چگونه بهبود یافتگان کرونا از قرنطینه خارج شوند؟

براساس گفته متخصصان، بهبودیافتگان کرونایی تنها با رعایت چند نکته می‌توانند از قرنطینه خارج و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

چگونه بهبود یافتگان کرونا از قرنطینه خارج شوند؟

در سرتاسر دنیا هر روزه آمار مرگ و میر بر اثر در حال افزایش است اما در این میان بسیاری از افراد هستند که این ویروس منحوس را شکست می‌دهند، ولی مسیر بهبودی بیماران آهسته می‌گذرد و حتی پس از بهبودی، یک دوره نامطمئن را نیز سپری می‌کنند.

ولی این سوال پیش می‌آید که چه زمانی و چطور می‌توان فهمید که یک بیمار بهبودیافته دیگر مبتلا و ناقل ویروس کرونا نیست؟ و در پاسخ باید گفت که ۱۴ روز از قرنطینه خانگی او گذشته باشد.

از دیگر مواردی که بیماران در مرحله نقاهت کرونا باید به آن توجه داشته باشند این است که بیرون رفتن از خانه ۱۰ روز بعد از بهبودی علائم باشد، استفاده مداوم از ماسک در محیط، انتخاب شیوه دورکاری تا حد امکان، منفی شدن دو تست پی سی آر به فاصله ۲۴ ساعت، نداشتن علائم مثل تب یا مشکل تنفسی، لزوم طولانی‌تر بودن قرنطینه افراد با سیستم ایمنی ضعیف و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

تنها زمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را می‌توان به عنوان افراد بهبود یافته معرفی کرد که حداقل به مدت سه روز تب، مشکلات تنفسی اعم از سرفه، تنگی نفس عطسه و هیچ گونه علائمی از این قبیل در ریه‌های خود نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها