دیفنس پست ادعا کرد

به ساعت صفر نزدیک می‌شویم/ درگیری نظامی ایران و اسرائیل وارد فاز جدیدی می‌شود؟

برخی رسانه‌ها از افزایش چالش در منطقه و احتمالا درگیری نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی در ماه‌های آینده سخن گفته‌اند. این ادعا تا چه‌اندازه جدی است؟

به ساعت صفر نزدیک می‌شویم/ درگیری نظامی ایران و اسرائیل وارد فاز جدیدی می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده؛ در حالی که اسرائیل مدعی است آتش‌سوزی‌های خرابکارانه اخیر در ایران به خصوص در پارچین و نطنز کار او است، درگیری نظامی این رژیم و حزب الله در مرز لبنان نیز باعث افزایش بحران شده است.

در این اوضاع و احوال برخی رسانه‌ها از افزایش چالش در منطقه و احتمالا درگیری نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی در ماه‌های آینده سخن گفته‌اند. چند روز پیش نیوزویک در یک مقاله به این موضوع پرداخت. طبق گفته نویسنده این مقاله، رژیم صهیونیستی به شدت از افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگران شده و به هر طریقی به دنبال آن است که مانع ایران شود.

به جز نیوزویک، دیروز وبگاه "دیفنس پست" هم در مقاله ای به این موضوع پرداخت. این مقاله به قلم "مایکل ماکوفسکی" یکی از اعضای موسسه امنیت ملی آمریکا (JINSA) است. ماکوفسکی معتقد است خاورمیانه و به خصوص دو قدرت اصلی آن یعنی ایران و رژیم صهیونیستی در حال نزدیک شدن به "ساعت صفر" هستند.

طبق گفته نویسنده دیفنس پست، اسرائیل بعد از انعقاد برجام در زمان اوباما بسیار بسیار نگران بوده و در موضع ضعف قرار گرفته بود. بعد از ورود ترامپ به کاخ سفید و خروج آمریکا از برجام، زبان تعامل آمریکا تغییر کرد و جایش را به "فشار حداکثری" داد. این اقدام باعث شد ایران قدم به قدم از برجام دورتر شده و فعالیت‌های هسته ای خود را از سر بگیرد.

ماکوفسکی معتقد است این اقدام ایران به جز افزایش توانمندی‌هایش در زمینه موشکی باعث وحشت اسرائیل شد. طبق اعتقاد صهیونیست‌ها، فعالیت ایران در زمینه هسته‌ای بسیار سریع بوده و اگر ایران بخواهد می‌تواند در عرض چند ماه(3 الی 4 ماه) فعالیت‌های هسته‌ای خود را کامل کرده و به غنی‌سازی لازم برای ساخت تجهیزات هم برسد.

این ادعا باعث شده رژیم صهیونیستی به صرافت بیشتری بیفتد. طبق گفته تحلیل گر دیفنس پست، رژیم صهیونیستی در مورد ایران استراتژی "تقابل کوتاه مدت" را پی گیری کرده است. اسرائیل نیک می‌داند که زمان زیادی ندارد و در این مدت کوتاه باید هرچه سریعتر مانع پیشرفت فعالیت های هسته ای ایران شود.

اما علت کوتاه بودن زمان چیست؟ به جز پیشرفت ایران در زمینه فعالیت هسته ای، ماکوفسکی علت اصلی را انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌داند. آمریکای ترامپ به خوبی نشان داده که رابطه بسیار خوبی با اسرائیل دارد و حتی چنانکه روزگاری بولتون گفته بود حاضر است از فعالیت نظامی اسرائیل نیز حمایت کند. اما اگر انتخابات 2020 به نفع بایدن تمام شود ورق کاملا برمی‌گردد. بایدن سیاست خارجی اوباما را دنبال می‌کند و با بازگشت آمریکا به برجام احتمالا فعالیت های خرابکارانه اسرائیل نیز متوقف شود و حداقل تا سال 2025 نیز این وضعیت ادامه پیدا کند. طبق گفته دیفنس پست، ایران در همین زمان می‌تواند حداقل در زمینه موشکی و بالستیکی خود پیشرفت فوق العاده ای کند؛ همانطور که از زمان انعقاد برجام در سال 2015 تا خروج آمریکا از آن در سال 2018 کرد.

ماکوفسکی معتقد است حتی اگر ترامپ هم در انتخابات 2020 پیروز شود شاید اوضاع به نفع رژیم صهیونیستی تمام نشود چراکه بسیار محتمل است که دیپلماسی و راه و روش او در دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش عوض شود.

پیش‌بینی یک خاخام یهودی: اسرائیل امسال از بین می‌رود

دیفنس پست معتقد است رژیم صهیونیستی در این استراتژی کوتاه مدت خود دست به فعالیت‌های خرابکارانه زده است. این رژیم قبلا هم نشان داده بود که در زمان‌های بحرانی این استراتژی را دنبال می‎کند. نمونه‌اش هم (طبق گفته تحلیل گر دیفنس پست) حملات محدود به سوریه در سال 2007 و حمله به تاسیسات هسته ای عراق در سال 1981 است.

با این حال، همه می‌دانند که وضعیت ایران متفاوت است. اسرائیل مدعی است که انفجار نطنز کار او بوده است. اقدامات هسته‌ای یک کشور را می‌توان به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی اند که اقدامات خرابکارانه باعث نمی‌شود که هر دو دسته اقدامات در ایران متوقف شود و به خصوص در زمینه کوتاه مدت (که احتمالا منظور نویسنده افزایش غنی سازی خارج از چارچوب برجام و فراتر از آن است) ایران همچنان فعال است.

ماکوفسکی مدعی است که اسرائیل ممکن است وارد فاز دوم استراتژی نظامی کوتاه مدت شود و آن حمله هوایی به تاسیسات است. این اقدام بدون شک منجر به پاسخ ایران و شاید جنگ شود. مقامات اسرائیل می‌دانند که به علت شرایط آمریکا نمی‌توانند در این جنگ احتمالی روی آمریکا حساب کنند و از این جهت احتمالا در اوضاع به شدت بغرنجی گرفتار شوند.

به جز این، ماکوفسکی می‌توانست در تحلیل خود بر موقعیت فوق العاده استراتژیک ایران نیز تاکید کند. ایران بر خلاف عراق دهه 80 و سوریه دهه اول هزاره جدید، عمق استراژیک بسیار زیادی دارد. درگیری نظامی رژیم صهیونیستی و حزب الله در نزدیکی مرزهای جنوب لبنان و اسرائیل به خوبی نشان داد که هر بال زدن پروانه ای در یک گوشه منطقه می‌تواند چه گردبادی در همه منطقه ایجاد کند. هم اکنون موشک‌های بالستیک ایران به خوبی تل آویو را تحت پوشش قرارداده اند و اقدام نظامی بیشتر اسرائیل می‌تواند درگیری را به داخل شهرهای رژیم صهیونیستی هم بکشد.

با این حال، نمی‌توان انکار کرد که منطقه خاورمیانه در حال تغییرات جدی است. این تغییرات به خصوص در ارتباط با روابط سلبی ایران و رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است و ممکن است یک اشتباه کل منطقه را به آشوب بکشاند.

(نکته: مطلب فوق و سایر ترجمه ها جهت اطلاع رسانی مخاطبان خبر فوری تهیه شده و لزوما رای و نظر تحریریه نبوده و مورد تایید نیست.)

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 94
  • مسعود
    0

    درصورت درگیری مطمئنا این بت شیشه ای با آن قدرت کذایی وحبابی که برایش ساخته اندفروخواهدریخت.اسرائیل منطقه کوچکی است که زیربناهایش با چندموشک حزب الله نابودخواهدشد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دروغگوی بزرگ ،چندموشک !!!!

    • محمود
      0

      جناب مسعودسرکاری بااولین پرتاب فشفشه توایران حمام خون راه می افتد.

    • محسن
      0

      به این سادگی ها نیست دوست عزیز.چرا همیشه میگید جنگ. چرا نمی توانیم باهم زندگی کنیم؟ زمان آن رسیده که دیدگاه ها تغییر کند. خیلی احادیث و روایات از بزرگان بوده که با توجه به ضرورت ،تغییرش دادیم. چرا اینو نمی تونیم. مثلا گفتند زمانی که مسئولین کاخ نشین شدند، فاتحه کشورراباید خواند. یا اینکه مسئول باید ساده زندگی کنند. چراآقایون مسئول که اتفاقا خیلی هاشونم دم از نابودی اسراییل و روایات می زنند،دارند امپراطوری زندگی می کنند؟کلی یهودی می میرند، فرق مابااونهاچیه؟ماشهیدمی شیم و اونها هلاک. نه عزیزم.

    • بینام
      0

      آقا محسن وعده این جنگ و نابودی اسرائیل از طرف خداوند و 1400 سال پیش به وضوح در قرآن داده شده اینم بحثی نیست که کسی بتونه جلوشو بگیره وعده الهی 100 درصد محقق خواهد شد ایران و ایرانی فقط وسیله تحقق این وعده الهی است.

  • سیدحسین
    0

    ان شا الله هرچه زودتر درگیربشند ،مرگ یک با شیون یکبار،بالاخره مغلوب جنگ، دیگه زبانش لال میشه

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      مغلوب این جنگ لال نمیشه از صحنه روزگار حذف میشه داداش

  • رضا.
    0

    به قول شمااسراییل جنایت کار کودک کشه بله همین اسرائیل اگر موجودیت در خطر باشد با حمایت آمریکا و بیشتر کشور های دنیا حتی تا استفاده از تسلیحات هسته ایی پیش خواهد رفت و ایران را سرزمین سوخته خواهد کرد حالا گیریم حیفا و تل آویو را هم با خاک یکسان کنید آیا ما همچون آنها برای همه شهروندانشان پناه گاههای مستحکم زیر زمینی ساختیم؟

  • ش.معلم.
    0

    درگیری و نابودی یک کشور به این آسانی که در رسانه ها میشنویم نیست. بدون شک ایران قابلیت های بسیار زیادی دارد که متاسفانه با ناکارمدی مسولین داخلی و بعضا نفوذی در این چند سال خیلی تضعیف شده است.نمونه اش تحریم کمر شکن و نابودی اقشار حقوق بگیر و ضعیف داخلی. بهترین دوران برای تنش زدایی زمان جناب خاتمی سردار قلم بود که حاسدان داخلی و کاسبان تحریم و خائنین به این آب و خاک تحمل نکردند. یک بار برای همیشه باید مشکل ایران بزرگ و کشور مقتدر آمریکا حل شود. اگه این مشکل حل شود اسراییل ناتوان و تضعیف خواهد شد. همانگونه که برجام اسراییل را به گوشه رینگ برد. اما چه میتوان کرد از زمان حمله اعراب به ایران در زمان خلیفه دوم تا کنون ایران مظلوم از خائنین داخلی و جاهلین و متعصبین و متوهمین و خود بزرگ پنداران بسیار بیشتر از جنگ خارجی ضربه دیده و در آینده نیز همین گونه خواهد بودمگر اینکه با درایت و بصیرت و عقل و خرد جمعی و استفاده از تمام توان فکری همه جناح ها پیش رویم. حالا اگه اسراییل به ایران حمله کند و ایران هم پاسخ دهد جنگی تمام عیار صورت خواهد گرفت. و زیر ساخت های کشورمان آسیب خواهند دید چون امریکا و اعراب نیز از اسراییل حمایت خواهند کرد. بحمداله اینقدر سیاست های خارجی ما ایرانی ها زیبا و کارآمد بوده که هم اسراییل با ما دشمن شده هم بیشتر اعراب. زیبا نیست؟ دشمن اعراب یعنی اسراییل شده دوست اعراب.

  • sia
    0

    واقعیت تلخ اینه که اسرائیل به اندازه تمام شهرهای مهم ایران بمب هسته ای داره ، بنظر میرسه در صورت لزوم استفاده خواهد کرد ، ایران بایست اونقدر از نظر جنگ الکترونیک قوی باشه تا اجازه استفاده از بمب اتمی به اسرئیل رو نده ، بهرحال هر چه زودتر با هم درگیر بشن بهتره چون تکلیف مردم زودتر مشخص میشه .

  • علیرضا
    0

    لحظه شماری میکنم برای جنگ

  • ناشناس
    0

    قاتلین شهریاری بدانندکه پیشوای جهان اسلام گفته اند ا که روزهای آخر آشیانه تان نزدیک است ده سال پیش حد اکثر سی سال برایتان باقی مانده ساعت صفر شروع شده.۱۹/۲۰/۲۱/۲۲/۲۳/۲۴/۲۵/۲۶/۲۷/۲۸/۲۹/۳۰

  • ناشناس
    0

    ایران اول باید از اربابش روسیه اجازه بگیرد و آنها نیز اجازه نمیدهند. پس اگر اسراییل حمله کند ایران و مسولین ایران با تمام قوا آن را محکوم خواهد کرد.

    نظرات شما -
    • شکارچی منافق
      0

      ارباب تو کیه لاشخور؟اسمتم ننوشتی از ترس ...ت!! ‌

    • ک
      0

      آقای شکارچی پول بی زبون مردم واختلاس گر تو کی هستی تهدید میکنی

    • ناشناس
      0

      شکارچی منافق : اولاً شما تا حالا تفنگ دیدی؟ دوما منافقین همه در راس کارند؟ و هزاران نفر که در زمان جنگ در میدان نبرد بودند حالا هیچکاره و کنار هستند و از اوضاع ناراضی هستند.

  • گمنام
    0

    من که این اخبارو باور نمیکنم چون ایران در اندازه و قواره ای نیست که اینطور دربارش صحبت کنن ما تو تولید قرص سرماخوردگی و بدنه کارت ملی موندیم حالا میخوایم درباره جنگ حرف بزنیم یکم تفکر کنین....

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      این مفز توئه که در اندازه ای نیست که بتونه قدرت ایرانو تحلیل کنه .دلارای صعودی جلوی چشاتو گرفته .

    • محسن
      0

      لطف کن سعودی را درست بنویس پهلوون.

    • بینام
      0

      جناب بی‌نام این پول‌های اختلاس دزدی اموال مردم ایرانه که چشم شما رو گرفته واقعیات قبول نمیکنی وفقط حرف خودتونو حجت میدونی

    • ناشناس
      0

      آلبانی امار کرونا چنتاس؟؟؟

    • همنام
      0

      شاید منظورش دلارای بالا رونده بوده واقعا با این نرخی که روز بروز بالا میره همون دلار( صعودی) درست تره

    • ایمان
      0

      پشتوانه ایران نه چینه نه روسیه و نه هیچ شخص و کشور دیگه چشمهاتونو باز کنید مگه تو این 40 سال اینا پشت ایران بودن؟پشتوانه ایران خداوند بزرگه بخاطر همینم هست که 40 سال با انواع دشمنی ها مواجه شدیم و همیشه سربلند بودیم.آنجا که خالق بزرگ اراده کنه بنده گان خدا چیکاره هستند؟تمام این ابرقدرتها با اراده خداوند در یک آن نابود میشن ما فقط وسیله تحقق اراده خداوند هستیم.و رهبر عظیم الشان انقلاب هدایتگر ما بسوی این اراده مقدس هستند.نگران هیچ چیز نباشید که خداوند بالاتر از هر نیرو و قدرت در این دنیای بزرگ است.

  • محیا
    0

    اینای که اسرائیل رو کشور خطاب میکنن بد نیس یه نگاه به تاریخچه ش ببندازن

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      همان جامعه جهانی که به اسرائیل موجودیت داد همون هم آنها را تجهیز و اتمی و حمایت کرده و می‌کند و جنگ با اسرائیل یعنی درگیر شدن با همه حامیان آنها. همان روسیه هم روابط حسنه با آنها دارد و چین هم در بهترین حالت بی طرف می‌ماند.خدا خودش یه فکری برای مردم ایران بکنه

  • کارکشته
    0

    بااین ریس جمهور ومسولین کارکشته حرفی ندارم بزنم فقط میتونم بگم خدانگهدارایران ومردم ایران باشه

  • Mtm
    0

    آمریکا بزرگشون بود هیچ غلطی نتونست بکنه اسرائیل که .....

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      غلطی نتونست بکنه؟ شاید برای شما اینطور باشه.

    • ....
      0

      پس این تحریم از کجا اومده؟؟؟؟؟؟ خوب میخوری و خوش میگذرونی و از احوال مردم بدبخت گرسنه ایران خبر نداری

  • م
    0

    از قدیم گفتند اون نیروهای مخلص خدا از هر قشر و کشوری شیطان (صهیون) رو در بیت المقدس گردن میزنند.

  • سعید عبدالخانی
    0

    با سلام به همه دوستان نظر تک تک شما مخاطبان عزیز قابل احترام میباشد

  • پوریا
    0

    مرگ بر اسراعیل .. من فقط منتظرم جنگ بشه برم خط مقدم تا فتح قدس دیگه چیزی نمونده جانم فدای رهبر

    نظرات شما -
    • عابد
      0

      الانشم تو جنگی مردی پاشو به هموطنت برس مردی چرت نگو و عاشق مردمت باش و دنبال صلح باش تا کشتن چندتا انسان پس مرد نیستی چون رهبرتم مث خودت نامرده که نمیتونه کاری کنه برای مردمش

  • محمدی
    0

    مطمن باشیدهیچ جنگی بین ایران وامریکاواسرائیل اتفاق نمیوفته فقط اینا ایران هراسی میکنن تا بعضی کشورها که باایران اختلاف دارن بهشون اسلحه بفروشن وبه قولی زیربال وپرخودشون باشن خودترامپ که ب زیبایی گفت گاوشیرده داریم ما ازاینورهم ایران باقدرت مانورکمتر نسبت به اونا تا گاوهای شیرده هست جنگی صورت نمیگیره الکی ساعت صفرو ۲۵ نکنید بجااینا به مشکلات مردم برسید

  • ایمان امینی
    0

    بعضی از کامنتها چقدر حال بهم زن هستن آخه خود کم بینی و حقارت و البته خودفروشی و وطن فروشی تا این حد دیگه فاجعه است اسرائیل بمب اتم داره ؟خب به درک. چون بمب داره باید اجازه بدیم اعتقادات و شرف و حیثتمونو به باد بده؟پس اگر نصفه شب تو خیابون کسی اسلحه بزاره رو پیشونیتون حاضرید زن و بچه تونو بهش بدین هر کار میخواد باهاشون انجام بده چون مسلحه؟بیغیرتی هم حدی داره خجالت بکشید.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      چه مثال حال به هم زنی چی روبه چی ربط دادی اعتقادات، شرفمون به باد بره چی زدی اصلا ما بااسراییل که 2000کیلومترازمادوره چکار داریم.

    • علی
      0

      اعتقادوشرف وحیثیت وقتی به بادرفت که پدربه خاطر گرسنگی شرمنده زن وبچه اش شدوقتی جون مملکت کلیه اش روبرای فروش گذاشت، وقتی ناموس مملکت مجبوربه تن فروشی شدو...عزیزمن.

    • بینام
      0

      2000 کیلومتر که چیزی نیست آمریکا فاصله اش خیلی بیشتره ولی میاد تو خلیج فارس هواپیمای مسافربری مارو میزنه ،علت شرمندگی پدر میدونی بخاطر چیه ؟علتش تحریمای ناحقه.علت تحریم میدونی چیه؟حمایت از همین اسرائیله که میگی باهاش چیکار داریم.از این موارد صدها و هزاران مورد دیگه هست که باعث و بانیش همین صهیونیستا هستن.فهمیدی چرا؟

    • پزشک سهمیه ای
      0

      کربلایی ایمان امینی.مدینه فاضله ای که شما میفرمایید تنها در مخیله شماست.ما همنیجوری هم وقتی شب میریم بیرون میترسیم دوستان شما جیبمونو بزنن.تا این حد امنیت داریم

  • میترا
    0

    مرگ یبار شیونم یبار... هر چی می کشیم از شر حرومی های صهیونیست و لابی گری های یهود در کاخ سفیده... اینا تا تخم مسلمون رو از جهان ور نندازن روزی یه جنگ و فتنه جدید به راه میندازن از ساخت و ساپورت گروه های تکفیری تروریستی گرفته تا زمین زدن اقتصاد کشورهای اسلامی... این شیاطین اجازه نمیدن آب خوش از گلوی کشورهای منطقه پایین بره... تا نابود نشن وضع همینه امیدوارم این جنگ زودتر اتفاق بیفته و ایران کار این حرومزاده ها رو یکسره کنه

  • بینام
    0

    البته شاید این اظهار نظر معکوس بوده واین اتفاقات برای ایران بی افتد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      شماغلت کردی که این اتفاقها شایدبرای ایران رخ بده سگ داعشی نه آمریکا نه اسراییل هیچ غلتی نمتونندبکنندمگه ایران رودست کم گرفتیدنمک نشناسها نون ایران رومیخوری بعدازیهودی های کافرطرف داری میکنیدهمسال توروبایدمثل سگ به دارزدتادیگه ازبیگانه هاطرف داری نکنیدمرگ برتروریست..

    • کاربر ناشناس
      0

      توخیلی بیجاکردی که این اظهارنظربرای ایران بیفته هیچ غلتی نه آمریکانه اسراییل میتونندبکنندمگه ایران الکیه که هرخروسگی بخادبراش ارزواندام کنه آقای داعشی وتروریست

    • مجید
      0

      توخیلی بیجاکردی که این اظهارنظربرای ایران بیفته هیچ غلتی نه آمریکانه اسراییل میتونندبکنندمگه ایران الکیه که هرخروسگی بخادبراش ارزواندام کنه آقای داعشی وتروریست

    • بینام
      0

      آقا مجید وکاربر ناشناس با اسمهای گوناگون که فقط یک نفر هستی فقط این بدون همینکه سوختی و داری میسوزی برایم کافی است بعدش اون نسبت های که دادی برازنده خودت وخانواده ات است تو که از دور عوعو میکنی وقت عمل گریزانی چون با این حرفات معلومه که سرت تو آخور بیت‌المال است وامثال تو به هیچی رحم نمی‌کنند پوزه شما هارو حتما از آخور بیرون میکشیم

    • به بینام
      0

      نه بابا اینا سرشون از بیت المال نمیاد بیرون چرا بیاد خوش میگذرونن و تمام خلق خدا هم تهدید میکنن خدا نابودشون کنه

    • ساندیس خور
      0

      خخخخخ. چقد خوب دستش رو شد.یه نفر با اسامی مختلف نظر میده.خخخخ.وام بلاعوض گرفته عوعو میکنه.

  • کاربر ناشناس
    0

    تف به اسراییل و تف به آمریکا باید ایران جواب کارهای اسراییل را به خوبی بدهد تا دیگه جرأت هیچ کاری نداشته باشد .

  • پرتوی
    0

    هیچ وقت چنین حمله ایی صورت نمی گیرد. ایران از زمینی به اسرائیل حمله می کند که از قبل اسرائیل به آن کشور حمله کرده است یعنی از حق دفاع کشور مورد حمله شده. اگر ایران به اسرائیل حمله کند در چند جبهه و جناح باید حمله کند تا اسرائیل نگران حمله جهان اسلام باشد حتا عربستان. لذا اسرائیل به این نگرانی واقف است و از طرفی وسعت کم اسرائیل و مورد حمله تمام عیار گرفتن هم از نگرانی های اسرائیل است . کلاهک هسته ویا سلاح اتمی اسرائیل نقطه قدرت اسرائیل در زمانی که از یک کشور مورد هجوم واقع شودمناسب است و استفاده زیاد هم کشورهای صاحب قدرت را به مجادله می کشاند پیچیدگی منطقه و بازیگران آن پیش بینی را مشکل کرده است در حال حاضربازار کُرکُری داغ است .

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      توکه همچین غلتی میکنی خیلی بیجامیکنی که نظرمیدی ونظرت برای خودت خوبه تومعلوم میشه یک داعشی نامسلمون هستی که نون ایرانومیخوری بعدازیهودی هاطرف داری میکنی خداهمسال شماهارولعنت کنه هیچ ابرقدرتی جراتی نداره به ایرانمون نگاه چپ کنه۸سال جنگیدندباایران چندتاکشورم بودندچه گوهی خوردند.اسلام همیشه پیروزاست اینوبدوندبراهمیشه

  • سیدجواد
    0

    میگن قدرت نظامی ایران فلانه ...دوستان کدوم قدرت نظامی؟ ۴تا داعشی پا برهنه با کلانش و موتور هوندا رو با ۴ تا موشک زدی چه کار کردی تازه اونم روسیه زده نه شما ...عیار شما وقتی معلوم شد که هواپیما اوکراین رو با موشک اشتباه گرفتین ...ما صنعت نظامی نداریم که اگه داشتیم اینقدر استخاره نمیگرفتیم

    نظرات شما -
    • وطن پرست
      0

      از اورشلیم پیام میفرستی یا عربستان!!! با همین ترسوهای کاخ نشین که از صدای بال پشه هم میترسن. و خدا و آخرتشون همون پارتی های شبانه است. چقد انسان وطن فروش باشد که این حرفا بزند.

  • مهدی
    0

    فعلا گرونی، کروناومسولین مارونکشن شانس آوردیم اسراییل پیشکش.

  • .
    0

    ما با اسراییل دوستیم.درود برصلح و ازادی..رفراندوم واقعی راه حل همه مشکلات.والسلام

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      نمیگفتی هم میدونستیم جیره خور اسرائیلی.اعدام برای شما کمترین مجازاته و مجازات اصلیتون میمونه برای آخرتتون .

  • .
    0

    بعید می دونم ایران با کشور های جهان مشکل داشته باشه فقط دارن سر مردمو شیره می مالن.

  • یوسف طاهرزاده
    0

    اسرائیل عددی نیست که بخواد به ایران حمله کنه.ازپس ی باریکه مثل غزه بر نمیاد چه برسه به ایران قدرتمند‌.اسرائیل میخواد با بزرگانی چون ایران جنگ لفظی کنه که بزرگ نشان بده.خوبه که ایران جوابش نده.

  • احمد
    0

    چیزی که واضح هست تا اسرائیل باشد ایران وضعش همینه

  • نبرد
    0

    اسرائیل انشاالله بزودی نابود است شک نکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    به لمید خد ا

  • ......
    0

    قدرت نظامی ایران در مقابل کشور اسرائیل عددی نیست....

  • محمد
    0

    اسرائیل اندازه این حرفا نیست . فقط یه مشت نادون غرب پرست که اصلا از واقعیت ها خبر ندارن و تو دنیایی تخیلی هالیوود غرق شدن و کلا تو فاز تخیلی هستن اسرائیل رو در حد ایران میدونن

  • آرمان
    0

    یعنی فکر کن فلسطین کاملا اسلامی خواهد شد، تجهیزات اسراییل (اسقاطیل) غنیمت ما...

    نظرات شما -
    • ارشام
      0

      تخیلات قوی داری . راهزنی و غارت البته که روش شماست از صدر اسلام

  • کاربر ناشناس
    0

    ما ملت ایران هیچ سرجنگی با اسرائیل نداریم کارز هم به او نداریم اگه جنگیرخ بده بینپاسدار و آخوندها با اسرائیل است به ما چه ربطی داره

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      خاک توسرت کثافت وطن فروش نمک میخوری نمک دون میشکونی داعشی ترورست.. اسراییل که هیچ. هیچ کشورقدرتمندی دیگه هم نمیتونه جلوی ایران بیسته آقای نصبتن محترم

    • عباس
      0

      توکاری نداشته باشی آنها ول کنت نیستن اشتباه نکن دستشون برسه ریشه ملت ایران میخوشکونن اشکال نداره تو کاری نداشته باش هستند غیور مردانی مه مثل جنگ ۸ ساله که دفاع کردند الآن هم دفاع کنند من یک رزمنده دفاع مقدسم از عملکرد حکومت هم راضی نیستم ولی پای کیان وشرف و دین ومملکتم ایستادم واسراعیل هم جرآت تعرض به خاک وناموس کشورم ندارد .

  • کاربر ناشناس
    0

    اسرائیل خودش هم می دونه آخرای عمرشه! اینا ده ها سال این حرفا رو می زنند!توجنگ سی وسه روزه لبنان نتونست چند روز مقاومت کنه! ما تو جنگ تحمیلی هشت سال مقاومت کردیم و دشمن و به ستوه آوردیم. حالا که هیچی فقط هارتو پوت شونه! عرضه دارن بیان جلو!!

    نظرات شما -
    • عابد
      0

      سه سال مقاومت کردی و پنج سالش شما تجاوز کردین به خاک عراق یادتون باشه!!!! این اسمش مقاومت نیست متجاوزیه همون طور که به لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن و جدیدا ونزوئلا تجاوز کردین

  • کارگر میدون
    0

    جنگ ایران اسرائیل ول کنید. کسی خبر نداره پوشاک گرون شد یا ارزون

    نظرات شما -
    • ساندیس خور
      0

      اینا که وام بلاعوض گرفتن اومدن اینجا زر زر میکنن

  • اسرا
    0

    به خودمان می بالیم که چقدر بزرگ هستیم اینا همش برای ما دارن طرح می ریزن! خدارو شکر فعلا اسرائیل و آمریکا و عربستان بزانو در اومدن ولی ما به لطف خدا تسلیم نشدیم. وذره ای خودمونو نباختیم. ایران سربلند .

  • کاربر ناشناس
    0

    باید ایران اسراییل را با موشکهاش اینقدر تف تفی کنه تا اسراییل نتونه صورتش رو از تفها پا کنه و در جهان خوار و ذلیل بشه پس از طرف ایران به طرف اسر اییل تف تفی اجرا گردد.

    نظرات شما -
    • کاربر شناس
      0

      محرم امسال سعی کن شفا بگیری

  • پارسی
    0

    حکومت ها و رژیم های دیکتاتور حیاتشان در تهدید و جنگی نشان دادن شرایط است و در حالیکه حکومت ها و دولتهای مردمی به فکر صلح و آرامش و آسایش مردم و ایجاد جامعه امن برای ایجاد زمینه سرمایه گذاری فعالان داخلی و سرمایه گذارن خارجی برای ایجاد اشتغال و تولید و افزایش رفاه اجتماعی شهروندان خود هستند ، از جنگ و ویرانی و خونریزی هیچ چیزی جز فقر و ویرانی و آوارگی و فلاکت و نفرت حاصل نمی شود نتیجه هشت سال جنگ هنوز در شهرهای مرزی باقیست و هنوز خرمشهر خاطرات و ویرانی های جنگ را یدک می کشد و خلاصه کلام اینکه جنگ و تخریب بسیار آسان و سریع ولی ساختن و آباد کردن بسیار مشکل و زمانبر است .

  • رادهمتی
    0

    نمیدونم چراملت ایران اینقدرزودباورن.این همه مرگ برآمریکا واسرائیل ترسوندن وعقب نگه داشتن ملت ایران هست.بریدبنادرببینیدکه بارهایی که تخلیه میشودنام کدوم کشور روشون نوشته شده است.آمریکاواسرائیل.بچه که بودیم برای اینکه بترسیم وهی بیرون نرویم بزرگترهامیگفتن بری بیرون لولوخرخره شمارومیخورد،شده داستان الان ماملت ایران. آمریکاواسرائیل شدن لولوخرخره ملت ایران. بیدارشوایرانی....بیدارشوایرانی

  • samin
    0

    الهی شکر بی صبرانه منتظر این جنگ هستم تا این غده ی سرطانی را نابود کنیم و مظلومان همیشه تاریخ رو از دست این نامردان روزگار نجات بدیم

  • علی تقوی بیات
    0

    تفکر اسرائیل را باید نشانه گرفت وخفه کرد نه موجودیت آنرا. به لحاظ موجودیت عددی نیست.

    نظرات شما -
    • Masood
      0

      ینفر ی حرف درست زد پدرت تو بهشت جنگ و این حرفا کشکه مال آخر دیپلماسیه تفکرو بزنیم نگاه استثماری رو بزنیم تمومه بفکر داخل باشیم

  • شهرام
    0

    اونایی که بر طبل جنگ میکوبن همونان که بر طبل تحریم هم کوبیدند چون نونشون تو جنگ و تحریمه . اینا دزدها و غارتگران ایران هستن خودشونم میدونن صدسال دیگه هم حریف اسراییل که اندازه استان قمه هم نیستن. الکی از دور واق واق

  • ظلم ستیز
    0

    اسراییل تا 1400 از زمین محو خواهد شد. این را دوستان بدانند و دشمنان هم بدانند نابو دی قطعی است

  • Z.ch
    0

    بااین گرونی وتورم فکراسراییل هم هستیدواقعاخیلی ارادتون بالاست فعلابه داخل برسیدخارج پیشکش

  • علمدار
    0

    با سلام خدمت تمامی برادران و خواهران گرامی عزیزان ما همه از یک وطن و از یک سرزمین و زیر یک پرچم هستیم ، نظامی و بازاری و اداری و کارگر و.... همه برای سربلندی مردم و سرزمین تلاش میکنیم حالا بگذریم از نفوذی در بخشهای سیاسی و اقتصادی و .... کشور ، ما مردم عادی کنار هم هستیم و عاشق وطن همین پدران ما مردم عادی بودن که در جبهها شهید و جانباز و ازاده شدن و گرنه نفوذی که کارش اختلاس و بدبین کردن مردمه حالا با هر لباس و منصبی که باشه ، رفقا مراقب باشید چقدر ساده ما رو تو یه مطلب نوشتن دو دسته کردن دشمن فقط فقط دنبال ایجاد دو دستگیه بین ما چون بیشترین منفعت رو میبره با یه درگیری لفظی و بی بصیرتی امثال من یه دو قطبی عظیم به وجود میاد از پشت سیستم به کف خیابون کشیده میشه و عده ای از خود ما از همین مردم شریف کشته یا زخمی میشن بدونه اینکه دشمن هزینه ای کنه یا سرمایه انسانی و تسلیحاتی خرج کنه ما خودمون به خودمون اسیب زدیم و ناخواسته به دشمن خدمت کردیم عزیزان مراقب فریب دشمن باشید مراقب هزینه های 30 ساله دشمن باشید که با چهره اسلام و با چهره رحمانی و در لباس دین افرادی رو داخل کشور پرورش داده اند که الان منصب دار هستند و دارای قدرت و چه بسا از بزرگان فقه عزیزان به قول گفته بزرگان البته فکر میکنم نقل است از کریم خان زند که یه کشور اولا یه مردم دانا میخواد نه منصب دار دانا الحمدالله مردم ما دانا هستند و البته اگر مردم بدونه نگاه جناهی و بدونه هیجان و با تحقیق رفتار و انتخاب کنن قطعا منصب داران و سیاست مداران دانا و دلسوز نتیجه انتخابشان هست و این انتخاب درست قطعا در زندگی افراد جامعه تاثیر گذار خواهد بود همان صحبتهایی که رهبری قبل از انتخابات انجام دادن انتخاب خوب شما به خود شما برخواهد گشت و انتخاب بد شما هم باز به خود شما باز خواهد گشت رفقا ببخشید سرتون رو درد اوردم کلام اخر دوستان ما همگی سوار بر یک کشتی هستیم و زیر یه بیرق داریم سینه میزنیم ، اسیب دیدن هر یکی از ما به هر شکلی به بقیه هم تاثیر خواهد گذاشت مراقب تفرقه افکنی و دودسته کردن مردم باشید که هرکی این کار رو انجام بده قطعا نفوذی و از جیره خوارهای دشمن هست یا علی مدد

  • مجیدنجف پور
    0

    میخام بگم آقای نصبتن محترم که میگی ایران دربرابراسراییل هیچه اولاتوخیلی بیجاکردی توخودت یک تروریستی ویک داعشی نامسلمون بی شورای که مثل توفکرمیکنندیک کافرند.زمان۸سال جنگ ایران که هنوزهیچی نداشت عراق که تنهاهم نبودامریکا واسراییل وانگلیس هم بهش کمک میکردندتقویتش میکردندهیچ غلتی نتونستندبکنندحالاکه دیگه ایران لب ترکنه هم امریکاهم اسراییل روباخاک یک سان میکنه دیگه نزاربیشتربگم.خداهمسال شماهایی که وطن فروش هستیدروخدالعنت کنه.داعشی هستید.من آرزم اینه زنده باشم ونابودی آمریکاواسراییل روببینم انشالله.به دعای آقامون امام زمان عجل الاه تا حالافرج.انشاالله

  • مجید
    0

    خدالعنتت کنه که ازاسراییل دفاع میکنیدمعلوم میشه که شماهاوطن فروش هستیدنون ایرانومیخوریدبعدازدشمنهادفامیکنید.آمریکااسراییل دربرابرایران هیچندآقایان نصبتن محترم

  • کاربر ناشناس
    0

    اینا دارن می سوزن لذا آرامش ندارن!یه حرفای بی ربط اینجوری می زنند تازگی نداره! اینقدر بزنن خسته بشن. ایران در جنگ تحمیلی هشت سال مقاومت کرد تازه اون موقع چیز خاصی نداشت الان که با موشک هایی که به عین الاسد زده شد راحت به تل آویو زده می شه. اونا روحیه ضعیفی دارن گرچه حرفای بزرگتر از قواره شون می زنند یکسال که نسوختن چهل سال سوختن!

  • کاربر ناشناس
    0

    دغدغه فکری درست نکنید از اینده ۰زمان حال رو ببینید که مشکلات اقتصادی و دغدغه بیماری کورنا تورم اسیرمون کرده

  • mohammad
    0

    خخخخ اسقاطیل میخواد حمله کنه ایران... بیشتر شبیه یه جوکه تا یه خبر

  • بینام
    0

    نابودی اسرائیل مقدمه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است لحظه شماری میکنم برای این جنگ حق علیه باطل .

    نظرات شما -
    • تقی
      0

      نابودی اسرائیل با بیداری اسلامی حتمی است.بعد نوبت آنهائی خواهد رسید که داخل ایران خوش رقصی به اسرائیل میکنید .

  • پرشین
    0

    باسلام یعنی امام زمان زمانی ظهور میکنه که اسرایل نابود شه بابا دمت گرم پیشگوی اعظم به خود حضرت قسم که ایشون راضی نخواهد شد هیچ فرد یا مملکتی نابود شود جناب یا دیوانه ای یا مخت تاب داره اصلا در طول تاریخ هر دو دین ایننان رابطه خوبی باهم داشتند شما مگر خدایی میگی فلان کشور باشد یا نباشد در کار ها واموری که علم ندارید دخالت نکنید خرافات را بس کنید دنیای صلح بهتر از جنگ ونابودیس

  • ساندیس
    0

    اینجا ساندیس میدن؟؟

  • خبرفوری
    0

    جنگی صورت نمیگیره هیچوقت.چون اینا با تحریم همه چی رو به هر قیمتی به مردم میفروشن.اوناهم دلار به جیب میزننن.در کل ایران و اسرائیل و امریکا از شرکای تجاری خوبی هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    من منتظر نابودی صهیونیسم هستم و حاکمیت اسرائیلی صهیونیستی نه آدمهای معمولی انشاالله در جنگ بین ایران و اسرائیل اگر اتفاق بیفتد حکومت صهیونیستی نابود و یهودیان از اسارت اسرائیل آزاد بشن که بروند به کشورهای خودشان و فلسطین بر سر زمین خودش حاکم بشه و مسلمان شیعه و سنی و یهودی و مسیحی و غیره در کمال دوستی و برادری و مسالمت با هم زندگی کنند .این هست معنی نابودی اسرائیل ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها