استاندار همدان:

افزایش کرونا در همدان کنترل شد

استاندار همدان گفت: با تدابیر صورت گرفته و همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی روند افزایشی ویروس کرونا در این استان تا حدودی کنترل شد.

افزایش کرونا در همدان کنترل شد

سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای این استان گفت: رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا بیش از گذشته از سوی مردم مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب بهبود شرایط به ویژه در برخی از شهرستان‌های این استان شده که امید می رود بتوان با همراهی مردم و سایر صنوف این ویروس راکنترل کرد.

استاندارهمدان با تاکید بر ضرورت نظارت جدی تیم‌های بازرسی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که با رعایت نکردن توصیه های بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

شاهرخی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور سالجاری، اداره کل آموزش و پرورش همدان تمهیدات لازم را برای آغاز تدریس دانش آموزان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فراهم کند در عین حال درباره برگزاری کنکور تابع تصمیم های ستاد ملی بوده و منتظر ابلاغ جزئیات از سوی این ستاد هستیم.

وی ادامه داد: قرار است در مناطق سفید از نظر میزان ابتلا به کرونا کلاس‌های درس به صورت حضوری و در مناطق قرمز کرونایی تدریس به صورت غیرحضوری باشد البته جزییات نحوه تدریس در شرایط کرونایی در هفته هایی آینده اعلام می‌شود.

استاندار همدان افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمند روز گذشته خود، تصمیم های ستاد ملی کرونا را فصل الخطاب دانستند بنابراین با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) از همه روسای هیات‌های مذهبی، سازمان تبلیغات و ائمه جمعه انتظار می‌رود، برنامه‌های خود را بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تنظیم کنند.

شاهرخی اظهار داشت: محدودیت سه هفته‌ای پیش بینی شده برای فعالیت مشاغل از امروز برداشت شد با این وجود هر گونه فعالیتی باید بر مبنای رعایت پروتکل های بهداشتی تدوین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی اضافه کرد: با این وجود همچنان برگزاری مراسم عروسی و عزا ممنوع بوده و به تبع آن تالارها نیز باید بسته باشند.

استاندارهمدان گفت: برخی فراگیری ویروس کرونا را باور ندارند و معتقدند که به این بیماری تنها افراد و اقشار خاصی مبتلا می‌شوند در حالیکه باید با اطلاع رسانی عنوان کرد که هیچ کس در برابر این ویروس مصون نیست.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها