تامین گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان رونق مرز را به همراه دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش آفرینی استان در تامین گوشت قرمز کشور ضمن برطرف کردن بخشی از نیاز کشور پویایی مرزهای این استان را به همراه دارد.

تامین گوشت مورد نیاز کشور از سیستان و بلوچستان رونق مرز را به همراه دارد

ماندانا زنگنه روز دوشنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان به واسطه هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان ظرفیت بالایی برای تامین برخی اقلام ضروری کشور از مبادی این دو کشور را دارد و در این میان می‌تواند سهم قابل توجهی در تامین دام موردنیاز کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در این راستا در سفرهای وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و رییس سازمان توسعه تجارت به سیستان و بلوچستان این موضوع مطرح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، استان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری بوده که کشور از آنها محروم مانده و لازم است تا استان نقش بیشتری در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد از طرفی هم باید برای شناسایی چالش‌های پیش روی این کار، با وارد کنندگان دام نشست های تخصصی برگزار شده و مشکلات پیش رو شناسایی و راهکارهایی برای برطرف کردن آنها یافت.
وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار کشور در هفته جاری باید گزارشی جامع و دقیق در خصوص این ظرفیت‌ها تهیه شود تا با ارائه این گزارش در کارگروه کشوری بتوان موجب رونق اقتصاد مرزهای سیستان و بلوچستان شد و با صادرات کالا به کشورهای همسایه بتوان کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را وارد کرد.

زنگنه افزود: از طرفی دیگر محقق شدن این هدف فعالیت بیش از پیش بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان را در بر خواهد داشت و همچنین سبب پویایی و رونق بیشتر مرزهای استان خواهد شد.

وی ادامه داد: می‌طلبد تا برای محقق شدن آن گزارشی دقیق و مناسب برای ارائه در مرکز کشور تهیه شود و همه اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار استان در تهیه آن نقش مهمی دارند زیرا محقق شدن این هدف نه تنها در رونق مرز استان موثر خواهد بود بلکه به تامین کالاهای اساسی کشور هم کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها