بازداشت 5 داعشی در اقلیم کردستان عراق

نیروهای امنیتی (سازمان آسایش) در اقلیم کردستان عراق از بازداشت پنج تروریست وابسته به داعش در شهرستان چمچمال از توابع استان سلیمانیه خبر داد.

بازداشت 5 داعشی در اقلیم کردستان عراق

نیروهای آسایش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، پنج تن از عناصر داعش در اثنای تلاششان برای ساخت مخفیگاهی در شهرستان چمچال بازداشت شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این تروریست‌ها از سال ۲۰۱۴ با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بودند و در تعدادی از جنایت‌های ضد بشریت مشارکت داشته و قصد داشتند یک مخفیگاهی ایجاد کنند و گروهک‌های مخفی داعش را دوباره بازگردانند اما برنامه آن ها لو رفت و با شکست مواجه و بازداشت شدند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، نیروهای آسایش اطلاعاتی از چند تروریست داعشی در چمچمال جمع‌آوری کردند که سعی داشتند با هویت‌های جعلی در مزارع و باغ‌های این منطقه مشغول به کار شوند.
در این بیانیه آمده است: بازداشت تروریست‌ها پس از اخذ مجوز قضایی و با همکاری سازمان آسایش در غرب سلیمانیه انجام شد و در عملیاتی در ۴ اوت سال جاری میلادی یک تروریست ۲۶ و دو تروریست ۳۰ ساله اهل فلوجه بازداشت شدند. نیروهای آسایش همچنین در پنجم اوت سال جاری میلادی در دو عملیات جداگانه، در منطقه «برد قارمان» در داخل شهر «چمچال» سه تروریست داعشی را دستگیر کردند.

در بیانیه سازمان آسایش آمده که یک تن از این سه بازداشتی۳۱ ساله و یک تن ۲۲ سال داشتند که هر دوی آنها از ساکنان «محمودیه» در بغداد و سومین تن نیز ۲۹ ساله اهل بغداد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها