مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

یک رسانه لبنانی ادعا کرد در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشینگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین هستند.

مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است؟

پایگاه اطلاع‌رسانی النشره به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک خبر داد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد شرایط بین ۲ کشور در این برهه زمانی رو به تشنج برود، مذاکرات بین ایران و آمریکا به مراحل حساسی رسیده است.

این منابع دیپلماتیک به النشره خبر دادند، مذاکرات آمریکا-ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل توجهی هم پیدا کرده نقش میانجی را ایفا می‌کند.

بر اساس اطلاعات افشاشده، آلمان این بار به تنهایی میانجی این مذاکرات است، در حالی که طی مذاکرات گذشته‌، دولت آلمان بخشی از هیات اروپایی را تشکیل می‌داد که آخرین بار منجر به توافق هسته‌ای (برجام ) شد.

این منابع اطلاع دادند، در حال حاضر همه طرف‌ها وجود چنین مذاکراتی را تکذیب می‌کنند، کمااینکه در گذشته نیز شاهد این نوع رفتار بودیم؛ اما ناگهان جهان با دیدن تصویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در کنار همتای آمریکایی سابقش جان کری غافلگیر شد.

به زعم این منابع، مذاکرات فعلی به مراحل پایانی رسیده است؛اما رسیدن به این مرحله به معنای کاهش تنش و فراهم شدن زمینه آرامش نیست بلکه در چنین شرایطی اوضاع به حداکثر تشنج خود می‌رسد تا هر طرفی بتواند در پایان مذاکرات دستاوردهای مورد نظر خود را مسجل کند و در این صورت نه تنها لبنان بلکه تمام منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تمامی داده‌ها بیانگر نزدیکی به مرحله سرنوشت‌ساز است، اما فرایند رسیدن به راه‌حل بسیار سخت خواهد بود، زیرا ممکن است در طول مرز لبنان با فلسطین اشغالی هم درگیری نظامی رخ دهد، تا آنجا که احتمال وقوع جنگی ناخواسته برای تمامی طرف‌ها هم وجود دارد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ایرانی
    0

    هیچ چیز بعید نیست و خدا کند مذاکره باشد .

  • س
    0

    سلامتی انشاءالله باشد به خدا سوگند اگر باشه دلار به ۲۳هزاری هم درست میشه

  • ش.معلم.
    0

    کور از خدا چه خواهد؟ دو چشم بینا. ملت منتظر مذاکره ای تمام عیار و بدون میانجی فقط بین ایران و امریکا هستند. ما چه مشکلی با ایالات متحده داریم؟ زمامداران با هم مشکل دارند و این بین دودش به چشم مردم بدبخت میره.

    نظرات شما -
    • مهدی منصوری
      0

      مشکل ما با آمریکا این است که هواپیمای مسافربری مارا می زنند وبه ناخدایشان مدال می دهند مشکل ما این که فرمانده کشور مارا در کشوری ثالث ترور می ‌کنند بدون هیچ توجیهی (شاید بخاطر نابود کردن دست پرورانده ی شان داعش ) مشکل ما با آمریکا حمایت از عراقی است که ۲۰۰ هزار از جوانان دست گل مارا شهید کرد مشکل ما با آمریکا این است وقتی مذاکره هم کردیم از ما هسته ای را هم گرفتند ولی تحریم ها را لغو نکردند مشکل ما این که وقتی ناخدای ما می گوید آمریکا قابل اعتماد نیست به حرفش گوش نمی دهیم و نتیجه اعتماد به شیطان چیزی جز بدبختی ، رکود ، تورم ، گران شدن دلار و طلا و مسکن و هر چیزی که فکرشان را بکنید است زمامداران شما را نمی دانم‌ولی زمامدارن ما کسانی هستند که ما را نسبت به خطرات هشدار می دهند ولی شما آنها را مشکل می بینید ! کاری که آنها می خواهند بکنند این است که ابتدا درخواست مذاکره هسته ای ، سپس مذاکره نظامی ، سپس مذاکره اعتقادی ، سپس مذاکره درباره هر چیزی که آن ها بخواهند است و بعد از همه این پروژه ای دارند و آن این است که ایران و مردم ایران را به خاک سیاه بنشانند بخاطر این که درد کشیدن از این مردم و بخاطر حمایت از انقلاب بخاطر بریدن دستشان از ایران بخاطر عین الاسد بخاطر نابود کردن تمام نقشه هایشان در ایران و منطقه . فراموش نکنید تمام این انقلاب کار خود مردم بوده و اگر نابود شود چوبش را شما و من و ما خواهیم خورد . نتیجه مذاکره نابودی نه تنها جمهوری اسلامی بلکه ایران و مردم و ملت خواهند بود حالا هی حرف از مذاکره بزنید

    • رزمنده جنگ
      0

      منصوری یادته میگفتن اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم و صلح نمی کردن؟ !!! یا راه قدس از کربلا می گذرد ؟!! آیینه چو عیب تو بنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست .

    • مهدی منصوری
      0

      در جواب به رزمنده جنگ کل مذاکره با شیطان اشتباه است و هر وقت هم که شیطان ما با بخواهد جنگ بکند ما هم می جنگیم و از اسلام و میهنمان دفاع می کنیم . راه قدس از کربلا است هم اگر شما نمی دانید نقشه راه است . مقاومت باعث شد که جنگ بیست سال نشود و هشت سال شد . همانطور که مقاومت باعث شد لبنان به دست اسرائیل نیوفته. و بیست سال هم نشد بلکه فقط ۳۳ روز شد که الان از ترس خزب الله پهپاد خودشونو ساقط می کنند ... . عراقی که که دست صدام است و کربلا رفتن آرزو است امروز هر کس که بخواهد بدون ویزا در اربعین می توان به آنجا رفت زمانی که داعش در عراق بود نمی توانستیم به دمشق برویم و حضرت زینب را زیارت کنیم اما الان بسیار راحت تر می توانیم برویم این نقشه راه برای امثال من و شما و بقیه است که بدانند اگر دیروز رژیم بعث عراق شکست دادیم بخاطر استراتژی مقاومت است و اگر این این راه را ادامه دهیم نتیجه اش آزادی قدس شریف است ان شاءالله . این را بدانید که اگر از همین نقشه استفاده کنیم نیازی به مذاکره ندانیم . .. . امیدوارم کسی درک از این نقشه را به عنوان فقط جنگ نبیند مقاومت هم در جنگ است هم در اقتصاد ، در عدم فروش نفت خام ، در اطمینان به جوانان ، در جوانگرایی مسئولان و نوآوری های خودمان ... دشمن به دنبال این است که به ایران ضربه بزند این را تورو خدا درک کنید .

  • یوسف طاهرزاده
    0

    مذاکره با آمریکا ! آن هم مذاکره با آمریکا ترامپ ! اصلا فکرشو هم نکنید. کسی دروغگوتر از دیده؟ به رئیس جمهور راستگو آمریکا نمیشه اعتماد کرد چه برسه به این رئیس جمهور دروغگو.

  • کاربر ناشناس
    0

    ظریف.جون دمت گرم لااقل دل خیلیها راشاد کردی

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      شما دلت با برجام خوش نشد دلت با این دلار 25 تومنی و قوطی حلبی 100 تومنی راحت نشد ی الاغ یبار بره تو چاله دفعه بعد حواسشو جم میکنه شما روی هرچی ستوره سفید کردین. :0الا برکت الله :( ضعف مدیریتو گردن تحریم نندازین این یارو بیگی هفت تپه هپکو ارز4200نادرست آقا زاده ستون پنجم اشرافی گری هم دلیلش تحریماست؟

  • محمدعلی
    0

    جان مادرتون برید مذاکره کنید، اگه به فکر مردم ضعیف هستید مذاکره کنید. تو اوضاع تحریم ها پولدارها، ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدن

    نظرات شما -
    • سیروس
      0

      مذاکره در کار نیست همش دروغه نشونه اش سه شنبه شورای امنیت و توقیف کشتی ایرانی در پاکستان میخوان دو سه روز ارز رو پایین بیارن همین

    • شهامت
      0

      اقا سیروس مذاکره شده و امضا کردن طرفین ,این هفته تمام قیمت ها بر میگردد رو پنج سال پیش ,یعنی ۷۵درصد ارزون میشن.دل خوش.

  • سیروس
    0

    جالبه توی روزهای تعطیل میان میگن ما ارز رو پایین میاریم بعد هم میگید مذاکره نمیتونن ارز رو درست کنید دیگه دروغ تحویل ندید اینم یکی دو روز هزار تومن کم کردی دوباره فنر در میره و مردم بیچاره باید تقاص پس بدن ارز رو تثبیت کنید حتی بشه ۲۵هزار تومن هر سری بالا و پایین میکنید همه چی بالا میره پایین نمیاد بیدار شید!!

  • گندم
    0

    مذاکره نمیشود اگر میشد ترامپ بخاطر شو تبلیغاتیش توی بوق و کورنا میکرد پس مردم را سرگرم نکنید هر کی یه حرفی زد شما باید عاقل باشید و ننویسید و به شعور مخاطبانتون توهین نکنید

  • رضا
    0

    طبق فرامایشات رهبری هرگونه مذاکره با آمریکا ممنوع . مذاکرات قبلی چه نونی برای ملت داشت که دم از مذاکره جدید میزنن .

    نظرات شما -
    • میعاد
      0

      دزدی بیشتر

    • سیاه
      0

      برا مردم و خار و خاشاک نون نداره برا امثال تو همیشه سبیلت چرب

  • bahar
    0

    اين اتفاق نخواهد افتاد چرا چون امكانش هم اگر بودم بعد از شهادت سردار سليماني امكانش نيست اين مذاكره مثل جام زهر مي مونه ترامپ خوده شيطانه اگر مذاكره بشه گور خودمون و كنديم به عمق اين فاجعه فكر كنيد ايران مي شه سوريه لينان عراق كسي دلش براي مردم ايران نسوخته

    نظرات شما -
    • پارسی
      0

      همین الان هم وضعمون از سوریه بدتره ، جنابعالی خبر نداری.

  • !!!!
    0

    هر کاری میکنید مهم نیست فقط مردم ایران رو از این منجلاب بکشید بیرون

  • هادی
    0

    دولت بنفش بی لیاقتی که گفتمان غالبش دربرابر مردم دروغگویی بوده ،حیثیت دین ومملکت را برسر مذاکره برجام کذاییش به باد فنا داده وکشور رادرموضع ضعف بی سابقه ای قرارداده وبه طور روزانه دروغهای جدید به مردم تحویل میدهد باید محاکمه شود واجازه هیچ نوع مذاکره ای با هیچ طرف خارجی ندارد چون صلاحیت این کار راندارد نه آنکه مذاکره ضروری نباشد.

  • Karim.m
    0

    چ به ما می ماسه..دیگی ک برا من نجوشه میخوام سر سگ توش بره...

  • .
    0

    رژیم پررومیشه.فقط بخاطر مردم موافقم تحریما بره

  • ناشناس
    0

    من نفهمیدم شما میگید ایران و آمریکا مذاکره می کنن!! باز آخرش نوشتین جنگ می کنن!!!! البته بگم اینا با شیطان مذاکره می کنن ولی با آمریکا مذاکره نمی کنند. نمیدونم آمریکا اینا رو چه کار کرده؟؟؟؟

  • سپهر
    0

    ما میمیریم ولی مذاکره نمی کنیم چون همیشه باید یک دشمن داشته باشیم تا دوستان خود را بشناسیم

  • امیر
    0

    (چه زود قاسم فراموش شد) امام علی (ع) درست فرمودن : منشا همه مشکلات فقره جوری شده ک همه ما 94 درصدیا رفتیم صفحه قبل خط فقر فقط ....

  • مهدی
    0

    از ترامپ انتظار چیزی ندارم ولی کاش خداپرستان به فکر بنده های خدا باشن که تو ایران دارن جهنم رو به چشم خود میبینند

  • سرداردلها سلیمانی
    0

    ما اگر داییه مهربان تر از مادر نمی شدیم برا کشورهای همسایه و تعادل را حفظ میکردیم الان نه احتیاج داشت رشوه بدیم نه این مشکلات را داشتیم برجام ما را سوار ماشینی کرد که از اول راننده نداشت و کشورهای اروپایی گفتن بنشینید راننده خواهد آمد...فقط باید مواظب باشیم که دوباره اتوبوس بدونه راننده سوار نشیم.....

  • احمدی
    0

    اگه مذاکره بیاد هم اصلاح طلبان از این منجلاب بیرون‌میان و هم ترامپ پیروز انتخابات میشه سیاست همینه ۳۰سال مردم تو تحریم نگه میدارن بعد توی یه هفته میان پای میز مذاکره اون‌هم زمانی که دولت به فلاکت میفته و گرنه فلاکت مردم مهم نیست باید تحمل کنند

  • یاس
    0

    یه جورایی وعده های اخیر رئیس مجلس و وزرای دولت در مورد اینکه یه هفته صبر کنید و از این حرفا با این خبر مثل اینکه ارباط داره الله و اعلم..

  • مهدی منصوری
    0

    آقا همین که الان این همه بدبختی تو سر مردم عه بخاطر جناب روحانیه خود جان کری گفته بود که ما هم می خواستیم همین موضع رو در مقابل ایران بگیریم که ترامپ گرفت اما نه به این سرعت و شدت، یخورده فکر کنیم. الان همه اینا بخاطر اینکه قبلا یخورده نفت می فروختیم چرخ مملکت بچرخه قاچاقکی ،بعد همینا پاشدن بهشون گفتن چطور می فروختیم . تحریم ها تا حیات آمریکا هست بر سر مردم ایران هست تاکید می کنم مردم ایران و در انسان نبودن آنها همین بس که بخاطر دو سه هزار نفر ۸۰ ملیون نفر رو قربانی می کنند آیا می توان با آن ها مذاکره کرد ؟ افرادی که یک انسان لا به لایشان نیست ...

  • گوینده حقیقت
    0

    امیدوارم مسئولین از خر شیطون بیان پایین و به خاطر مردمم که شده جام شوکران دو رو بنوشن ما چه گناه کردیم که اون چیزی رو که حاکمیت میخواد نمیخوایم و باید تحریم شیم. البته با توجه به اتفاقات اخیری که ظرف سه چهار هفته گذشته افتاده بعید میدونم مذاکره ای در کار باشه. صرفا جمهوری اسلامی داره با ترامپ بازی میکنه تا نزدیک انتخابات یه ضربه سنگینه دیگه به ترامپ بزنه تا مطمئن شه که هیچ شانسی واسه برنده شدن توی انتخابات پیشه رو نداشته باشه. اگه یه ذره به اتفاقاتی که افتاده فک کنید متوجه میشید. اول یه نفره که از داخل خود بدنه حکومته(منظورم محمود احمدی نژاده) میاد خبر توافق ۲۵ ساله بین ایران و چین و بلدش میکنه که هم مردم و سرگرم کنن و هم آمریکایی ها رو بترسونن که ایران میتونه یه چرخش ۹۰ درجه به سمت چین داشته باشه. از اون طرف دولت آمریکا از ترس این که نکنه توی همچین بازه زمانی که به شدت رابطه اشون با چین خراب شده دو تا دشمن آمریکا با هم کنار بیان و یه ضربه دیگه به ترامپ و منافع آمریکا توی منطقه خاورمیانه زده بشه واسه همین به صورت پنهان وارد مذاکره ای میشن که طرف ایرانی فقط دنبال بازی دادن آمریکاست.

  • مردم
    0

    این همه رسانه تو دنیا وجود داره،فقط یک رسانه لبنانی از مذاکره خبر داره!!!

  • ایرانی
    0

    قبل از مذاکره با آمریکا تکلیف دها میلیارد دلار ارز صادراتی و ... را مشخص کنند اول با آقایان دزد و مفسدین داخلی مذاکره کنند! از دزدهای عزیر بخواهند کمتر بخورند و پولهای اضافی را لطفا پس بدهند!۲۰ ساله مذاکره میکنند و ملت سرکار هستند.بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد...مذاکره کنیم تا نفت صادر بشه و پولش چی بشه؟پولهای نفت ۱۱۰ دلاری کجا رفت؟اول باید این مزرعه از حیوانات و حشرات موزی پاک بشه بعد انتظار محصول داشته باشیم.درختی که آفت داره خوب میوه نمیده.بزرگترین مشکل ما آمریکا نیست فساد و بی نظمی و برخی مسئولین بی هدف و تنبل هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها