استاندار سمنان:

نخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود

استاندار سمنان با بیان اینکه نخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود گفت: تبعیت برگزارکنندگان آیین‌های عزاداری در محرم و صفر امسال از دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا الزامی است.

نخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود

علیرضا آشناگر در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: امسال برنامه‌های ایام محرم و صفر به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های خاص و ویژه‌ای همراه است.

وی با اشاره به تفاوت برگزاری آیین‌های مذهبی و مراسم عزاداری محرم و صفر امسال نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: دستورالعمل‌های لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا تدوین‌شده است.

استاندار سمنان مبنای برگزاری آیین‌های عزاداری در ماه محرم و صفر امسال در استان سمنان را دستورالعمل‌های تدوین‌شده ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد.

آشناگر گفت: برپایی مراسم آیین‌های عزاداری در استان سمنان در ماه محرم و صفر در اماکن سرپوشیده اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه و دیگر اماکن سرپوشیده ممنوع است و اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان را ملزم بر نظارت جدی بر این موضوع دانست.

وی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که مراسم نخل گردانی، دسته روی و دیگر آیین‌های ویژه محرم و صفر در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و روستاهای این استان برگزار می‌شد؛ برپایی این‌گونه مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

استاندار سمنان بیان کرد: اگر افرادی تمایل به برپایی مراسم عزاداری در منازل خود را دارند باید توجه داشته باشند که این مراسم را با حداقل نفرات برپا کنند تا باعث تجمع نشود.

آشناگر تأکید کرد: اگر در مسجد یا حسینیه‌ای گزارش برپایی مراسم عزاداری داده شود، با متولیان آن با جدیت برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها