این موشک ایرانی نابودی تل آویو و حیفا را رقم خواهد زد + عکس

موشک بالستیک خرمشهر یکی از جدیدترین موشک‌های بالستیک ساخت ایران است که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آن را به صورت اختصاصی برای هوافضای سپاه طراحی کرده و ساخته است.

این موشک ایرانی نابودی تل آویو و حیفا را رقم خواهد زد + عکس

توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان امروزه به عنوان مولفه قدرت موثر ایران اسلامی در غرب آسیا و جهان مطرح است. قدرتی که ایران در زمان رژیم پهلوی و آغاز دفاع مقدس ایران از آن محروم بود تا اینکه از کشورهای دوست خود تهیه و با تلاش‌های دانشمندانی همچون سردار شهید حسن طهرانی مقدم در دوران دفاع مقدس این توانمندی بومی شد.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

با پایان جنگ تحمیلی و آغاز دوران سازندگی متخصصان ایرانی بیکار ننشستند و شروع به ساخت انواع موشک‌های بومی کردند. طیف این موشک‌ها از موشک‌های کوتاه برد آغاز شد و در سال‌های اخیر به موشک‌هایی رسیده است که بُرد آن‌ها علاوه بر کشورهای همسایه ایران، مرزهای رژیم صهیونیستی را هم زیر سیطره خود قرار داده است. این موشک‌های به قدری در افزایش قدرت بازدارندگی ایران موثر هستند که کشورهایی که روزی ایران را تهدید به حمله می‌کردند امروز دیگر جرئت تکرار این تهدیدات را ندارند.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

یکی از این موشک‌ها که در سال‌های اخیر رونمایی شده است، خرمشهر نام دارد که ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارد.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

موشک بالستیک خرمشهر

این موشک روز ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ و در رژه سالانه نیروهای مسلح در مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) از مقابل جایگاه رژه رفت تا بدین گونه از آن رونمایی شود. سردار حاجی زاده درباره این موشک گفت که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آن را به صورت اختصاصی برای هوافضای سپاه طراحی کرده و ساخته است.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

استفاده از موتور و سوخت جدید در موشک خرمشهر

چند روز بعد یعنی سوم مهرماه همان سال بود که سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شده بود با اشاره به رونمایی از این موشک گفته بود که در رونمایی اخیر، موشکی با طول ١٣ متر رونمایی شد که از این نظر با شهاب یک برابری می‌کند، آن موشک ٣٠٠ کیلومتر برد داشت، اما این موشک ٢ هزار کیلومتر و توان عبور از سامانه‌های دفاعی را دارد و از سوخت و موتور جدید در موشک خرمشهر استفاده شده است.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

مشخصات فنی موشک خرمشهر

موشک بالستیک خرمشهر دوربردترین موشک بالستیک ساخت ایران است که بُرد آن در حدود ۲ هزار کیلومتر و وزن آن ۲۰ تن ارزیابی می‌شود که از این مقدار در حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مربوط به کلاهک موشک خرمشهر است. طول این موشک ایرانی در حدود ۱۳ متر و قطر آن در حدود ۱/۵ متر است. طبق گفته فرماندهان نظامی ایران این موشک قادر است تا در هنگام حرکت چند کلاهک را با خود حمله کند.

دیگر ویژگی موشک خرمشهر را می‌توان عدم وجود بالک در بدنه آن دانست که طبق گفته کارشناسان دفاعی در سطح جهان این قابلیت را به موشک خرمشهر می‌دهد تا در طول مسیر خود به سوی هدف با سرعت بیشتری حرکت کند.

کلاهک تک مرحله‌ای این موشک قابلیت حمل کلاهک منفرد و یا کلاهک‌های چندگانه را دارد که این ویژگی باعث شده تا در صورت استفاده از کلاهک چندگانه قدرت تخریب بیشتری داشته باشد. شکل کلاهک موشک خرمشهر نیز به صورت مخروطی ساده و یا منحنی است که برای کاهش اثرات مخرب حرارت در سرعت‌های پروازی بالا و هایپرسونیک به این گونه طراحی شده است.

سوخت موشک خرمشهر نیز دیگر مورد مهم در بررسی این موشک است. اصولا موشک‌ها در دنیا از دو نوع سوخت جامد و یا مایع استفاده می‌کنند که موشک‌ها با هر کدام از این دو نوع سوخت میزان سرعت و بُرد مشخصی را طی می‌کنند. سوخت موشک خرمشهر از نوع مایع است که تمام انرژی موردنیاز برای حرکت این موشک را فراهم می‌کند.

مورد مهم بعدی که باید در بررسی موشک خرمشهر به آن توجه شود، سرعت حرکت این موشک است که یکی از مولفه‌های مهم و موثر در طراحی و ساخت موشک هاست. کارشناسان می‌گویند با توجه به شکل ظاهری کلاهک این موشک در قسمت دماغه، سرعت موشک خرمشهر بیش از ۱۵ ماخ برآورد می‌شود.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

خرمشهر، یک موشک با قابلیت حمل سه کلاهک

قدرت انفجار ۲ تُنی کلاهک موشک خرمشهر بسیار عظیم و گسترده است. حال تصور کنید که اگر این موشک به طور همزمان دارای سه کلاهک انفجاری باشد شدت انفجار آن تا چه میزان گسترده و مخرب خواهد بود. این همان قابلیتی است که ایران از سال‌ها پیش در حال مطالعه بر روی آن بود و اکنون با ساخت خرمشهر نشان داد که به دانش طراحی و ساخت این موشک‌ها دست پیداکرده است.

بازتاب‌های جهانی رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر

همزمان با رونمایی از این موشک در رژه نیروهای مسلح رسانه های جهان علاوه بر بازتاب خبر رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر نظراتی درباره آن مطرح کردند.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

پایگاه خبری militarywatchmagazine طی گزارشی که در روز ۲۲ ماه می‌سال ۲۰۱۹ درباره خرمشهر نوشته آن را قوی‌ترین موشک ایرانی معرفی کرده و برد آن را تا بیش از ۲ هزار کیلومتر اعلام کرده است. نویسنده این مطلب درباره موشک خرمشهر نوشته است که ساخت این موشک توانمندی موشکی ایران را ارتقاء داده و کلاهک‌های بلند بُرد و چندگانه آن می‌تواند تا اهداف مشخص شده را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن ویران کنند.

پایگاه خبری NATIONALINTEREST هم در گزارش روز ۱۴ ماه می‌سال ۲۰۲۰ به بررسی این موشک پرداخته و درباره آن نوشته است که موشک خرمشهر به دلیل ابعاد کوچک خود قابلیت حمل آسان تری را نسبت به سایر موشک‌های هم‌رده خود دارد.

موشک خرمشهر؛ یک گام تا نابودی تل آویو و حیفا + فیلم

پایگاه خبری JANES DEFENCE هم در گزارشی مربوط به ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ از حضور موشک بالستیک خرمشهر با کلاهک جدید خبر داده است. نویسنده در این گزارش با کنار هم قراردادن دو تصویر از دو نسل از موشک خرمشهر در کنار یکدیگر تفاوت کلاهک‌های این دو موشک را مشخص کرده است.

قدرت موشکی ایران، قدرتی که ایران برای آن از کسی اجازه نمی‌گیرد

قدرت موشکی ایران که اکنون از آن به عنوان مولفه قدرت خود در جهان بهره می‌گیرد، قدرتی است که از دل تحریم های سخت بیرون آمده و همان طور که رهبر انقلاب هم در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان به این موضوع اشاره کردند و گفتند؛ اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند بیایید مذاکره کنیم، مذاکره‌شان سر این چیزهاست. خواهش می‌کنم همه این را توجّه کنند! البتّه من این را بارها گفته‌ام، باز هم ناچارم بگویم، چون بعضی‌ها یا متوجّه نمی‌شوند یا وانمود می‌کنند متوجّه نشده‌اند؛ اینکه دشمن می‌گوید بیایید مذاکره کنیم، یعنی اینکه شما بیایید پشت میز مذاکره بنشینید و ما به شما بگوییم باید شما موشک نسازید، شما هم باید قبول کنید؛ اگر قبول کردید که خب پدرتان درآمده؛ یعنی خودتان را بی‌دفاع کرده‌اید؛ اگر قبول نکردید، همین آش است و همین کاسه.

این فرمایش فرمانده کل قوا بارها و در سخنرانی های گذشته ایشان نیز تکرار شده است و ایشان بر این موضوع که ایران برای افزایش قدرت بازدارندگی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، تاکید کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • خاص
    0

    مواظب باشید باهاش خودمان نزنید چونذظاهرا انفجارش خطرناک تومیگی نابودی اسراییل مگه اونا چغندرقندان اونم سیصدتا از خوبا نرماش بصورت اتوماتیک پرتاب میکنه

    نظرات شما -
    • خواص
      0

      سیصد بمب هسته ای؟؟ کلا 12 تا کلاهک داره اونم معلوم نیست کار میکنن یا نه آزمایش نشدن، خخخخخ ما میتونیم تو یه روز بیشتر از 4000 موشک شلیک کنیم پس بیههههههه!!!

    • ناشناس
      0

      عرضه یه جنگ باغزه رو ندارن وپس 3 روز به التماس دنبال اتش بس هستن. ترسوها فقط ازدور عربده میکشن

  • ساندیس
    0

    اشتباهی خونه همسایه رو نزنی

    نظرات شما -
    • جعفر
      0

      ازتو همسایه دشمنترکی وکجا

  • محمدی
    0

    امر آنچه تو فرمایی.

  • ایرانی
    0

    کی دیگه ؟؟؟؟؟؟ از ابتدای انقلاب ( 41 سال پیش ) قرار شد اسراییل را از صفحه روزگار محو کنید و هنوز نکرده اید !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • به ایرانی
      0

      اینها فقط شعار نابودی اسرائیل رو میدن، اما در عمل از اسرائیل میترسند.

  • .....
    0

    موشک پیشکش .این کارت ملی ما رو کی میخواهید بدهید .داره ۳ سال میشه .

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      بله دوست عزیز وقتی همه توان و سرمایه کشوری که در تحریم و کمبود قرار دارد به سمت ساخت بمب و موشک و... برود باید هم کارت ملی شما 3 سال طول بکشد و خودروی داخلی ما بدترین خودروی جهان باشد و الی ماشالله مشکل دیگه که به خاطر نبود درآمد ارزی ایجاد شده.

    • ........
      0

      الان واقعا باور کنم سه سال کارت ملی نگرفتی؟؟؟؟ عجب!!!!! دیوار حاشا بلنده

  • مرتضی
    0

    هر کجا رو میزنید بزنید فقط به خودی نزنید خخخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      والله شماها ازهر دشمنی دشمنترین

  • ایرانی
    0

    نارضایتی از شرایط اقتصادی و رفتار ضد رسانه ای شبکه های خبری فارسی زبان موجب شده اهمیت توان موشکی و جایگاه بازدارندگی در نزد برخی ناچیز جلوه کند و نظرهایی بدهند که چیزی جز کوچک کردن ایرانی نیست.

  • sssss
    0

    من واقعا ترس دارم اگه یه روزی ایران با یه کشوری جنگش بشه اشتباهی کدوم شهرهای خودمون را میترکونند.پناه بر خدا از این جنگ طلبی و پنجه و دندان نشان دادن واسه دیگران. چرا ما نمیتونیم مثل بیشتر کشورهای دنیا صلح طلب باشیم و سرمون توی لاک خودمون باشه و اینقدر مرگ این و آن را فریاد نکشیم.اون وقت این پول های کلانی که خرج بمب و موشک میشه خرج رفاه و خوشبختی مردم میشد.مگه ما چندبار زندگی میکنیم

    نظرات شما -
    • رئیسی
      0

      هوای آلبانی چطوره؟؟، ما سرمون تو لاک خودمون نیست یا اون ارباب های عزیزت که هی دنبال تجزیه و نابود کردن کشور هستن؟؟ این پول های کلان که میگی تو همه دنیا برای حفظ امنیت خرج میشه بعذش هم ایران یک هزارم کشور های اروپایی و آمریکا و اسرائیل و کره و ژاپن هم در صنایع دفاعی و نظامی خرج نمیکنه

    • ناشناس
      0

      پولوخرج موشک نکنین تااین جنایتکارا گزینه های رومیزشون عملی بشه مرگ بردشمنان ایران اسلامی

  • سعید
    0

    این تیترخیلی بدی است که باشگاه خبرنگاران روی این گزارش خبری گذاشته ما موشک می سازیم وباید بسازیم تا کسی جرات تجاوزبه کشورمان را درسرنداشته باشدبدیهی است چه اسراییل وچه هرکشوردیگری شیطنت کندوقصدتعرض به ما راداشته باشدازقدرت موشکی ونظامی ایران درامان نخواهد بودمتاسفانه اینگونه تیترهای هیجانی وخام ونسنجیده موجبات سوئ استفاده و به تبع آن جاروجنجال دشمنان ومعاندین برای توجیه تحریمها واقدامات خصمانه علیه کشورمان وایران هراسی درمنطقه می شود.

  • علی بیدادی
    0

    موشک کیلو چند اگه زورداریدگرانیهارو مهارکنیدنه که موشک میسازید باپول مردم بعدمیزنیدبه هواپیمای مسافری کشورخودمون.بعدم میگیدگردنمون ازمو باریکترمیگیدکه برعکس بهتره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دری وری نباف امروز تو مانور امریکای چقدر تلفات داده یااسرائیل ازترس حزب الله خودش خودش. روزده اینارو نشنیدی. چون شبکه های معاند اینارو نمیگن توهم مزخرفات اونا مثل طوطی بلغور کن

  • اکبر
    0

    به عمل است ،نه سخن

    نظرات شما -
    • ر
      0

      عزیزم شما جیره خورا به اربابتون بگید حمله کنه ما هم عمل می‌کنیم

    • علی
      0

      آقای رررررررررررررررررررررر میگم ساندیستو بخور چیکار به این کارا داری

  • روح اله
    0

    بعضی از مردم ایران چون خودشون در خواب و خیالن قدرت نظامی کشورمان رو دست کم گرفتن. اگه همسایه هم فضول باشه حقشه با موشک بزنیمش...

    نظرات شما -
    • sssss
      0

      بخاطر همین طرز فکرها و عربده کشی امثال شماست که الان ایرانی جماعت هیچ کجای دنیا ارزش و احترام نداره.ارزش گذرنامه ایران 196 دنیاست و ایرانی جماعت هرجا بخواد بره باید هفت خان رستم را طی کنه تا یه کشوری با ترس و لرز به اتباع ایران روادید بده.در صورتی که قبل از 40 سال پیش به اکثر کشورهای دنیا بدون ویزا میرفتیم.توی فرودگاهای عربستان هم جرات نمیکردند به نوجوان ایرانی تجاوز کنند

    • ام
      0

      جنابعالی تخصصی ندارید زودباور هستید ،ما تو ساخت قطعات غیر نظامی توان نداریم چه رسد به قطعات و تجهیزات نظامی که تکنولوژی و استاندارهای بسیار سختگیرانه دارد

    • 1
      0

      درود بر شما-اگر امنیت نباشد و دائم تهدید شویم در اقتصاد هم پیشرفت نخواهیم کرد

  • وحید
    0

    گرانی را کنترل کنید و مردم را سر حال نگهدارید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      گرانی دست سپاه و نیروی نظامی نیست، دست دولته

    • ناشناس
      0

      وقتی بهش رای دادین. بارقص خودتونو سرحال نگه داشتین حالا هم بارقص گرونی تورم بیکاری اختلاس سرحال باشید

  • احمدی
    0

    اگه راست میگید پراید هم با توان خودتون تولید کنید باور این مساله قابل قبول نیست موشک بسازید اما از تولید ۱۰۰ درصد خودرو ناتوان باشید

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      این حجم از حماقت هم قابل قبول نیست که این دو صنعت با هم متفاوت هستن و کلا فرق دارن، اگر اینطوره چرا کره جنوبی با اون قدرت ماشین سازی نمیتونه یه موشک درست کنه؟؟ چون این دو صنعت با هم فرق دارن

  • اشنا
    0

    پراید دست غربگراهاستدصنایع نظامی دستاکثرا روستای ومخلص

  • 1
    0

    خودتحقیر هایی که دنبال کارت ملی و خودروی خوب هستید، برید یقه دولتی که بهش رای دادید بگیرید نه نیروی نظامی که زیر نظر رهبری است. آفرین

    نظرات شما -
    • حواس جمع
      0

      تفرقه ننداز برادر، دولت و رهبری همه با هم هستن. همه زیر نظر رهبری هستن. شما هم اگه خارج میزنی لطفا خودتو با سیاستهای نظام هماهنگ کن. الان وقت تفرقه نیست.

  • دلباز یاسوج
    0

    اگه ما موشک داریم حتما اسراییل هم به فکر خودش هست و بیکار ننشسته و منتظر حمله ما نیز نیست، یه جو فکر هم چیز خوبیه، همه ما میدانیم که اسراییل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد یعنی اگه حمله ای جانب ایران بشود عواقب وحشتناکی خواهد داشت، لطفا کم جنگ جنگ کنید به فکر شکم های گرسنه مردم باشید.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آقای دلباز این عدد 200 رو از کجا آوردی؟ اسرائیل فقط 12 تا کلاهک آزمایش نشده داره و از ارتش ایران بدون در نظر گرفتن سپاه و شلیک 4000 موشک در روز (حتی بیشتر) ضعیف تره

    • ناشناس
      0

      این دلباز بیشتر دل غربی ودل امریکای هستش

  • .
    0

    چرا از صلح حرف نمی زنید. مرگ بر جنگ و جنگ طلب از هر طرف که باشد

    نظرات شما -
    • حواس جمع
      0

      صلح زمانی اتفاق میفته که شما بتونی از خودت دفاع کنی و به کسی هم کاری نداشته باشی. اگه به کسی کاری نداشته باشی ولی نتونی از خودتم دفاع کنی اونوقت هرکی رد میشه یکی میزنه تو سرت.

    • م
      0

      چون اونا از جنگ حرف میزنن

    • ناشناس
      0

      اره مرگ برجنگ مثل امریکا با پنبه سر ببرین وتواکثرا کشورا پایگاه بزنین وبی جنگ وخونریزی غارتش کنین

  • سیاست مدار
    0

    نظر دهنده های این خبر = زامبی های مجازی که یک ریال ارزش ندارن

  • ......
    0

    قدرت نظامی ایران در مقابل اسرائیل کبیر عددی نیست

    نظرات شما -
    • پرهام
      0

      شما ها برق تل اویو و حیفا رفت شلوارتون را خراب کردید کار درست با شما موش های کثیف یهودی همون کار هیتلر بود هلو کاست که دروغ محض است ولی وقتی قدس را بگیریم همتون تو کوره می سوزانیم و کار نا تمام هیتلر کبیر را تمام میکنیم خبر فوری جون مادرت چاپ کن

    • سعید
      0

      جناب پرهام من مسیحی یایهودی نیستم لطفا به این آقا یا خانم......که خداشاهده نمی دونم کیه توهین نکن یهودیت یک دین آسمانی است که اهل کتاب هستند چرا همه را کافر می پندارید اگر دولت اسرائیل داره شماروخفه می کنه و هیچ کاری نمی تونید بکنید لطفا زورتون روسرملت مظلوم خالی نکنید و۴۱ساله دارید فقط شعار می دهید که مصرف داخلی دارد این گوی و این میدان بزنیداسراییل رو اگر جرات دارید.

    • پرهام
      0

      جناب سعید انگار زور تبلیغاتی غرب شما را خفه کرده است این یهودی هایی هم که شما از ان ها دفاع می کنید هرسال جشن پوریم یا ایرانی کشی می گیرند اگر ایرانی باشی و غیرت هم داشته باشی باید انتقام برادران پارسی را از این شاخ شیطان ها بگیری

    • ناشناس
      0

      سعید حتم داری توایرانی هستی نه صهیونیست

    • شاهرخ
      0

      کبیر؟؟؟؟منظورت از کبیر چیه؟؟؟؟؟ببین خدارحمت کنه حضرت امام فرمودند نفری یک سطل آب بریزید این به اصطلاح کبیرتونو آب میبره...همینجوریش هم راه بیوفتیم طرف این اسرائیل ...هولشون بدیم میوفتن تو آب....تو اول معنی کبیر رو مطالعه کن ....کبیر....خخخخخ

  • بنده خدا
    0

    فعلا این موشک خودمنو نابود کرده!!!!!

    نظرات شما -
    • گاف
      0

      خودتون منظورت اسرائیله دیگه مگه نه؟؟

  • حسین
    0

    دوستان عزیز.هموطنان گرامی؟ هرچیزی که مایه افتخارایران باشه افتخاره سخته خدایی مهاله تواینهمه تحریم سرپاایستادن بحرحال بشربخادبه چیزی برتربرسه بایدچیزدیکه ای روازدست بده این طبیعته که به تجربه دیدیم متاسفانه این کشوربیشه شیران بچیزی که داریم ورسیدیم شکروازچیزی که ازدست دادیم بازم شکر این مهمه که باافتخارسرپاییمونه اینکه باتوسری خوردن سرپابایستیم.

  • ستاره هفهشتاد مربع
    0

    اگر بخوایم یه کشور یا رژیمی رو دشمن بدونیم باید حداقل آمریکایی، انگلیسی چیزی باشه، اسرائیل و عربستان و امثالهم که اصلا عددی نیستن که بخوایم دشمن هم حسابشون کنیم

  • علی چپ
    0

    چرا هر وقت میام تو این سایت سیستم امنیت گوشیم هشدار میده؟

  • شاهرخ
    0

    سلام بر همگی و ایران عزیز و مقتدر....به عنوان یک افسر ارشد نیروی هوایی ارتش....اگر زمانی ایران به رهبری کوروش کبیر به قوم یهود موجودیت داد پس الان هم میتونه به رهبری کوروش زمانه...رهبریه پرقدرت و مدبرانه حضرت امام خامنه ای که همه ما نظامی ها جان نثار ایشون هستیم...اسرائیل رو از زمین محو کنیم....به امید اون روز....جوونهای این سرزمین مقدس همواره نشون دادند که بدجوری رو کم میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها