مصرف آب شرب در روستاهای خوی بیش از حد مجاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: تعداد ۴۷ فقره انشعاب غیر مجاز آب در شهرستان شناسایی و قطع شدند.

مصرف آب شرب در روستاهای خوی بیش از حد مجاز است

یداله سلطانی اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی اکیپ های شناسایی از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهر وروستا های خوی را شناسایی و قطع کرده اند .

وی افزود : از این تعداد انشعاب غیر مجاز ۲۲ فقره در بخش شهری و ۲۵ فقره نیز در بخش های روستایی بودند.

سلطانی از تداوم طرح قطع انشعابات غیرمجاز آب درسطح شهرستان خبر داد و گفت: بواسطه برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز، بخشی از مشکل کم آبی شهرستان مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان اظهارکرد: پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی و افت کیفیت آن معضلی جدی برای نسل های آینده در خوی است و اگر در این خصوص تدبیر نشود به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به میزان مصرف بیش از حد آب در سطح روستاهای شهرستان تصریح کرد: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای خوی به نسبت جمعیت بیش از حد مجاز است که باید با آموزش و فرهنگ سازی این رویه اصلاح شود .

سلطانی ادامه داد : مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز با شماره تماس ۱۲۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی از معرفی ۱۰ فقره از انشعابات غیر مجاز به مراجع قضایی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ فقره انشعاب با اخذ جریمه تبدیل به مجاز شده اند و مابقی در حال رسیدگی است.

سلطانی از برگزاری پویش مجازی جان آب در خطر است، خبرداد و گفت : این پویش از بیستم الی سی ام ماه جاری برای فرهنگ سازی و آگاهی مردم در خصوص کمبود آب و استفاده بهینه از منابع آبی در فضای مجازی برگزار می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها