وزیر کشور:

برنامه ریزی برای کاهش آمار طلاق/ بیشتر کودکان کار از اتباع هستند

وزیر کشور از اجرای طرح پایلوتی در یکی از استانها در راستای کاهش آمار طلاق و آسیبهای اجتماعی با همکاری دیگر استانها خبر داد.

برنامه ریزی برای کاهش آمار طلاق/ بیشتر کودکان کار از اتباع هستند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در یکصد و سی امین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه دیگری از شورای اجتماعی را داشتیم که چند دستور در این نشست مطرح شد، یکی از مباحث گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود. زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی بوده ردر سراسر کشور ارائه شد.

وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند. مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه و به ویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور هستند و اتصال آنها به این شبکه بتوانیم از امر خانواده صنچیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند.

وزیر کشور بیان کرد: در این خصوص قرار شد کچیک استان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم که دوستان با شیوه‌های ابتکاری در این استان عمل کنند که الگوی مناسب اجرا شده را به استان‌های دیگر تسری بدهیم.

وزیر کشور با اشاره به بحث کودکان کار خیابانی که موضوع دیگر این جلسه بود، گفت: سومین جلسه است که در شورای اجتماعی کشور به موضوع کودکان کار می‌پردازیم باید ضعف‌ها و چالش‌هایی که در عمل با آن مواجه بوده‌ایم را پیدا کنیم و در این خصوص هم می‌توانیم از برخی سمن‌ها کمک بگیریم.

وی گفت: همانطور که می‌دانید عمده کودکان کار خیابانی ملیت افغانستانی دارند که با سفیر افغانستان و دولت افغانستان صحبت کرده‌ایم و قرار شده است آنها با ما همکاری بیشتری داشته باشند تا مانع ورود این کودکان به کشور شویم. حتی اگر کودک کار افغانستانی در کشور دیدیم بتوانیم این کودکان را به کشورشان عودت دهیم تا در کنار خانواده‌هایشان باشند.

رحمانی فضلی در پایان به آخرین موضع جلسه یعنی برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم محرم اشاره کرد و گفت: بحث ماه محرم و عزاداری در آخر جلسه مطرح شد و قرار شد دستگاه‌های اجتماعی همه ظرفیت خود را به کار گیرند تا ان شاء الله امسال یک محرم متفاوت با حفظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی گفت: با فرمایشات مقام معظم رهبری، علما و همراهی مداحان و خطابا و کسانی که در امر محرم موثر هستند، کارما در انجام این امر راحت‌تر خواهد بود ولی به همکاری مردم نیاز داریم تا مراعات کنیم که بعد از پایان عزاداری‌ها، عزادار عزیزان خود نباشیم و توضیح داده شد که دستگاه ها کار خود را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه ماه رمضان امسال با نهضتی که ایجاد شد و با حمایت مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور و مردم خیّر ما، کمک‌های مومنانه به دست مردم نیازمند رسید، خاطر نشان کرد: نذری‌هایی که در ماه محرم و به ویژه دهه اول انجام می‌شود عظیم و موثر خواهد بود ولی تقاضا داریم این کمک‌ها استمرار یابد و کسانی که نیازمند هستند با کمک مردم و در کنار سفره مردم بنشینند. امیدواریم بتوانیم این مشکل را در این مدت کوتاه حل کنیم و ان‌شاءالله بزودی شاهد تولید واکسن و درمان موثر برای این بیماری باشیم و باید همکاری در جامعه را افزون کنیم و امیدواریم مردم نیز همکاری موثر داشته باشند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • خلیل
    0

    امکان نداره اقایان تو این وضعیت بتوانند امار طلاق را جابجا کنند. طلاق ریشه در خیلی مسایل داره که به این راحتی قابل پیشگیری نیست. شاید با محدود کردن اشخاص مثل الان که طرح تصمیم را گذاشتند و برای شروع دادگاه طلاق ابتدا سه بار مشاوره از زوجین میگیرند بتوانند طلاق ها را به تاخیر بیندازند .اما نمی توانند امارش را کم کنند هزار و یک دلیل هست که به طلاق کشیده میشوند و متاسفانه دولت و اشخاص خارج از زوجین اساسا نمی توانند کاری برای اونها انجام دهند

  • ناشناس
    0

    فقط باید رابطه با دنیا خوب بشه و وضع اقتصاد مملکت خوب بشه و عوامل دیگه بهبود پیدا کنه که به طبعش طلاقم از بین میره لطفا اراجیف دیگه ای بهم نبافین و دنبال معجزه دیگه هم نگردین و مردم را هم بیشتر از این سر کار نزارین مردم اگه حرف نمی زنن هالو هم نیستن!!

  • حاموند
    0

    اگر آقای فضلی به سر بزنی میتوانی طلاق و ازدواج را درست و متعادل کنی .وگر نه به پا بزنی نمی توانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها