۱۲ نوع بذر گندم متناسب با اقلیم گلستان معرفی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان دارای هفت اقلیم مختلف است و تاکنون ۱۲ نوع بذر گندم متناسب با اقلیم گلستان معرفی شده است.

۱۲ نوع بذر گندم متناسب با اقلیم گلستان معرفی شد

مختار مهاجر عصر سه شنبه در دیدار معاون وزیر جهاد با استاندار گلستان اظهار کرد: فعالیت‌های مرکز تحقیقات در معرفی بذور اصلاح شده، بالا بردن دانش کشاورزان و راندمان عملکرد اثربخشی خود را نشان داده است.

وی از رونمایی از بذر جدید باقلا که قابل استفاده در خوراک دام و طیور است، خبر داد و افزود: افزایش ۳۰ درصدی این رقم در جیره مصرف ۲۲۰ کیلوگرم سویا و ۱۵۰ کیلوگرم ذرت صرفه جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: تمام بقایای زراعی استان در جیره دام و طیور قابل استفاده است و از این پس بقایای زراعی در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید چهار رقم بذر جدید معرفی شد، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲ نوع بذر گندم متناسب با اقلیم‌های مختلف گلستان معرفی شده است.

مهاجر با یادآوری اینکه گلستان دارای هفت اقلیم متفاوت است، گفت: هم‌اکنون بذود ما قابل رقابت با بذرهای خارجی است و مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گلستان مشغول فعالیت برای معرفی ارقام جدید است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها