اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند

یک نماینده مجلس می گوید: نفع ۸ هزار میلیارد تومانی سالانه برای مافیای کنکور، یک رقم عجیب و غریب است. کنکور ۹۹ هنوز برگزار نشده، این موسسات در حال ثبت نام‌ برای کنکور ۱۴۰۰ هستند.

اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند

موضوع برگزاری یا عدم برگزاری کنکور امسال با توجه به شدت گرفتن وضعیت شیوع ویروس کرونا به یکی از جنجالی ترین مباحث این روزهای کاربران در شبکه های مجازی، مردم عادی و نمایندگان مجلس تبدیل شده است. تا جاییکه در جلسه روز گذشته مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف در همین رابطه گفت: "بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد."

اما از سوی دیگر فشار آنچه که سالهاست داوطلبان کنکور از آنها به عنوان کاسبان کنکور و یا مافیای کنکور یاد می کنند غیر قابل انکار است. اسنادی که طی روزهای اخیر توسط برخی کاربران به دست تحریریه سایت مدآرا رسیده است نشان می دهد که برخی موسسات شناخته شده کنکور طی تماس با داوطلبان از آنها می خواهند که با انتشار متن، توییت و یا ارسال پیامک به نماینده های مجلس بر روی برگزاری کنکور امسال پافشاری نمایند.

تا جاییکه احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس در همین رابطه هفته گذشته به خبرگزاری تسنیم گفت: این مافیای کنکور به همکاران من، وزارت علوم و سازمان سنجش فشار می‌آورد که کنکور برگزار شود.

نادری می گوید: نفع ۸ هزار میلیارد تومانی سالانه برای مافیای کنکور، یک رقم عجیب و غریب است. کنکور ۹۹ هنوز برگزار نشده، این موسسات در حال ثبت نام‌ برای کنکور ۱۴۰۰ هستند.

هر چند که چند روز پس از انتشار این اظهارات ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد که: کسی یا مافیای کنکور سازمان سنجش آموزش کشور را تحت فشار قرار نداده است و اعتقادی به این بحث ندارم.

اما با این حال و به اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش انکار وجود مسئله ای به نام مافیای کنکور و یا دست داشتن آنها برای حذف کنکور چیزی نیست که رییس سازمان سنجش آموزش کشور بخواهد آنرا غیرواقعی قلمداد کند و یا به آن اعتقادی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: (تصاویر) تشییع پیکر طلبه مشهدی هم‌زمان با تاسوعا

داستان مافیای کنکور، داستان دیروز و امروز نیست و سال هاست که از آن‌ سخن گفته می‌شود بی آنکه نتیجه ای در پی داشته باشد اما شرایط خاص امسال، نام این اَبرپولدارهای حوزه آموزش را هم در فهرست سوژه‌های کرونایی قرار داده است.

این موسسات با ارسال پیامک برای داوطلبان نوشته اند که علاوه بر تماس با نماینده مجلس جهت اصرار برای برگزاری کنکور فایل صوتی تماس را هم باید برایشان ارسال کنند. به عنوان مثال شماره پشتیبان یکی از همین موسسات معروف در پیامی که برای چند داواطلب ارسال کرده است و در تهدید آن نوشته: ما مجبوریم عدم تماس و پافشاری شما برای برگزاری کنکور را گزارش می کنیم. یا در جایی دیگر پشتیبان در پاسخ منفی داوطلب به درخواست او می نویسد: شما از لیست ترازهای برتر استان حذف شدید و دیگر به جلسات دعوت نخواهید شد.

اما نکته جالب در این بین پیامکی است که در آن یکی از داوطلبین تهدید به لغو بورسیه شده است. احتمالاً منظور پشتیبان همان بورسیه های به نام کانون است که در شکل و شمایل کار خیر برای داوطلبان مناطق محروم ویا کسانی که با معدل بالا استطاعت مالی شرکت در کلاس های کنکور را ندارند در نظر گرفته اند.

برای روشن تر شدن تنویر افکار عمومی و جهت شناساندن باطن کارهای به ظاهر خداپسندانه این موسسات و کانون های آموزشی، تصویر برخی از پیام ها، درخواست ها و تهدیدهای این موسسات را منتشر می کند و تاکید دارد که آماده انتشار پاسخ مسئولان اینگونه موسسات است. هر چند به نظر می رسد طبق بررسی های انجام شده این افراد چه با کنکور و چه بی کنکور مشتریان خود را با توجه به خطری که ممکن است آنها را تهدید کند به اُتانازی تشویق می کنند تا خودشان را از اتهامی که ممکن است بعدها با آن مواجه شوند، تبرئه نمایند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فایل صوتی تماس های کارمندان این شبکه مافیایی نزد مدیرمسئول سایت مدآرا محفوظ است.

اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند اُتانازی مافیای کنکور برای داوطلبان ۹۹/ چه کسانی با جان داوطلبان کاسبی می کنند؟/ تصاویر و سند

منبع: مدارا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • احمد
    0

    به شخصه بنده الان 2 آزمون قلمچی محروم شدم فقط بخاطر اینکه نگران سلامتیم بودم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یا خداااااااااااااااااااااااااااااااا داریم به کجا میریم؟

  • رضا
    0

    زمانیکه سلامت و مصالح عامه در کار باشد باید قاطعانه عمل بنفع عام شود

  • پرنا
    0

    سلام خبر رسیده با برگزاریش موافق شده امروز فقط دارن درباره ی پروتکل های به ظاهر بهداشتیشون تصمیم میگیرن این درسته این خبر؟

  • پوریا پارسایی
    0

    تشکر و سپاس از شما برای این خبر ، بخدا یک ماهه داریم توی هر سایتی می نویسیم . ما که هیج امیدی به وزیر آموزش عالی و سازمان سنجش کاسب نداریم . اساس سازمان سنجش خودش مافیایی است از خدایی و غلامی گرفته و بقیه نفرات . خوبه که شما پیام های این آقایان را چاپ کردید . وقتی در جلسه تعویق کنکور نماینده آموزشگاه ها حضور داشته اند . وقتی به آقای خدایی دیکته می شود برو این را بگو . وقتی رئیس سازمان سنجش ما تعداد داوطلبین کنکور تجربی را نمی داند . وقتی برای پول با جان بچه های مردم بازی می کنند . وقتی رعایت پروتکل هایی را پیشنهاد می کنند که عملی نمی شود و .... فقط یک سوال . آیا پول ارزش جان یک انسان را دارد . در هنگام نوشتن این متن آقایان وزاری بهداشت و آموزش عالی در جلسه هستند و من دعا می کنم خروجی این جلسه به نفع دانش آموزان باشد . ولی مردم ایران شاهد باشند هر نوع تغییر در آمار کرونایی ، هر نوع اتفاق که منجر به جان عزیزی از دانش آموزان این مملکت شود در آینده ای نه چندان دور گریبان آقایان را خواهد گرفت . چون ما به این اصل اعتقاد داریم که خداوند عادل است و دست او بالای تمام دست ها

    نظرات شما -
    • ...
      0

      خدا همه ی مافیا های کنکور و وزیر علوم و سنجش رو لعنت کنه که فقط فکر جیب خودشون هستند و دولت هم اصلا پافشاری نمیکنه چقدر با روح و روان ما کنکوریها بازی کردین امسال سرنوشت ما باهمین کنکور لعنتی ساخته میشه متاسفانه یه عده بی سواد پولدار میرن دی وی دی میخرن و میشن دکتر مملکت و توقع داریم کشورمون پیشرفت کنه افایونی که حرفک از عدالت میزنن و میگن کنکور نباشه عدالت برقرار نمیشه پس اروپا چیکار میکنه و اینقدر پزشکای کار بلد داره مشکل اینجاست که به فکر جیب خودتونید اقایون مسئول

  • بهلول
    0

    همه میرن دردکان کاظم قلم چی و.....بدهند تاقبولشون کند.کاسبی ازاین بهتر نمیشه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها