دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات و ماشین آلات گرمایشی بوده که در صنایع غذایی، نساجی، نفت، پتروشیمی، شیمیایی، یونولیت، بتن سازی، تولید قارچ، تولید قند، بیمارستان‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات و ماشین آلات گرمایشی بوده که در صنایع غذایی، نساجی، نفت، پتروشیمی، شیمیایی، یونولیت، بتن سازی، تولید قارچ ، تولیدقند، بیمارستان هاو ..، مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیدگاه طراحی دیگ های بخار در دو نوع لوله آبی (WaterTube) و لوله آتشی (Fire Tube)، طراحی می گردد و از دیدگاه ساختار به در نوع ساختار عمودی (ایستاده) و افقی (خوابیده) اجرا می گردد.

دیگ‌های لوله آتشی(Fire Tubes)

در این بویلرها گازهای احتراق داخل لوله ها در جریان بوده و آب پشت لوله ها، که در اثر انتقال حرارت آب به بخار تبدیل و از سیستم خارج می شود.

قطر لوله ها بین 2/1 تا 4 اینچ می باشد.

تیپ های مختلف این نوع بویلرها بسته به جریان گاز داخل لوله دوپاس، سه پاس و چهار پاس می‌باشد.

دیگ‌های لوله آبی (Water Tubes)

این بویلرها همانند بویلرهای Fire tube می باشند با این تفاوت که آب داخل لوله ها در جریان بوده و گازهای داغ در بیرون و در اثر انتقال حرارت آب به بخار تبدیل شده و از آنت خارج می شود.

قطر لوله های آب in 5 تا in 6 می‌باشد. وقتی که مقدار بخار تولیدی بیش از 10ton/hr با فشار بخار تولیدی بالاتر از 20 bar مورد استفاده باشد حتما از این نوع بویلرها باید استفاده نمود‌.

دیگ‌های بخار‌ صنعتی

این بویلر بعنوان بویلرهای صنعتی شناخته می شوند و دارای راندمان بالا و کیفیت بسیار مطلوب و سرعت پاسخ مناسب می باشند.

این نوع بویلرها خود اتکاء (Botton Support)، دارای دو درام جداگانه ازنوع چرخش طبیعی می باشند و قابلیت تولید بخار با ظرفیت حداکثر۴۵۰ تن در ساعت می باشند.

مشعلهای این نوع بویلر در دیواره جلو بوده و به لحاظ آرایش سطوح حرارتی به گونه‌ای است که جریان دود بر روی سطوح بطور یکنواخت توزیع گردیده است.

کیفیت بالای حاصله از استانداردهای مطلوب و ساختارها و کارآیی بالای آنها باعث استقبال مشتریان از این نوع بویلر می باشند.

مصارف دیگ بخار:

صنایع غذایی
خط تولید لواشک و مشتقات خرما
صنایع شیمیایی
سالن پرورش قارچ
لاندری وخشک شویی
کاریونولیت
استخروسونا
کاربتن

مهمترین مزیت بویلرهای بخار در مشهد بخار، استاندارد بودن آنها می باشد که از جهت ایمنی و کیفیت مواد مصرفی به هیچ وجه با محصولات غیر استاندارد قابل مقایسه نمی باشند. کار نظارت، بازرسی و کنترل کیفی بویلر در مشهد بخار توسط بزرگترین شرکت بازرسی فنی دیگ بخار در ایران انجام می شود.

مشهد بخار

مشهد بخار تولیدکننده انواع دیگ های بخار و دیگ آبگرم و دیگ روغن داغ و فیلترشنی و منابع کوئلی و مخازن تحت فشار و انواع ماشین آلات گرمایشی می باشد ،که بابیش از 35 سال سابقه درحال فعالیت است.

برای ارتباط با ما از وب سایت ما به آدرس https://mashhadbokhar.com بازدید نمایید یا با شماره 09157607106 تماس حاصل نمایید.

همچنین نمونه کارهای ما را در صفحه اینستاگرامی ما به آیدی @mashhad_bokhar دنبال نمایید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها