چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی؟

۱۶ سال پیش جام ملت‌های آسیا. خاطرات آن جام بعید است از خاطرات فوتبال‌دوستان پاک شود.

چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی؟

"چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی؟!"اصلا مگر می شود این نقل قول عادل فردوسی پور از یاد کسی برود؟اصل اتن و بدن آدم می لرزد.برای نسلی که با فوتبال اشک می ریخت،با فوتبال خوشحال می شد و با فوتبال زندگی می کرد این چیپ زدن حکم یک طلاق عاطفی را داشت.مثل زن و شوهری که با هم هستند اما با هم نیستند! آنجا فقط یک چیز آرام‌مان کرد،اینکه ژاپن در فینال چین را شکست داد و قهرمان شد.

چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی؟

اصلاً حکایت آن جام ملت ها حکایت عجیبی است.هر اتفاقی که فکرش را بکنید برای ایران افتاد. از اعتراض به دعوت پرتعداد بازیکنان فولاد به تیم ملی گرفته(که سرآغاز حاشیه ها بود)تا گره خوردن بازی مقابل تایلندی ها در اولین بازی،ناداوری های مسلم،سیلی زدن رحمان رضایی توی صورت بداوی و ... در این طور مواقع حتی اگر جادوگر هم داشته باشی که سه گل برایت مقابل کره بزند باز یک جای کار می لنگد!

قبل از جام از هر کسی که می پرسیدی می گفت:«مگر می شود با این ستاره ها قهرمان نشد.»اسامی را ببینید.علی دایی،مهدی مهدوی کیا،علی کریمی،خداداد عزیزی،یحیی گل محدی،جواد نکونام،حامد کاویانپور،ایمان مبعلی،حسین کعبی و ...نه؛نمی شد با این تیم قهرمان نشد،اما شد!

چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی؟

حالا 16 سال از آن چیپ می گذرد هیچ اتفاق خاصی برای فوتبال ایران نیفتاده است.فقط سال به سال گاهی خنده تلخی روی لب می آید،گاهی از یحیی درباره آن چیپ می پرسند و گاهی دلم آدم می سوزد برای نسلی که سوخت!

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ل.ن
    0

    چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی. خاطره بد زنده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها