شگفتی دانشمندان از رنگ سبز در سیاره سرخ

مریخ به عنوان سیاره‌سرخ شناخته می‌شود، اما طبق مشاهدات آژانس فضایی ایالات متحده ناسا، این سیاره در شب به دلیل واکنشهای شیمیایی در جو فوقانی به رنگ سبز است.

شگفتی دانشمندان از رنگ سبز در سیاره سرخ

روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل مجموعه‌ای از عکس‌های پدیده گرفته شده توسط مدار ماون ناسا را منتشر کرد و این پدیده را عجیب و وحشتناک توصیف نمود. بعید به نظر می‌رسد که فضانوردان رنگ سبز را ببینند، زیرا فقط به عنوان نور فرابنفش در چشم انسان ظاهر می‌شود.

هر شب که خورشید غروب می‌کند، نور ماوراء بنفش تابش می‌کند، و درجه حرارت به -79.6 درجه فارنهایت و پایین تر می‌رسد. علاوه بر این، یک نقطه روشن در جو درست بالای استوا مشخص شده است و آنها نمی‌دانند دلیل پدید آمدن آن چیست.

این اکتشاف می‌تواند در شکل‌دهی تصویر مفصل از آب و هوای سیاره مریخ کمک کند و نخستین مجموعه‌های مجموعه ارسالی به مریخ را که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ به آنجا سفر کنند، را کمک خواهد کرد.

برای دستیابی به این اکتشاف، یک گروه اقدام به رسم نقشه‌های سیاره سرخ برای نخستین بار با استفاده از گزارش‌های فضاپیمای ماون کرده‌اند.

این پژوهش‌ها که در مجله تحقیقات ژئولوژیک منتشر شده، ما را با آب و هوای پیچیده مریخ به ویژه تغییر رنگ آن همزمان با تغییر فصل کمک می‌کند. پژوهشگران می‌گویند نخستین مأموریت تیم ارسالی به مریخ، دستاوردهای بیشتر و بهتری نسبت به آن چه پیش بینی می‌شود، دارد.

از سوی دیگر دکتر زکریا مالیبی از دانشگاه کلرادو گفت که آنها باید بدانند اگر فضانوردان به فضا فرستاده شوند چه اتفاقی در جو می‌افتد. پروفسور نیک اشنایدر نویسنده اصلی گفت: مریخ با وجود آنکه بیشترین سیاره مورد مطالعه در خارج از زمین است، هنوز شگفتی های بسیاری دارد.

منبع: تابناک‌‌باتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها