آب واحدهای صنعتی پرمصرف تبریز سهمیه بندی می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی از سهمیه‌بندی آب واحدهای صنعتی پرمصرف و برخی واحدهای دیگر برای جلوگیری از قطعی آب در شهر تبریز خبر داد و گفت: بیش از 13 درصد آب شرب مورد نیاز تبریز، از سد نهند تامین می‌شود.

آب واحدهای صنعتی پرمصرف تبریز سهمیه بندی می‌شود

محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از عملیات لوله‌گذاری و احداث خط انتقال آب سد نهند به تبریز، اظهار داشت: میزان مصرف آب به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرمای تابستان افزایش یافته و قطعی مکرر آب شرب تبریز را به دنبال داشته است.

وی ضمن قدردانی از صبر و بردباری مردم تبریز در مشکلات قطعی آب، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا هیچگونه قطعی آب در تبریز نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرسودگی تاسیسات انتقال آب سهند نهند به تبریز و هدررفت آب، از آغاز عملیات لوله گذاری و انتقال آب این سد به تبریز خبر داد و افزود: با توجه به آبگیری سد شهید مدنی در آینده نزدیک و قرارگرفتن تاسیسات انتقال قبلی در بخشی از محوطه درونی این سد، عملیات لوله گذاری و احداث تصفیه خانه جدید در این منطقه آغاز شده و به زودی پایان می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتقال آب ارس به دشت تبریز را اصلی ترین سیاست استان برای تأمین آب شهر تبریز دانست و گفت : ۳۵ کیلومتر از این پروژه مهم با صرف 400 میلیارد تومان از سال 94 تا 98 توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

پورمحمدی افزود: این پروژه کنار گذاشته نشده و مصوبه شورای اقتصاد برای استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای آن در سال 96 اخذ شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تحریم ها و عدم امکان استفاده از فاینانس خارجی، سرمایه گذار جدید شناسایی و برای ادامه مراحل قانونی به بانک مرکزی معرفی شده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها