاطر" را تنبیه کرد و دستور داد آنها را سه روز شلاق بزنند.

عدي در مسائل جنسي و ربودن زنان عراقي از خيابان ها جهت سوء استفاده و تعرض به آنها معروف بود. او در این راستا اقدام به ربودن همسر يكي از فرماندهان ارتش عراق کرد كه گفته می شد، همسرش مخالف حكومت است. به همین دلیل عدي به نيروهايش دستور داد تا همسر این خانم را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت كنند. پس از آن نیز به این زن تعرض کرد و او را به قتل رساند. همسر آن زن هم به اتهام خيانت به صدام حسین به حبس ابد محكوم شد.

گفته شده، عدي يكي از افسران خود را به دلیل اینکه اجازه نداده با همسرش برقصد، چنان مورد ضرب و شتم قرار داد كه بيهوش نقش بر زمین شد و سپس به دليل شدت جراحت هاي وارده جان خود را از دست داد.

عدی همچنین مانند برادر بزرگش در طول حکومت در عراق، اموال بسیاری از مردم را به بهانه های مختلف مصادره کرد و مافیای واردات و صادرات بسیاری از کالاها را در دست گرفت. طبق گزارش ها، عدی واردات خودرو های لاکچری مانند بنز و بنتلی و جگوار را در دست داشت و در سالهای پایانی چندین و چند پارکینگ بزرگ را به احتکار این خودروها اختصاص می‌داده. گویا صدام حسین نیز بعد از بالا گرفتن دعوایش با عدی همه این انبارها و پارکینگ ها را آتش زده است.

علاء بشیر(پزشک مخصوص خانواده صدام) در گفت وگویش با تایمز، تاکید می کند که عدی از نوعی بیماری روانی رنج می‌برده که پس از ترور ناموفقش عود کرده بود. بشیر در این رابطه می‌گوید:" پس از ترور عدی در سال 1996 وی به یک نوع بیماری روانی دچار شد که با آزار و اذیت کردن زنان ، بیماری روانی خود را تسکین می داد."

بشیر، درباره روش شکنجه زنان بی گناه عراقی توسط عدی اظهارداشت: "وی در اغلب مواقع سیگارهای خود را بر روی بدن آنها خاموش می کرد اما باید گفت بدترین نوع شکنجه ای که عدی نسبت به این زنان به کار می برد این بود که وی به وسیله آهن گداخته شده کلمه "روسپی " را بر بدن آنها حک می کرد ."

همچنین، عدی همان کسی است که باعث فرار "حسین کامل" داماد صدام و خانواده اش(از جمله دختر صدام) به اردن شد. این اتفاق بدون شک بزرگترین زلزله سیاسی در داخل عراق بود و تا مدت ها حزب بعث را آشفته کرد. قضیه از این قرار بود که روزی عدی که بسیار مست بوده وارد یک میهمانی بزرگ شده و حسین کامل را در آنجا می‌بیند؛ مستی عدی باعث می‌شود که با داماد خانواده درگیر شود و حسین کامل با یک مشت به صورت پسر صدام او را سر جایش می‌نشاند. عدی که حالت طبیعی نداشته از این اتفاق خشمگین شده و بعد از بیرون کشیدن اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند. حسین کامل به حدی از این اتفاق ناراحت می‌شود که تصمیم می‌گیرد از عراق خارج شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • جنوبی
    0

    بزرگترین خدمتی که آمریکا به ایران کرد از بین بردن این خانواده خونخوار بود.عدی یکی از بزرگترین دشمنان ایران بود .به مراتب سفاک تر از پدرش.و این را بارها گفته بود.

    نظرات شما -
    • وکیل مدافع
      1

      آمریکا به مراتب از اینها بدتر بود ما در جنگ پوز صدام رو به خاک مالیدبم داعش ،النصره و،،،که زنان رو بعنوان برده میفروختند پوست کوچک و بزرگ رو میکندند اگر به عراق و سوریه تسلط پیدا میکردند با نفت و گاز مجانی. الان باید ناموس من و تو توی بازار برده فروشان باشه

    • بیطرف۴۷
      0

      وکیل برای شما متاسفم که اینقدر بی اطلاعی معلوم که زیاد اخبار ۲۰:۳۰ رو نگاه میکنی.جبهه النصره را از داعش کنید .آنان کسانی هستند که در بهار عربی برای آزادی کشورشان از دست اسد میجنگیدند که اگر ایران میگذاشت موفق میشدند و دو سال این جنگ و نسل کشی طول کشید تا سروکله داعش پیدا شد .

  • کاربر ناشناس
    0

    گرمای شدید نیویورک؛ شیرهای آتش‌نشانی برای خنک شدن شهروندان باز شدند @AkhbareFori

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      امریکا خدمت بزرگی به ایران کرد

  • امیر
    0

    درک نمیکنم. وقتی امریکا هزینه کرد و خاندان بعث رو از بین برد. ایران الان سهم خواهی چی. میکنه تو عراق؟ چه کار مثبتی اونجا انجام داده مگه؟

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      عراق باید سهم هشت سال خونریزی و جنگ پس بده ،ضمنا ایران باید توی عراق باشه تا صدام جدید نسازن چون بین کشورهای عربی عراقی ها از همه شجاع ترن

    • وکیل مدافع
      0

      یا مغرضی یا از سیاست آمریکا هیچی نمیدونی

    • علی
      0

      شما دقیقا چی رو میتونی درک کنی؟

    • سامان
      0

      کسایی که خیلی خوشحالن از حضور ایران تو عراق، کسایی هستند که دارن از وضعیت تحریمای ایران سود سرشار میبرن. وگرنه کدام عقل عاقلی حکم میکنه وقتی شرایط کشور خودت آشفته اس، تو کار سایر کشورا دخالت کنی؟اگه ایران واقعا هدفش غرامت خواهی بود از طریق نهادای رسمی اقدام میکرد نه این که حضور غیرقانونی داشته باشه در عراق

    • seyedali
      0

      واقعا فکر میکنی آمریکا قربة الی الله سیزده هزار کیلو متر اومد این سر دنیا که مردم عراق رو نجات بده؟؟؟؟!! کشته های عراق تو هشت سال جنگ با ایران چهارصد هزار نفر نظامی بودش ولی آمریکا تو سه سال اول حضورش تو عراق 600 هزار غیر نظامی رو کشت و این در حالی بودش که جنگ عراق و آمریکا تو چند ماه اولیه اشغال عراق تموم شده بود و این افراد محض سرگرمی کشته شدن، از قدیم گفتن کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نننننننه!!

  • عبدااله
    0

    ههههه چ ربطی ب ما داره؟؟!!!!!

  • علیرضا
    0

    این سنت الهی است که گاهی عده ای از ظالمان بوسیله ظالمان دیگر نابود می شوند.

  • وکیل مدافع
    0

    آمریکا صدام رو از بین بر تا به نفت مجانی عراق برسد ،اولا دوم اینکه با تشکیلات داعش و ،،،،ایران رو تحت فشار بگذارد داعش میدونی چیه ؟از کسانیکه پوست بچشونو جلوی چشمان پدر و مادرشون کندن بپرسید

    نظرات شما -
    • مصطفی عظیمی
      0

      ایران به درخواست عراق اونجاست .تاز عراق و ایران مشترکات دینی و تاریخی و سیاسی زیادی باهم دارن

  • رضا.
    0

    یادمان نرود صدام هم با ارتشش برای آمریکا رجز می‌خواند و بعضی هم در داخل کارشناسی می‌کردند که ارتش آمریکا در عراق زمین گیر می‌شود و.... ولی دیدیم چنان برف در آفتاب سوزان آب شدند و صدام و پسرانش با چه خفتی کشته شدند

  • حسن کلید
    0

    همه دیکتاتورها یک سرگذشت دارند،نابودی،صدام،قذافی

  • یک پسر دانشجوی phd
    1

    امریکا ازدستش بربیاد تک تک ما ایرانیا رو به طرز فجیعی قتل عام میکنه پس باید قوی شویم امریکا نجس ترین کشور جهان است که به نوکرای خودشم رحم نکرد

  • ایرانی
    0

    سامان در جوابت شما مثل اینکه در ایران حضور ندارید حضور ایران در عراق به خاطر بازار آن کشور است که بازار کارو صنایع خرد و ساختمانی را در ایران رونق بخشیده

    نظرات شما -
    • .......
      0

      به نسبت هزینه هایی که اربعین وکتائب و حشدالشعبی و دیگر گروه ها روی دست ایران گذاشته اند فروش چهار تا تیر وتخته چیزی نیست .شاید منظورتون خودروهای بی کیفیتی است که با ۱/۴ قیمت در آنجا میفروشید

  • بینام
    0

    عدی ها و قصی ها همان زالو زاده هایی هستند ک الان دارن خون ملت را میکشند. و مسبب اش همان کارتر و آمریکاى کثافت هست ک باعث بدبختی ایران شدن باشد ک تاریخ تکرار شود

  • ایرانی
    0

    ظلم اخر نداره انشالله همه دیکتاتور ها روزی به سرنوشت صدام وقزافی گرفتار شودند انشالله ببینیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها