وزیر خارجه آمریکا:

آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس ۴۰۰ است

وزیر خارجه آمریکا گفته که این کشور همچنان در حال بررسی این مساله است که چطور به خرید اس-۴۰۰‌های روسی توسط ترکیه باید واکنش نشان دهد.

آمریکا هنوز به فکر تحریم ترکیه برای خرید اس ۴۰۰ است

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع در کمیته امور خارجی سنای آمریکا گفت: ما به ارزیابی این مساله ادامه می‌دهیم که چطور باید تحریم‌هایی را علیه ترکیه بابت خرید این سامانه‌های دفاعی موشکی اس-۴۰۰ روسی اعمال کنیم.

در پی به وجود آمدن یکسری تنش‌ها بین دو کشور در پی خرید این سامانه‌ها، ترکیه مکررا پیشنهاد ایجاد یک کارگروه فنی را شامل ناتو برای کمک به حل این مناقشه مطرح کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد فروش سیستم‌های پاتریوت را به آنکارا داده اگر که ترکیه قول بدهد سیستم‌های روسی اس-۴۰۰ را فعال نکند.

آنکارا تاکید کرده که این امتناع آمریکا بوده که سیستم‌هایش را به ترکیه نفروشد و باعث شود تا ترکیه به سمت دیگر فروشندگان برود و افزوده که روسیه پیشنهاد یک توافق بهتر را داده که شامل انتقال تکنولوژی هم می‌شود.

در جریان سفر نوامبر اردوغان به واشنگتن، وی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود دیدار کرد و با وی برای ایجاد یک کارگروه در این باره به توافق رسید.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها