گامی دیگر از شهرداری سمنان برای تحقق شهر دوستدار کودک

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان گفت: ضوابط مجتمع‌های مسکونی، با توجه به انتخاب سمنان به عنوان یکی از ۱۲ گزینه کشور به عنوان شهر دوستدار کودک، در دست تدوین است.

گامی دیگر از شهرداری سمنان برای تحقق شهر دوستدار کودک

سمانه محمدیان روز دوشنبه در دومین نشست فصلی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک سمنان با حضور شهردار سمنان و مسوولان سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری گفت: در راستای پیشبرد شهر دوستدار کودک سمنان و لزوم توجه به آموزش، رشد، شادی و نشاط کودکان، ایجاد فضای بازی و اتاق‌های مادر و کودک در مجتمع های مسکونی از سوی معاونت شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی تدوین می شود.

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان با ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده دربهار امسال بیان کرد: با اعلام رسمی انتخاب شهر سمنان به عنوان یکی از ۱۲ شهر آزمایشی دوستدار کودک، برنامه‌ریزی در حوزه عملیاتی دوستدار کودک با رویکرد مطالعه و پژوهش ضروری است و مراحل اجرای برنامه‌های دوستدار کودک باید طبق دستورالعمل ارسالی از سوی یونیسف ایران انجام شود.

محمدیان افزود: با توجه به موضوعات مهم حوزه کودک مقرر است تا تمام سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعه شهرداری سمنان برنامه‌های حوزه کودک در مباحث آموزشی، فراغتی، اجتماعی و فرهنگی و حتی شهرسازی را طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط دوستدار کودک اجرایی کنند.

اجرای المان‌های کودکانه ، طراحی پارک‌های موضوعی و آموزشی برای کودکان، نام گذاری یکی از میدان ها به نام کودک، طراحی اتاق‌های مادر و کودک برای مجتمع های تجاری و فضاهای عمومی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها