تخصیص قیر رایگان، همچنان دغدغه مهم مجلس یازدهم!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سلب فوریت از طرح تخصیص قیر رایگان مخالفت کردند.

تخصیص قیر رایگان، همچنان دغدغه مهم مجلس یازدهم!

در جلسه علنی امروز (یکشنبه، (یکشنبه، ۱۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹، درخواست سلب فوریت از این طرح در دستور کار قرار گرفت.

مالک شریعتی به عنوان نماینده متقاضیان سلب فوریت این طرح گفت: اصل این طرح مبنی بر پیگیری طرح‌های عمرانی و راه‌های روستایی مورد حمایت همه است، اما هدف ما این است که در نحوه اجرا دقت کامل صورت گیرد تا زمینه‌ساز فساد نباشد.

وی با اشاره به اینکه گزارشی که کمیسیون در این باره ارائه داده برای تنظیم راه‌های روستایی و تامین اعتبار طرح‌ها است، تصریح کرد: این در حالی است که طبق قانون پیشنهاداتی که منبع درآمد مشخصی ندارد، قابل طرح نیست و زمانی قابل طرح است که ردیف مشخص جایگزین داشته باشد و باید مطمئن باشیم که شورای نگهبان آن را رد نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً سازمان بازرسی گزارشی خطاب به رئیس مجلس ارائه داد که بر اساس آن ۱.۸ میلیون تن در تامین قیر در سال ۹۶ انحراف صورت گرفته است.

در ادامه، محمدحسین فرهنگی در مخالفت با تقاضای سلب فوریت این طرح گفت: مجلس دو فوریت این طرح را با بیش از دو سوم آرا تصویب کرد و کلیاتش نیز دو سوم رای داشت. این‌که مجلس شورای اسلامی سلب فوریت کند معنایش حذف موضوع است زیرا مراحل طی شده است.

وی بیان کرد: البته در گزارش کمیسیون ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان در جریان بررسی جزئیات طرح پیشنهاداتی برای رفع آنها داد، اما با توجه به اینکه فصل کاری در برخی از استان‌ها محدود است، هرگونه تاخیر در تصویب این طرح منجر به ضرر است.

در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی قیر رایگان مخالفت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها