فعال سیاسی اصولگرا:

نمی‌توان قاطعانه از عدم‌ مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ حرف زد

فعال سیاسی اصولگرا گفت‌: این روزها در حالی از عدم آمادگی جبهه اصلاحات سخن گفته می‌شود که پیش از این هم چهره‌های اصلاح‌طلب از شرایط ابراز نارضایتی می‌کردند، اما نهایتاً به صورت جدی کاندیدای خود را معرفی کردند.

نمی‌توان قاطعانه از عدم‌ مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ حرف زد

اصولگرایان در حالی به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ می‌روند که به نظر می‌رسد‌ مثل انتخابات مجلس یازدهم برای توفیق انتخاباتی مانعی پیش روی خود نمی‌بینند؛ یعنی شرایط به گونه‌ای است که بسیاری از تحلیلگران سیاسی قویاً بر این باورند که یکی از چهره‌های اصولگرا در پاستور جانشین حسن روحانی خواهد شد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، در این‌ باره اظهار داشت: شرایط کنونی به گونه‌ای است که می‌توان گفت اصولگرایان می‌توانند با موقعیت مطلوبی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند. اما تا روز انتخابات ماه‌هایی در پیش داریم و به همین دلیل هر اتفاق و تحولی می‌تواند رخ بدهد. حتی من احتمال این را می‌دهم که جریان اصلاحات بتواند برای انتخابات سال‌ آینده آماده شود تا در ۱۴۰۰ شاهد رقابت جدی‌ای باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت:‌ این روزها در حالی از عدم آمادگی جبهه اصلاحات سخن گفته می‌شود که پیش از این هم چهره‌های اصلاح‌طلب از شرایط ابراز نارضایتی می‌کردند، اما نهایتاً اصلاح‌طلبان به صورت جدی کاندیدای خود را معرفی کردند و در انتخابات فعال شدند و حتی به نتیجه هم رسیدند. پس از الان نمی‌توانیم قاطعانه از عدم حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ حرف بزنیم.

او همچنین با اشاره به اهمیت میزان مشارکت در همه انتخابات تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب همواره مشوق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بوده و هستند. اما آنچه مهم به نظر می‌رسد‌ عملکرد دولت است که باید با کاهش مشکلات مردم را امیدوار به‌ آینده کند. البته در شرایط اپیدمی کرونا عملکرد دولت نسبتاً قابل قبول است؛ یعنی در عرصه‌های انرژی با راه‌اندازی نیروهای بیشتر و همچنین در عرصه صنعت و معدن اقدام‌های خوبی انجام شده است. دولت اگر بتواند ارز و نقدینگی را کنترل و بیت‌المال را به سمت تولید هدایت کند،‌ مشکل بی‌اعتمادی حل خواهد شد.

مصباحی‌مقدم‌ ادامه داد:‌ در واقع بی‌اعتمادی در مشکلات اقتصادی ریشه دارد و اصلاً به فضای سیاسی ربطی ندارد. پس اگر در بُعد اقتصادی روند خوبی که نسبتاً شروع شده است ادامه‌دار باشد، اعتماد مردم برخواهد گشت و افکار عمومی به رأی دادن ترغیب می‌شوند، در این صورت انتخابات انتخاباتی پرشور و در نتیجه اتفاقی تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: یادآوری می‌کنم که رأی دادن یا قهر با صندوق از جانب هواداران اصلاح‌طلبی مستقیماً به نوع رفتار برزگان این جریان بستگی دارد؛ یعنی اگر شخصیت‌های شاخص جریان اصلاحات خودشان را آماده انتخابات نشان دهند و آن را جدی بگیرند،‌ مردم هم رأی خواهند داد. اما اگر مثل انتخابات مجلس علنی درباره عدم حضور در انتخابات اظهارنظر کرده و بیانیه صادر کنند،‌ طبیعی است که هواداران‌شان هم انگیزه‌ای برای رأی دادن نخواهند داشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم‌ در پایان گفت‌: همه جریان‌های سیاسی و البته مردم باید دست به دست هم بدهند تا ان‌شاءالله انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ انتخاباتی با میزان رأی‌ حداکثری باشد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سامان
    0

    مجلس بخاطر قومیت 40درصد شرکت کردند .ریاست جمهوری ..نه اصلاح طلب .نه اصول گرا است لعنت بر هر دوتایشان است

  • ناشناس
    0

    رای بی رای!!! مردم آزاد ایران در هیچ نوع انتخابات فرمایشی پیش رو شرکت نخواهد کرد برید با دو میلیون نفر رای دهنده در کل کشور حال کنید و قدرت تقسیم کنید

  • ناشناس
    0

    مطلوب یا غیر مطلوب مهم نیست مهم آن است که هیچ یک مطلوب نیستید ومردم چاره ای ندارند ولی بیداری عمومی ویک دست شدن عواقبی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها