فروش کیف برند هرمس در یک مزایده به قیمت ۳۰۲ هزار دلار! چرا این کیف انقدر گران است؟

هفته گذشته یک خریدار ناشناس تصمیم گرفت ۳۰۲ هزار دلار را صرف خرید کیف هیمالیا برکین برند هرمس کند. اما چرا این کیف چنین قیمت بالایی دارد؟

فروش کیف برند هرمس در یک مزایده به قیمت ۳۰۲ هزار دلار! چرا این کیف انقدر گران است؟

با ۳۰۲ هزار دلار پول کارهای زیادی می شود کرد. یک خانه ی خوب می توان خرید یا چند ماشین و خیلی کارهای دیگر. اما هفته گذشته یک خریدار ناشناس تصمیم گرفت این پول را صرف خرید کیف هیمالیا برکین برند هرمس کند.

این خرید رکورد جدیدی برای این کیف برند هرمس محسوب می شود، به طوری که آن را به گران قیمت ترین کیف دستی فروخته شده در مزایدات آنلاین تبدیل می کند.

پیش از این هم در مزایده ای در سال ۲۰۱۷، یکی دیگر از همین کیف ها به قیمت ۳۹۹ هزار دلار به فروش رفته بود.

اما چرا این کیف چنین قیمت بالایی دارد؟

کیف برند هرمس

فروش کیف برند هرمس در یک مزایده به قیمت ۳۰۲ هزار دلار! چرا این کیف انقدر گران است؟

هر سال دو عدد بیشتر از این کیف ساخته نمی شود

از کیف هیمالیا برکین برند هرمس هر سال تنها یک یا نهایتاً دو عدد ساخته می شود. و همین نادر بودن است که قیمت زیادی به آن می دهد.

از قرار معلوم برند هرمس کیف هیمالیا برکین خود را فقط به مشتریان مورد علاقه اش عرضه می کند، امری که فروش مجدد این کیف را بسیار سودآور می سازد.

اما چرا از این کیف انقدر کم تولید می شود؟ علت این مسأله پیچیده بودن کار تولید آن است.

کیف همالیا برکین برند هرمس از پوست نوعی کروکودیل کمیاب زال آفریقایی به نام کروکودیل نیل ساخته می شود. برای این کار، پوست کروکودیل را با دقت، طوری رنگ آمیزی می کنند که شکلی شبیه به کوه های پوشیده از برف هیمالیا، با یک رنگ سفید کرمی و خاکستری پیدا کند.

یکی از دشواری های تولید این کیف آن است که رنگ کیف هرچه به سمت مرکز می رود کمرنگ تر باشد. و این کاری است که فقط از یک «استادکار» شرکت هرمس برمی آید. هر چه رنگ نهایی کمرنگ تر باشد، قیمت کیف بالاتر خواهد بود.

اما چرا کروکودیل های نیل خاص هستند؟ این کروکودیل ها نسبت به تمساح ها یا کروکودیل های آب های شور جثه ی بزرگ تری دارند. همین مسأله باعث می شود دو طرف کیف تقارن بیشتری داشته و وسط آن یکدست باشد.

روی هر کیف تنها یک نفر کار می کند

کار همه ی مراحل ساخت هر کیف هیمالیا برکین، از ابتدا تا انتها را فقط یک استادکار ماهر، در کارگاه شرکت هرمس در فرانسه انجام می دهد، مسأله ای که برند هرمس آن را یکی از دلایل ارزشمند بودن این کیف ذکر می کند.

استادکاران شرکت هرمس کار دوخت این کیف ها را با دست و به روش دشوار و پرزحمتی انجام می دهند که ابداع برند هرمس است. با این روش درزهای کیف هرگز ساییده نمی شوند.

شرکت هرمس ۳ هزار استادکار دارد و ۲ سال طول می کشد تا یک استادکار به مرحله ای برسد که صلاحیت ساخت یک کیف هیمالیا برکین را از نظر برند هرمس پیدا کند.

۴ سال هم زمان می برد که استادکارها بتوانند مهارت کار با پوست های گران قیمت کروکودیل ها را پیدا کنند.

فروش کیف برند هرمس در یک مزایده به قیمت ۳۰۲ هزار دلار! چرا این کیف انقدر گران است؟

ساخت هر کیف حداقل ۴۸ ساعت زمان می برد

برای ساخت کیف های «معمولی» برند هرمس به حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت زمان نیاز است.

اما ساخت مدل های پیچیده تر، بر حسب نوع پوست مورد استفاده و میزان سختی کار با آن، می تواند زمان بیشتری ببرد. پوست کروکودیل از این نظر یکی از سخت ترین ها است.

بعضی می گویند کار ساخت کیف هیمالیا برکین برند هرمس می تواند ۴۸ ساعت زمان ببرد و بعضی هم می گویند برای تکمیل ساخت این کیف به ماه ها زمان نیاز است.

بعد از برش پوست و دوخت آن، داخل کیف با پوست بزی که مانند بیرون کیف رنگ آمیزی شده، آسترکشی می شود. سپس دسته و قفل فلزی کیف نصب می شوند و استادکار کیف را با رنگ پارچه امضا می کند. در انتها هم وقتی که کیف تکمیل شد، کد استادکار و تاریخ ساخت کیف روی یکی از بندهای کیف مهر می شود.

بعضی اندازه های آن کمیاب هستند

کیف هیمالیا برکین برند هرمس در اندازه های مختلفی از ۱۵ تا ۵۰ سانتیمتر ساخته می شود.

هر چه اندازه ی کیف بزرگ تر باشد، مسلماً قیمت آن بالاتر می رود چون پوست، الماس یا فلز گرانبهای بیشتری در ساخت آن به کار می رود.

اما مدل ۲۵ سانتیمتری این کیف قیمت ویژه ای دارد. این مدل تنها به مشتریان ویژه ی شرکت هرمس عرضه و بیشتر در آسیا پیدا می شود.

نکته اینجا است که وقتی قد بلندتری دارید باید از کیف های بزرگ تری استفاده کنید و وقتی قدتان کوتاه تر است باید سراغ کیف های کوچک تری بروید.

کیف هیمالیا برکینی هم که هفته ی گذشته در مزایده به فروش رسید مدل ۲۵ سانتیمتری آن بود.

فروش کیف برند هرمس در یک مزایده به قیمت ۳۰۲ هزار دلار! چرا این کیف انقدر گران است؟

خالی این کیف ۹۰۰ گرم وزن دارد

این میزان وزن بالایی برای یک کیف محسوب می شود.

بازده سالانه آن از طلا بیشتر است

برخی تحقیقات نشان داده بازده سالانه خرید کیف های کمیاب برند هرمس از بازده سالانه سهام و طلا بیشتر است.

دشواری پرورش کروکودیل

به ثمر رساندن یک کروکودیل از مرحله ی بیرون آمدنش از تخم تا ساخت کیف از پوست آن بسیار دشوار است.

پرورش کروکودیل ها سال ها زمان می برد، تغذیه ی آن ها هزینه بر است و به مهارت بسیار زیادی نیاز است تا پوست آن ها را از خراش های بقیه ی کروکودیل ها در امان نگه داشت.

وقتی یک کروکودیل نیل ۸۰ گرمی سر از تخم درمی آورد باید محیط آرامی برای آن فراهم شود.

محل پرورش کروکودیل ها باید هر روز تمیز شود و این حیوانات به یک برنامه ی غذایی سفت و سخت نیاز دارند. چند پرورش دهنده مراقب کروکودیل ها هستند و آن ها بیشتر با مرغ و روغن های مخصوص تغذیه می شوند تا پوست شان تقویت شود.

همه ی این ها رشد کروکودیل ها را افزایش می دهد، اضطراب آن ها را کم می کند و کمک می کند همدیگر را گاز نگیرند.

البته پرورش کروکودیل کسب و کار خطرناکی هم هست و در مواردی پرورش دهنده ها به دست این حیوانات کشته شدند.

صف انتظار شش ساله؟

برخی ادعا می کنند یک صف انتظار حداکثر ۶ ساله برای خرید یک کیف هیمالیا برکین جدید از برند هرمس وجود دارد. در حقیقت سال ها است که گفته می شود شرکت هرمس برای همه ی مدل های کیف برکین خود لیست انتظار دارد.

با این حال، برخی هم این ادعا را رد کرده اند و می گویند هیچ لیست رسمی ای وجود ندارد.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها