در تماس تلفنی رئیس جمهور عراق مطرح شد؛

تاکید روحانی بر توسعه بیشتر همکاری‌های ایران و عراق

رئیس جمهور بر لزوم تلاش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های فی مابین و تسریع در اجرای توافقات ایران و عراق تاکید کرد.

تاکید روحانی بر توسعه بیشتر همکاری‌های ایران و عراق

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه در تماس تلفنی «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با وی، با تبریک عید سعید قربان به عنوان مظهری از وحدت مسلمانان جهان به دولت و ملت عراق، گفت: خوشبختانه در طول تاریخ، پیوند عمیقی میان مردم دو کشور برقرار بوده که در این مناسبت‌ها آشکارتر می‌شود و امیدوارم با کاهش بیماری کرونا، مردم و مسئولان دو کشور بتوانند بیشتر با هم رفت و آمد داشته باشند.

رئیس جمهور، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت و فرصتی برای بررسی مسائل مورد علاقه دو ملت دانست و اظهار امیدواری کرد که تصمیمات و توافقات فی مابین با تلاش مسئولان دو کشور هرچه سریع‌تر به اجرا برسد و بتوانیم روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور را بیش از پیش گسترش دهیم.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط همه جانبه با عراق مصمم بوده و آماده همکاری و انتقال تجربیات خود به این کشور در مسیر مقابله با بیماری کرونا است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز در این گفت‌وگو با تبریک عید قربان به دولت و ملت ایران، اظهار کرد: جلوه این عید بزرگ، وحدت مسلمین است و امیدوارم در شرایط کنونی جهان و شیوع بیماری کرونا، وحدت و همکاری میان همه کشور‌های منطقه بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور عراق با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های ایران به عراق در مسیر مقابله با بیماری کرونا، سفر نخست وزیر عراق به ایران را مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت همکاری، همگرایی و تلاش برای توسعه مناسبات و اجرای توافقات دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با ایران یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی عراق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها