سارق مُرده در کردستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی کردستان گفت: سارق مسلحی که برای خود گواهی فوت جعل کرد با تلاش پلیس آگاهی این استان دستگیر شد.

سارق مُرده در کردستان دستگیر شد

سردار علی آزادی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این استان در یک عملیات پلیسی موفق شدند فردی را که در استان‌های همجوار به صورت مسلحانه اقدام به سرقت خودرو می‌کرد را در سنندج دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: این فرد به منظور فرار از دست پلیس و گمراه کردن ماموران انتظامی از چند مدت پیش اقدام به جعل گواهی فوت برای خود کرده بود تا در پوشش آن به اعمال مجرمانه ادامه دهد، در نهایت با تحقیقات پلیسی در منزل خود در چنگال قانون گرفتار شد.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از منزل این فرد موفق به کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، یک قبضه سلاح شکاری وینچستر، ۶ عدد فشنگ، ۲ قبضه شمشیر، ۲ عدد باطوم و یک عدد افشانه فلفل شدند.

وی یادآور شد: هم اکنون با هماهنگی دستگاه قضایی تحقیقات در خصوص جرایم این فرد ادامه دارد و به محض اتمام این مرحله، جزییات بیشتری در اختیار مردم از طریق رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

باند سارقان حرفه ای خانه باغ در دیواندره منهدم شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان نیز گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت خانه باغ در حوزه شهرستان دیواندره، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رسول برزویی اظهار داشت: با بررسی موضوع و شیوه های ارتکاب سرقت، ماموران دریافتند که احتمالا وقوع سرقت‌ها توسط باند سارقان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با تحت نظر قرار دادن محل ارتکاب سرقت‌ها و شیوه و شگرد سارقان و گشت زنی محسوس و نامحسوس در این مناطق با بهره گیری از شیوه های پلیسی موفق شدند پس از چند روز کار اطلاعاتی سارقان را شناسایی کنند.

جانشین فرمانده کردستان با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد، سرقت‌ها توسط اعضای یک باند حرفه ای صورت می گیرد، افزود: پس از شناسایی اعضای این باند، در چند عملیات غافلگیرانه سه عضو اصلی این باند شامل ۲ سارق و یک مالخر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت خانه باغ اعتراف کردند و پس از بازرسی صحنه‌ سرقت‌ها متهمان به همراه پرونده مربوطه در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند

جانشین فرمانده انتظامی سنندج نیز از دستگیری ۲ سارق و کشف پنج فقره سرقت متعلقات کولر آبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کریم جوانمردی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت متعلقات کولرهای آبی در شهرستان سنندج شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار تیمی از ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و تلاش چندین روزه مامورین پایگاه مبارزه با سرقت در این زمینه ۲ نفر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ جوانمردی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات اولیه به پنج فقره سرقت متعلقات کولر اعتراف و اموال مسروقه نیز از مخفیگاه آنان کشف شد.

جانشین انتظامی شهرستان سنندج اضافه کرد: افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضایی شده و با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها