ایجاد موزه‌های تخصصی به معرفی فرهنگ و تاریخ گیلان کمک می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تأکید کرد: ایجاد موزه‌های تخصصی به معرفی غنای فرهنگی و تاریخی مناطق مختلف استان گیلان کمک کرده و فرصت خوبی برای جذب گردشگر است.

ایجاد موزه‌های تخصصی به معرفی فرهنگ و تاریخ گیلان کمک می‌کند

جلسه مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و حسن محمدیاری نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مدیرکل‌میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخت و افزود: شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق این استان در سه حوزه کارکردی این اداره کل بوده و راه اندازی موزه‌ها، بهره‌برداری از میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری آن، همچنین توسعه صنایع دستی در این سه شهرستان از برنامه‌های پیش رو است.

وی ادامه‌ داد: شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با توجه به تاریخچه و غنای فرهنگی و طبیعی پتانسیل‌های کم‌نظیری در زمینه گردشگری دارد که با تقویت سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این منطقه و ایجاد زمینه‌های معرفی آن می‌توانیم گام موثری در توسعه گردشگری با حمایت مجلس شورای اسلامی برداریم.

حلاج‌پور ضمن قدردانی از همراهی ویژه حسن نماینده این شهرستان در فرآیند معرفی و دفاع از طرح نهایی روستاهای ارده و شالما در زمینه شالبافی و چوب‌تراشی خواستار حمایت ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد و اضافه کرد: اعتقاد داریم برای ایجاد اشتغال و نیز مهاجرت معکوس روستاییان در گیلان با توجه به نیروی کارآمدی که در این استان داریم، توجه به صنایع‌دستی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد، همچنین توسعه این امر علاوه بر تقویت مباحث اقتصادی می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

1

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم از ظرفیت فضاهای موجود در شهرستان به خصوص‎مدارس بلااستفاده برای ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی استفاده کنیم.

وی گفت: ایجاد موزه‌های تخصصی نیز می‌تواند علاوه بر ایجاد زمینه‌های معرفی غنای تاریخی و فرهنگی این منطقه، فرصت خوبی برای جذب گردشگر و تکمیل چرخه تولید محتوای فرهنگی و تاریخی در منطقه باشد که در این موضوع نیز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی از جمله احیاء و مرمت کاخ تاریخی سردار امجد در تالش و تبدیل آن به موزه و محل دائمی کارگاه‌های صنایع دستی و نمایشگاه در دست برنامه‌ریزی و اجرا است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها