قطر در صدر کشورهای اهداکننده کمک مالی به لبنان

امیر قطر در کنفرانس بین‌المللی حمایت از بیروت که با ابتکار عمل فرانسه و تحت نظارت سازمان ملل به صورت مجازی برگزار شد، از کمک ۵۰ میلیون دلاری خود به لبنان خبر داد.

قطر در صدر کشورهای اهداکننده کمک مالی به لبنان

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در کنفرانس بین‌المللی حمایت از بیروت خاطرنشان کرد: ما مشارکت خود را با ۵۰ میلیون دلار کمک به لبنان اعلام می‌کنیم و در روزهای آتی در بازسازی بیروت نیز مشارکت خواهیم داشت.

امیر قطر تصریح کرد، عبور از بحرانی که لبنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند در گرو تقویت وحدت ملی و افزایش تلاش‌های مضاعف دولت و جامعه لبنان است.

وی در ادامه افزود، گفت‌وگو در خصوص مسائل داخلی لبنان باید به مردم این کشور و هوشیاری و بیداری خود آن‌ها واگذار شود.

از سوی دیگر، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کمیسیون ۳۰ میلیون یورو دیگر برای حمایت از لبنان جهت پشت سر گذاشتن پیامدهای خرابی‌های ناشی از انفجار بندر بیروت اختصاص خواهد داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کمیسیون به ارزش ۳۰ میلیون یورو دیگر به منظور فراهم کردن نیازهای فوری شهروندان لبنانی کمک می‌کند و این مقدار کمک به ۳۳ میلیون یورویی که در روزهای اخیر اعلام شده بود، اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، انگلیس متعهد به ارائه کمک ۲۰ میلیون پوندی برای ارائه کمک غذایی به شهروندان لبنانی شد و این مقدار کمک برای برنامه‌های جهانی غذایی و دارویی اختصاص داده خواهد شد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز از تصمیم کشورش مبنی بر ارائه ۱۰ میلیون یورو دیگر به عنوان کمک اضطراری به لبنان خبر داد.

کنفرانس اهداکنندگان به لبنان روز یکشنبه با مشارکت کشورهای عربی و غیر عربی به صورت مجازی برگزار شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها